Hirdetés
. Hirdetés

A Gmail felhasználók kattintnak a leggyakrabban

|

A MiniCRM.hu által elvégzett átfogó, 4 millió fő adatait megvizsgált elemzés komoly eltéréseket mutat az email szolgáltatók felhasználóinak vásárlásokhoz és kattintásokhoz köthető szokásaiban.

Hirdetés

A felmérés külön kitér a szolgáltatók piaci részesedésére és annak alakulására, illetve az aktív emailcímmel rendelkező hírlevél feliratkozók kattintási és vásárlási hajlandóságára. Az eredmények meglepő eltéréseket hoztak.

Hirdetés

Piaci részesedés

A magyar felhasználók között az email szolgáltatók részesedése eltér a nemzetközi trendektől, ez köszönhető a még ma is igen erős magyar fejlesztésű szereplőknek. Természetesen az internet óriása, a Google Gmail-je ott van a dobogón, ám csak az ezüstérmet szerezte meg 32%-kal, jelentősen megelőzve a 15%-os Citromail.hu-t. A legtöbb aktív felhasználóval azonban a Freemail.hu rendelkezik, a vizsgált 4 milliós minta 33%-a még ma is a Freemail rendszerét használja levelezésre.

A MiniCRM.hu megvizsgálta a lemorzsolódási arányt is, mely megmutatja, hogy egy adott időszakban a felhasználók hány százaléka hagyja ott a szolgáltatóját. Az üzleti szakértők szerint éves szinten ez a mutató legfeljebb 5-7%-os maximumnál nevezhető egészségesnek.

 

A Citromail esetén a teljes időszakra 28.79% lemorzsolódás mutatkozott, ami 67%-al magasabb, mint a Freemail hasonló mérőszáma, és több mint 16x (1600%) akkora, mint a Gmail felhasználók körében megfigyelhető lemorzsolódás. A Citromail ezen értéke kiugróan vészjóslónak mondható, jelentős elvándorlást mutat.

Vásárlás és kattintás

Napjaink marketing eszközei közül még mindig az email az egyik leggyakrabban használt. Legyen szó direkt megkeresésről vagy hírlevélről, feliratkozásról, a szakemberek ádáz küzdelmet folytatnak a jobb kattintási és vásárlási arányokért. A MiniCRM ügyfélkezelő rendszer integrált marketing és értékesítési funkciói lehetőséget biztosítottak arra, hogy az érintett minta hírlevelekhez kapcsolódó kattintási és konverziós (cél) szokásait is kimutassa.

Elért kattintások tekintetében 3 hónapos időszakot figyelembe véve a Gmail (20.6%) felhasználói kattintottak a legjobban, őket lemaradva a Freemail (13.5%), majd a Citromail (10.6%) követte. Átlagosan 15.2%-os kattintási arányt sikerült elérni az elmúlt 3 hónapban aktív felhasználók körében.

Hasonló eltéréseket mutattak a konverziós értékek (kattintás utáni, a hirdető számára hasznos művelet, vásárlás, letöltés). Az eddigi eredményekből kikövetkeztethető, hogy a Gmail felhasználók a maguk 6%-os konverziós értékükkel több mint kétszer inkább vásároltak, mint egy Freemail-es (2.6%), vagy egy Citromail-es (1.9%).

Email marketing még mindig a király

„Az összes vizsgált hirdető 3.78%-os konverziós arányt produkált, tehát elért címzettből majdnem minden negyedik a cég számára hasznos műveletet végzett a kattintás után. Ez a szám közel duplája az e-kereskedelemben keresőoptimalizálással és kattintás alapú hirdetésekkel átlagosan elért 2%-nak. Ebből egyértelműen megmutatkozik, hogy az email marketingre és a hírlevelekre, email kampányokra alapozott értékesítési megoldások még mindig a legjobb választásnak bizonyulhatnak” –egészítette ki az eredményeket Leskó Norbert, a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója.

100 felhasználó közül tehát minden hatodik Gmail-t használótól számíthatunk valamilyen elért műveletre, vásárlásra. Úgy tűnik, hogy közel sem mindegy, hogy az adott ügyféladatbázisban milyen arányban oszlanak meg az email szolgáltatók.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.