A felhővel nyert agilitás

Interjú Mike Schutzcal, a Microsoft Cloud és Enterprise divíziójának felhőplatformért felelő termékmarketing-igazgatójával.

Világszerte nagy hatást gyakorol a vállalatok működésére a számítási felhő, a mobilitás és a nagy adattömeggel dolgozó analitika. A Microsoft a felhőalapú megoldások átfogó és integrált portfólióját alakította ki, hogy segítse a szervezeteket a digitális átalakulásban - mondta Mike Schutz, a Microsoft Cloud és Enterprise divíziójának felhőplatformért felelő termékmarketing-igazgatója a Microsoft Azure Tour konferenciasorozat budapesti állomásán tartott nyitóelőadásában. A Kelet-Európában kizárólag fővárosunkban megrendezett esemény programja elsősorban az Azure platform infrastruktúraszolgáltatásaira, nagyadat-típusú analitikai képességeire, valamint az alkalmazásfejlesztéshez és a dolgok internetéhez, az IoT-hez adott megoldásaira fókuszált, de érintette a felhőalapú adattárolás, a biztonság, az azonosságkezelés, a mobilitás, a felügyelet, a nyílt forráskódú szoftverek és a hibrid környezetek témakörét is.

a_felhovel_nyert_agilitas_screenshot_20160308190302_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

A konferencia résztvevői a nap folyamán tizenkét technikai és három gyakorlati szekcióban mélyedhettek el a Microsoft Azure platform lehetőségeinek megismerésében, és a felhőalapú megoldásokat ki is próbálhatták, létrehozhatták első virtuális gépüket, elkészíthették első webalkalmazásukat. Pódiumra léptek az Azure olyan hazai felhasználói is, mint a Balabit és a Graphisoft, hogy megosszák tapasztalataikat a közönséggel, amely a platform legújabb szolgáltatásai - az Azure App Service, az Azure SQL Data Warehouse, a Cortana Analytic Suite és a magánfelhő-környezetek kialakításához szánt, jelenleg technikai előzetesként elérhető Microsoft Azure Stack - felől is tájékozódhatott.

 

Computerworld: Előadásában úgy fogalmazott, hogy a Microsoft intelligens felhőt épít. A kognitív számítástechnika fogalomkörébe tartozó platformként, vagy intelligens módon, automatizáltan működő informatikai környezetként határozzák meg ezt a felhőt?

Mike Schutz: Az intelligens felhő on-demand, igény szerint használható infrastruktúrát és alkalmazásplatformot ad a szervezeteknek, nagyadat-típusú analitikai és gépi tanulási képességekkel. Intelligensebb alkalmazásokat készíthetnek így a vállalatok, amelyek tanulnak abból, ahogyan az ügyfeleik használják ezeket az alkalmazásokat. Más szóval az intelligens felhő olyan betekintéshez segíti a szervezeteket, amelynek alapján jobb termékeket, szolgáltatásokat adhatnak ügyfeleiknek, továbbá megkülönböztethetik magukat a piaci versenyben.

 

CW: Ügyfeleivel közösen építi eszerint az intelligens felhőt a Microsoft? Nem egy kész, felhőalapú megoldást kell látnunk benne, hanem az alkalmazásokon keresztül, attól válik intelligenssé, amire a vállalatok használják?

MS: Kínálunk persze kész felhőszolgáltatásokat is intelligens képességekkel, mint az Office 365 az Office Graph-fal, de az Azure vonatkozásában intelligens felhőplatformot adunk a vállalatoknak. Ez a horizontális technológia az alap, az igazi érték akkor áll elő, amikor a szervezetek használni kezdik ezt a platformot üzleti problémáik megoldására. Minden vállalatnak eltérő üzleti helyzetekre kell megoldást találnia, és más a felhőbe vezető útja is, de ahogyan egyre több intelligens képességet kezd használni, úgy az üzletnek adott érték is mind nagyobb lesz. Láthattuk ezt ma a Balabit és a Graphisoft példáján is, konferenciasorozatunkkal ezt szeretnénk bemutatni.

a_felhovel_nyert_agilitas_screenshot_20160308190302_2_nfh.jpg
Mike Schutz felhőplatform-termékmarketing igazgató, Cloud és Enterprise divízió, Microsoft

 

CW: Hogyan segíti a Microsoft a vállalatokat a felhőbe vezető úton? Minthogy a szervezetek fokozatosan migrálnak, hosszú időn keresztül hibrid környezetet használnak, amely összetettebb, mint a tisztán házon belüli vagy nyilvános felhőben elérhető környezet.

