Életre szóló megoldások az emberszerető cégtől

A digitális átalakulás az irodatechnika területét sem hagyja érintetlenül. A megújulás itt is a sikeres működés kötelező gyakorlata. Patkó Zsolt, a GLOBAL-UNION kereskedelmi vezetője a változásról beszél és a jövő felé mutat.

Patkó Zsolt tavaly februárban vette át a GLOBAL-UNION kereskedelmi tevékenységének vezetését, e pozíciójában tehát újnak számít, azonban szakmai múltját áttekintve egyáltalán nem mondható kezdőnek. Több mint tíz éves szakmai tapasztalattal rendelkezik az IT kereskedelem területein, az irodatechnikában hat évet tevékenykedett, és dolgozott a Xeroxnál is.

Patkó Zsolttal a GLOBAL-UNION irodatechnikai fejlődéstörténetéről beszélgettünk.

A GLOBAL-UNION 1991-ben alapult és mind a mai napig meghatározó szereplője a piaci szegmensének. Milyen kínálattal őrzik vezető pozíciójukat?
P.
Zs.:Megalapításától fogva cégünk a minőségi eszközökre és a szervizelésükre koncentrál. Természetesen régóta már nem csupán egy fénymásolókkal kereskedő cég vagyunk. Országos szervizhálózattal rendelkezünk, a szolgáltatásaink portfóliója folyamatosan bővül, ahogyan az iparág fejlődik, a bérlés és lízing mellett a legkorszerűbb menedzsment szolgáltatások is szerepelnek palettánkon. A GLOBAL-UNION Kft. a hazai importőrök közül elsőként szerezte meg az MDS partnerfokozatot a KYOCERA Document Solutions Europe B.V.-től, a KYOCERA európai központjától, emellett kizárólagos forgalmazói vagyunk a MyQ MDS szoftverrendszernek is. És hadd tegyem hozzá, hogy a lézernyomtatók és a multifunkciós lézernyomtatók piacán a harmadik helyet szereztük meg.

eletre_szolo_megoldasok_az_emberszereto_cegtol_screenshot_20161115204809_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

A KYOCERA, mint partner hamar megjelent a GLOBAL-UNION történetében.
P.
Zs.: Japán partnerünket Dr. Kazuo Inamorialapította 1959-ben, a vállalat eleinte finomkerámia gyártásával foglalkozott, a Kyotoban elindult vállalat elnevezése is erre utal, a Kyoto Ceramics-ból képezve. Termékei között elektronikai alkatrészek, mobiltelefonok és napelemek is megtalálhatók, utóbbiakkal a Toyota Prius napfénytetőjében is találkozhatunk. A KYOCERA Corporation jelenleg 69 ezer embert foglalkoztat 235 vállalatában, a világ több mint 20 országában, a cég központja Japánban, Kyotóban működik.

Számunkra a cég irodai termékekre szakosodott ága, a KYOCERA Document Solutions - korábban KYOCERA Mita - és ennek az ágnak a technológiái és termékei fontosak. A környezettudatos, globális szemléletmód és a kerámiagyártás terén megvalósított fejlesztések e részlegben is megmutatkoznak, az amorf szilíciumból készült szupertartós dob és a hozzá alkalmazott mikro-kerámiaszemcsés toner kedvező tulajdonságaira extrém mértékben tartós nyomtatóműveket épít a gyártó. A felsőkategóriás szegmensben nem csak az A3-as, de akár az A4-es kategóriában is találhatunk 1,5 millió oldal élettartamú nyomtatókat, így érthető, hogy ez a GLOBAL-UNION mottója: a KYOCERA egy életre szól. A belépő szintű nyomtatók sem igényelnek néhány tízezer oldalanként karbantartást és dobcserét, így a legtöbb versenytárshoz képest rendkívül környezetkímélők. Természetesen ez jóval olcsóbbá teszi az üzemeltetést is, így összességében kivételes minőségű hardverrel dolgozhatunk.

Ha már a cége egyik mottóját emlegette, hogyan hangzik az ön mottója
P.
Zs.: A mottó jelmondat, tehát jelentősége van - a sajátomon még dolgozom. A szakmában töltött mintegy tíz év azonban ahhoz elég volt, hogy behatóan megismerjem a piac működését, megismerjek sok jó és rossz példát, ugyanakkor még kellően friss maradtam egy új szemlélet bevezetéséhez. Úgy érzem, épp jókor talált meg a sors e lehetőséggel, azzal, hogy egy neves cég kereskedelmét irányítsam. Nincs szükség stratégiai változtatásokra, a személeten viszont érdemes változtatni. Én nem a koncepciókban, hanem az emberekben hiszek, abban, hogy a tehetséges és a jól motivált emberek viszik előre a céget és a világot.

A KYOCERA-alapító Dr. Kazuo Inamori, akit Japánban ma is nagy tisztelet övez, szintén hasonló elveket vallott. Az emberi potenciál menedzseléséről szóló Respect the Divine and Love People (Tiszteld az istenit és szeresd az embereket - A Szerk.) című könyvében a becsületes munka, az emberek, a szakma, a vállalat és a globális közösség iránti tisztelet fontosságát hangsúlyozza. Ezeket az elveket alkalmazva sikerült kihoznia a Japan Airlinest is a csődközeli helyzetből, a mű címe pedig a KYOCERA mottója lett, ami úgy gondolom, hogy itt és most is érvényes.

Nincs olyan IT szervezet, amelytől ne várnák el a cég vezetői, hogy járuljanak hozzá a költségek csökkentéséhez. Ön milyen tanácsokkal segítené az informatikai szervezetek vezetőit?
P.
Zs.: Azt gondolom, hogy a takarékosság már a készülék kiválasztásakor kezdődik. Azt tapasztaljuk, hogy sok helyütt aránytalan többletköltséggel jár az A3-as készülékek alkalmazása, mivel az A3-as nyomatok száma mindössze 1-2 százaléka az összes nyomatnak - ilyen esetekben javasoljuk a váltást A4-esre. Szakmai körökben elterjedt, hogy igazán komoly szolgáltatásokat, teljesítményt és élettartamot csak A3-as gépektől várhatunk: a mi felsőkategóriás A4-es készülékeink alaposan rácáfolnak erre az állításra.

E termékek az összes olyan szolgáltatásra - színes szkennelés, duplex, hálózat, érintőképernyő, MPS/MDS támogatás - képesek, amelyeket az A3-as szegmenstől vártak el eddig az ügyfelek, továbbá bírják a 60 lap/perces iramot és élettartamban még jobbak is a vártnál. Ugyanakkor energia- és kellékanyag költségeik kedvezőbbek, és az A3-as megoldások árának töredékéért hozzáférhetők, kompromisszumoktól mentes alternatívát kínálva azoknak, akik racionalizálni szeretnének.

További információ

Kommentek

comments powered by Disqus