Biztos, hogy csak új vevők szerzésével növelhető a bevétel?

Mennyit kell az értékesítőknek a már meglévő vevőkkel foglalkozni? Mennyi időt érdemes az érdeklődőkre áldozni? Ha ez a dilemma cégét is érinti, tippjeinkkel segítünk megítélni, kivel mennyit érdemes foglalkozni.

Cégméretre való tekintet nélkül, számos vállalkozás esik abba a hibába, hogy csak az új vevők szerzésére koncentrál és ettől reméli a bevétel növekedését. Természetesen ez elengedhetetlen, viszont van, ami költség-, és időhatékonyabb.

Mennyit foglalkozik meglévő vevőivel?

Az első és legkézenfekvőbb csoport a már meglévő vevők, akik a legnagyobb megtérülést eredményezhetik. Az új érdeklődőkkel szemben, ők már ismerik a céget, és szükségük is van a termékre. Az Ön előnye pedig az, hogy már kialakított valamilyen kapcsolatot vevőivel. Win-win.

Nemcsak az a cél, hogy ugyanazt a terméket újra megvegyék, hanem az, hogy vegyenek mást is, és lehetőleg nagyobb értékben. Ha a vevők pozitív tapasztalatokat szereznek és ezzel sikerül megszilárdítani vevői hűségüket, nagyobb eséllyel fogják továbbajánlani termékét ismerőseiknek is. Ezt két hatékony értékesítési technikával érheti el:

  • Cross-sell: Ha az érdeklődő kiválaszt egy terméket, ajánlhat hozzá kiegészítő termékeket. Ha például laptopot vásárolt, lehet, hogy szüksége lesz táskára is hozzá. Ahhoz, hogy több példát találjunk cross-sellre, nem is kell messze mennünk. Gondoljon bele, hogy legutóbb, amikor elhaladt az áruházban az üdítők mellett, látott-e chipset?! Szinte biztos, hogy igen.
  • Upsell: Ajánljon a vásárlónak egy hasonló, de magasabb értékű terméket. Upsellnek minősül például az amikor az eladó a termék nagyobb kiszerelését ajánlja. Az upsell felfogható úgy is mint az érdeklődő legteljesebbkörű tájékoztatása arról, milyen vásárlási lehetőségei vannak.

biztos_hogy_csak_uj_vevok_szerzesevel_novelheto_a_bevetel_screenshot_20151219172118_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.
 

Mi kell ahhoz, hogy működjön?

Ügyfél igényeinek pontos felmérése és rendszerezettség. Ahhoz, hogy jó ajánlatot nyújtson vevőinek, tudnia kell, mire van szükségük. A MiniCRM-be felvehet minden fontos adatot vevőiről, így azt is rögzítheti, ki mit vásárolt eddig és mi iránt érdeklődött. Ezek az információk visszamenőleg is elérhetők, így célzottan ajánlhat termékeket érdeklődőinek.

Ne veszítse el érdeklődőit!

A másik kategóriát az érdeklődők képzik, akikre szintén érdemes kiemelten figyelni. Ők már megtették az első lépéseket a vásárlás felé, például feliratkoztak hírlevelére. Kár lenne innen elveszíteni őket, szóval mozdítsa ki őket ebből a szakaszból.

Gyakori hiba az, hogy a cégek nem figyelnek eléggé az érdeklődőikre, ami például abban nyilvánul meg, hogy nem követik a kiadott árajánlatokat, ez pedig az üzlet meghiúsulásához vezet. Ahhoz, hogy ez ne így legyen, ezekre figyeljen, amikor árajánlatot ad.

Nem feledkezünk el az új vevőkről sem, velük egy későbbi cikkünkben foglalkozunk!

Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.

Kommentek

comments powered by Disqus