MS: Magyarországon is tapasztaljuk, hogy a vállalatok érdeklődéssel fordulnak a felhőalapú megoldások irányába, azonban gyakran nem tudják, hol kezdhetnék bevezetésüket, tesztkörnyezetet, biztonsági mentést vagy az ügyfelek által használt webalkalmazást vigyenek a felhőbe. Ennek eldöntéséhez adnak gyakorlati ismereteket konferenciánk szekcióelőadásai is.

Felhőstratégiánk középpontjában a hibrid környezetek állnak, az ügyfeleket nem akarjuk a felhőbe vonszolni, hanem odamegyünk hozzájuk, és abban segítjük őket, hogy amit házon belül csinálnak, azt lépésenként a felhőbe is kiterjesszék. Technológiánál persze többről van szó, partnerhálózatunkat is ennek jegyében fejlesztettük tovább. Kollégáink mellett Magyarországon is több ezer szakember tud segíteni tanácsadással, oktatással, integrációval és fejlesztéssel a felhőbe vezető első lépések megtételében.

A komplexitás kezelését olyan megoldásokkal is segítjük, mint az Azure Active Directory Premium, amellyel a vállalat minden SaaS szolgáltatást egységesen menedzselhet, függetlenül attól, hogy azokat különböző szolgáltatóktól veszi igénybe. A Microsoft Operations Management Suite szintén egységesíti a házon belül és a nyilvános felhőben működő erőforrások felügyeletét.

 

CW: Hosszú távon is költséghatékonyabb a vállalat számára a felhőalapú megoldások használata?

MS: A költség itt nem az egyedüli szempont. Látunk példákat persze arra is, hogy a vállalatok felhőalapú megoldásokkal csökkentik költségeiket, mert csupán azokért az erőforrásokért fizetnek, amelyeket ténylegesen használnak. Sok szervezet azonban azt tapasztalja, hogy a felhővel nyert agilitás értéke az elérhető költségelőnyöket is felülmúlja. Hagyományos szolgáltatási környezetben az IT-osztály nagyon nehezen tud egyik napról a másikra szervert vagy alkalmazást adni az üzletnek, márpedig egyre inkább ez az elvárás. A felhőben viszont ezek az erőforrások azonnal, akár önkiszolgáló alapon is elérhetők.

Nagyobb érték még ennél is, hogy a felhőben elérhető, big data analitikai és machine learning képességekre intelligens alkalmazásokat építhetnek a vállalatok, amelyek valóban fordulópontot hozhatnak nemcsak egy-egy szervezet, hanem egész iparágak fejlődésében. Amit az Amazon megtett a kereskedelem területén, azt immár bármely iparág szereplői megtehetik, és ez óriási jelentőséggel bír.

 

CW: A Hewlett Packard Enterprise január elején a Microsoft Azure platformra helyezte át felhőalapú megoldásait. Milyenek az együttműködés első tapasztalatai?

MS: A Hewlett Packard Enterprise nagyszerű partner, termékei és szolgáltatásai nagy részesedéssel bírnak az adatközponti infrastruktúra piacán, és a vállalat osztja jövőképünket is, mely szerint a szervezetek többsége hibrid környezeteket fog használni. Stratégiánk nagyon sok szinergiát mutat, a Hewlett Packard Enterprise a hibrid megközelítés miatt döntött úgy, hogy saját, nyilvános felhőszolgáltatásának további kiépítése helyett Azure platformra migrálja ügyfeleit, amelynek globális infrastruktúrájába a Microsoft már több mint 50 milliárd dollárt ruházott be. A Hewlett Packard Enterprise a házon belül bevezethető eszközök széles palettáját is kínálja a vállalatoknak, így ezen a területen is együttműködünk, az Azure Stacket integrált rendszereken kínáljuk, amelyek automatikusan csatlakoznak a nyilvános felhőhöz, és vannak már ügyfeleink, akik ennek előnyeit is kiaknázták.

 

CW: Folyamatosan újabb képességekkel bővíti a Microsoft az Azure platformot. Melyek lesznek a soron következő bejelentések?

MS: Az Azure platformon létrehozott virtuális gépek negyedén Linux fut, a nyílt forráskódú operációs rendszert támogató képességek körét bővíteni fogjuk. A Microsoft Operations Management Suite-ban is újabb analitikai funkciók várhatók például a naplófájlok elemzéséhez. A dolgok internetére épülő alkalmazásokhoz készült Azure IoT Suite szolgáltatáscsomagunk szintén a fejlesztések középpontjában áll. A machine learning technológia alapjain iparági, a pénzügyi szolgáltatók, a kereskedelem és a gyártóipar speciális igényeire szabott analitikai megoldásokat is tervezünk.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Jól jár az Intel az iPhone 7-tel »