Az IBM segítségével gyorsítja fel üzleti átalakulását a MOL Csoport

A MOL Csoport az IBM integrált technológiai szolgáltatásait választotta, hogy felgyorsítsa üzleti növekedését és javítson napi működésének hatékonyságán - jelentette be a technológiai vállalat. A MOL Csoport az IBM megoldásán keresztül mostantól akár több mint 30, határon átnyúló beszerzési folyamatát konszolidálhatja egységes rendszerben, egyetlen platform alá terelve magyarországi, horvátországi és szlovákiai informatikai infrastruktúráját.

A MOL Csoport Kelet-Közép-Európa egyik vezető olaj- és gázipari konglomerátuma - több mint 30 országban van jelen, világszerte 25000 embert foglalkoztat, 2000 üzemanyagtöltő állomást és tárolóhelyet üzemeltet. A MOL Csoport jó úton jár üzletének diverzifikálásában, és az új piaci rések felfedezésében.

"2030-ig szóló stratégiájával összhangban a MOL folytatja a korábban megkezdett üzleti átalakulást. Egy minden korábbinál egységesebb, gyorsabb, rugalmasabb üzleti modellt építünk; célunk, hogy alacsony költségek mellett tudjuk növelni rendszerszintű hatékonyságunkat, és hogy petrolkémiai tevékenységünk kiterjesztésével, kiskereskedelmi tevékenységünk megújításával még színvonalasabb szolgáltatást nyújthassunk fogyasztóinknak" - mondta Néz Péter, a MOL Csoport Információs Szolgáltatások Igazgatója. "Az IBM a világ egyik legjobb technológiai szolgáltatójaként segít nekünk informatikai infrastruktúránk optimalizálásában és költségeink csökkentésében, hogy üzleti folyamataink még erősebb támogatást kaphassanak."

Az IBM teljes körű infrastruktúra-karbantartást, szolgáltatás-felügyeletet és multivendor támogatást biztosít a MOL Csoporthoz tartozó szervezeteknek Magyarországon, Horvátországban és Szlovákiában. A technológiai támogatás kiterjed a hardver- és szoftver karbantartásra, a Linux szolgáltatásokra és a biztonsági mentésekhez szükséges technikai háttérre. A 2017. áprilisában két évre aláírt megállapodástól a MOL Csoport jelentős költségmegtakarítást vár.

"Az IBM az üzleti folyamatok optimalizálásában szerzett tapasztalatéval és kiterjedt technológia szaktudásával támogatja a MOL Csoport működését" - mondta Rehus Péter, az IBM Magyarország  vezetője. "A MOL Csoport a segítségünkkel három országban, egységes, integrált rendszerben tudja menedzselni beszerzési folyamatait, így kiküszöbölheti a kétszeres munkát, és jelentős megtakarításokat könyvelhet el. A meglévő informatikai infrastruktúra stabilitásának és hozzáférhetőségének növelésével jelentősen kiterjesztheti rendszerének életciklusát, mindezzel időt és erőforrásokat szabadíthat fel digitális stratégiájának finomhangolásához, és jó alapokat teremthet az analitikai, felhő és kognitív technológiák további alkalmazásához."

Az IBM olyan felhőszolgáltatásokkal és kognitív technológiával segíti a nagyvállalatokat digitális szolgáltatásaik átalakításában és folyamataik automatizálásában, melyek az IBM Watson tudására épülnek. Egyre több szervezet bízza az IBM-re üzleti folyamatainak egységesítését, azaz szolgáltatásaik és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra integrált, felhő alapú platformokba terelését. Mindeddig több mint 650 ügyfél vette igénybe az IBM Services korszerű automatizálási szolgáltatásait, és év végéig várhatóan további 200 szervezet csatlakozik hozzájuk.

Kommentek

comments powered by Disqus