Felelőtlenség veszélyezteti az online fizetés biztonságát

Egy, a Kaspersky Lab és a B2B International által végzett kutatásból kiderült, hogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek 33 százaléka nem nyújt az ügyfelek számára biztonságos csatornát az összes fizetési tranzakcióhoz.

Annak ellenére történik ez, hogy 62 százalékuknál jelentős növekedés észlelhető a fogyasztók pénzügyi tranzakcióit illetően, és 50 százalékuk úgy véli, hogy az online pénzügyi csalások száma növekszik.

A felmérésből kiderült, hogy számos bank és fizetési szolgáltató küzd azért, hogy megvédje magát és ügyfeleit a pénzügyi csalásoktól, amikor ügyfeleik egyre többféle eszközöket használnak egyre nagyobb számú online pénzügyi tranzakció elvégzésére.

Kétharmaduk (65 százalék) mondta azt, hogy ügyfeleik egyre különfélébb eszközöket használnak az online fizetésekhez, mégis csak 53 százalékuk vezetett be kétfaktoros azonosítást, és csak 50 százalékuk alkalmaz speciális, valós idejű csalás elleni megoldást - noha 22 százalékuk úgy véli, jelenleg ez a leghatékonyabb formája a védelemnek. Kevesebb, mint a felük (42 százalék) alkalmaz egy ilyen megoldást az ügyfelek eszközein, és csupán 67 százalékuk használ biztonságos kapcsolatot az összes online fizetési tranzakció esetében.

felelotlenseg_veszelyezteti_az_online_fizetes_biztonsagat_screenshot_20160108172635_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Nem meglepő módon 48 százalékuk beismerte, hogy csupán mérséklik a kockázatokat, ahelyett, hogy teljesen megszüntetnék azt, 29 százalékuk pedig azt állítja, hogy olcsóbb akkor foglalkozni a pénzügyi csalásokkal, amikor azok már megtörténtek, ahelyett, hogy megpróbálnák őket megelőzni.

"A tanulmány azt mutatja, hogy a bankok és pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni a pénzügyi csalásokat a mai többcsatornás világban. A szervezetek 38 százaléka elismerte, hogy egyre nehezebb megmondani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi, és aggasztó módon minden harmadik a "majd foglalkozunk vele, ha megtörténik" megközelítést választja a csalások elleni védelemre. Ha figyelembe vesszük, hogy a saját kutatásunk 22,9 millió rosszindulatú pénzügyi malware támadást tárt fel 2014-ben, amelyekkel 2,7 millió ügyfelet céloztak meg világszerte, egyértelmű, hogy minden incidenssel külön foglalkozni nem életképes, hosszú távú megoldás. Az ügyfelek jobbat érdemelnek, ugyanúgy, ahogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek is." - mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention részlegének a vezetője.

A tanulmány megállapította, hogy az általános internet biztonsági szoftver megoldásokat nem tekintik hatékony módszernek a pénzügyi csaláshoz vezető, egyre jobban álcázott adathalász és malware támadások megelőzésére. A válaszadók kevesebb, mint 10 százaléka választotta ezt a lehetőséget. Az előnyben részesített lehetőség egy speciális megoldás a megkérdezettek szerint.

Kommentek

comments powered by Disqus