Előretör a https protokoll a Google találati listáján

A keresőoptimalizálással foglalkozó MOZ szakportál 2015 utolsó hónapjában vizsgálta a HTTPS protokollt alkalmazó honlapok részarányát az organikus keresési listákon, illetve a Google első oldalán.

A vizsgálatban mintegy 10 ezer különböző kulcsszóhoz és keresőkifejezéshez köthető találati listát monitoroztak, olvashatjuk a kulcsszo.hu közleményében. A monitorozás eredménye azt mutatja, hogy az organikus keresési listák első oldalán szereplő találatok mintegy 25 százaléka használ HTTPS protokollt. Az is egyértelműen látszik, hogy ez az arány lassan, de folyamatosan növekszik.

A növekedés alapvetően két okra vezethető vissza: az egyik a webmesterek reakciója a Google kommunikációjára; a webmesterek ugyanis egyre több honlap esetében döntenek a biztonságos böngészés mellett. A másik lehetséges ok, hogy a Google egyre nagyobb előnyhöz juttatja a HTTPS protokollt alkalmazó honlapokat, így egyre nagyobb arányban jutnak be a találati listák első oldalára.

eloretor_a_https_protokoll_a_google_talalati_listajan_screenshot_20160118114753_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

 

A Google hivatalos állásfoglalása szerint a biztonságos kapcsolat használatával hozzávetőlegesen 1 százalékos növekedést érhetünk el. Ez önmagában jelentéktelennek tűnik, viszont a gyakorlatban ekkora növekedés nem tekinthető elhanyagolhatónak. A Google értékelő algoritmusa ugyanis mintegy 200-400 szempontot figyel; ezek jelentősége legtöbbször nem éri el, sőt meg sem közelíti az 1 százalékot.

Magyarországon még az igazán nagy jelentőségű e-kereskedelmi oldalak közül sem mindegyik él a biztonságos böngészés adta lehetőségekkel. A KKV szolgáltató szektor pedig még kevésbé foglalkozik ezzel a rangsorolási szemponttal, bár itt kivételt jelentenek a tárhely szolgáltatók, amelyek 90 százalékban alkalmazzák a protokollt. A webáruházak között jelentős különbségek figyelhetők meg: például a gumiabroncsokat értékesítők körében nem éri el az 1 százalékot a biztonságos protokollt használók aránya, míg a notebookot, okostelefont árusító üzletek esetében 30 százalékos az arány, valószínűleg annak köszönhetően, hogy közülük a nagyobb brandek már használják. Az államilag kezelt weboldalak esetében pedig ez az arány 40 százalék körül van.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Zsákutca a modularitás? »