Értékesítés növelése és kontrollja CRM-mel

A MiniCRM jellegzetessége abban rejlik, hogy minden, ami az ügyfélkezeléssel kapcsolatban fontos lehet, ott van a rendszerben. Profi módon vezeti az értékesítést, priorizál, emlékeztet a teendőkre, ráadásul még időt is spórol bizonyos folyamatok automatizálásával.

A cikkben egyik ügyfelünk példáján keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.

A Columbus Klíma a hazai klímatechnológiai piac meghatározó vállalkozása, amely importőri, képviseleti és nagykereskedelmi tevékenységet folytat és országos viszonteladói hálózattal rendelkezik. Céluk, hogy ügyfeleik elvárásait maximálisan kielégítsék - ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő kapcsolattartás.

A cégvezető az eredményes értékesítés érdekében minden feltételt megad partnereinek. Ő kezeli és finanszírozza a központi marketinget, a megszerzett érdeklődőket pedig szétosztja a partnerek között.

A probléma, amire megoldást keresett az volt, hogy nem tudta nyomon követni, hogy végül hogyan alakult az értékesítés, sőt még azt sem, hogy a partnerek felvették-e a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Amikor télen kielemezték a nyári főszezont, kiderült, hogy az érdeklődők többségét fel sem keresték a partnerek. Egy olyan rendszert kerestek, amivel követni tudják ezeket a folyamatokat - a választásuk a MiniCRM-re esett.

Az alap elvárás az volt, hogy követhető legyen a partnerek munkája és az értékesítési folyamat. Tanácsadóink nemcsak a cégvezetővel, de a partnerek nagy részével is beszéltek, felmérték az igényeket. Kiderült, hogy problémáik többrétűek. Szükségük volt egy olyan rendszerre, amiben mindenki el tudja végezni a saját munkáját, közben pedig figyelemmel kísérhetik és koordinálhatják az egyes folyamatokat.

Végül megszületett a Columbus vállalat és a partnerek számára is megfelelő kompromisszumos megoldás. A rendszert sikerült a 30 napos ingyenes tesztidőszak alatt megismerniük, ráadásul az érintett alkalmazottakon kívül, több partner is részt vett díjmentes felhasználói oktatásunkon. Körülbelül három hét alatt az összes beállítás megvalósult.

A bevezetést megkönnyítette a Columbus segítőkészsége, és az, hogy a CRM rendszer kezelését egy olyan maximálisan együttműködő kollégára bízták, aki teljes mértékben átlátja a folyamatot.

ertekesites_novelese_es_kontrollja_screenshot_20150826145746_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.


Pontos elképzelésük volt arról, hogy milyen adatokat szeretnének látni, mi pedig segítettünk megvalósítani. A koncepció az volt, hogy a fent említett Columbus munkatárs lesz a felelőse a központi modulnak, ahol az érdeklődők sorsát a megkereséstől kezdve követheti.

A felelős kolléga a központi modulban vezeti az érdeklődőkkel kapcsolatos adatokat és a partnerek tevékenységét. Mivel minden partner MiniCRM-ben dolgozik, a felelős kolléga a modul alapján követni tudja, hogy a partnerek felvették-e a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Ha igen, döntött-e már az érdeklődő, és lezárás esetén sikeres vagy sikertelen volt az értékesítés. A cégvezető pedig szintén ebben a modulban tudja ellenőrizni a történéseket.

Ezen kívül van egy másik modul, amelyhez bizonyos partnerek is hozzáférnek korlátozott felhasználóként. Az ebbe kerülő érdeklődők szétosztásra kerülnek a partnerek között, akik az adatlapon felvett mezőkben beállítják többek között azt, hogy felvették-e a kapcsolatot az érdeklődővel. Az igazán motivált partnerek külön-külön modulban dolgoznak. Itt nemcsak a Columbus-tól kapott érdeklődőket, hanem sajátjaikat is kezelhetik.

A MiniCRM bevezetése előtt a cégvezető emailben értesítette a partnereket az új érdeklődőkről, ami sok időt vett el. A MiniCRM-ben ezt automatizálták, így egy előre megírt sablont kapnak meg automatikusan a partnerek. Automatikus emlékeztetőket állítottak be arra az esetre, ha az érdeklődőt több napja nem keresték/nem érték el, vagy ha az érdeklődő nem döntött bizonyos ideig.

A nyári főszezon végén a riportokból majd pontos képet kapnak arról, hogyan alakult a szezon. A statisztikából kiderül, hogy milyen hatékony volt a lezárás, ha sikertelen volt, mi volt az oka. Tudják ellenőrizni a partnerek egyéni teljesítményeit, és azt is, hogy melyik márka volt a legnépszerűbb.

Eszköz a profi értékesítéshez
A MiniCRM könnyen testreszabható informatikai tudás nélkül is, nyilvántartja az ügyfelekhez rendelt teendőket és tárolja a teljes ügyfélelőzményt. Rendszerezi és priorizálja az érdeklődőket és ügyfeleket, hogy szem előtt legyenek a valóban fontos ügyfelek.

Ha Ön is szeretné növelni értékesítése hatékonyságát és kézben tartani az irányítást, próbálja ki rendszerünket 30 napig díjmentesen és jöjjön el ingyenes, gyakorlati workshopunkra, ahol tanácsadóink segítenek felépíteni és beállítani értékesítési rendszerét.

Kommentek

comments powered by Disqus