Felhőbe költözik a bank

Az IBM és az OTP Csoporthoz tartozó DSK Bank bejelentette, hogy a pénzintézet áthelyezte folyamatait az IBM adatközpontokba. Mostantól egy hosszú távú, informatikai szolgáltatásokat nyújtó megállapodás értelmében az IBM Cloud segítségével zajlanak a DSK banki műveletei Bulgáriában.

A DSK Bank azért választotta az IBM zárt felhőrendszerét, hogy átalakíthassa banki platformrendszerét, és ezáltal új szolgáltatásokat nyújthasson több mint 3 millió magán- és vállalati ügyfelének. A projekt jól demonstrálja, hogyan fonódnak össze egyre szorosabban a felhő alapú és a hagyományos informatikai megoldások a vállalatok életében, illetve hogy egy pénzügyi szervezet miként hasznosíthatja az innovációt, ha az informatikát szolgáltatásként veszi igénybe.

Az 1951-ben alapított, akkor még állami takarékpénztárként működő DSK Bank Bulgária legnagyobb és legnépszerűbb bankja. Az új fejlesztés célja, hogy ügyfelei egyformán magas színvonalú kiszolgálást kapjanak - legyen szó fiatalokról, akik új mobil és internetbanki megoldásokat várnak, kis- és nagyvállalatokról, akik számára a rugalmasság, a biztonság a legfontosabb, vagy éppen az idősebb vidéki ügyfelekről, akik az ország eldugottabb sarkaiban szeretnének hozzáférni a szolgáltatásokhoz.

felhobe_koltozik_a_bank_screenshot_20170316121125_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

"Az IBM-mel való együttműködéstől 20%-os éves megtakarítást várunk" - mondta Nikolay Shalamanov, az OTP Csoporthoz tartozó DSK Bank operatív karbantartásért és informatikai rendszerekért felelős vezetője. "A kooperáció előnyeit már most is érezzük: a napi statisztikák szerint a legkritikusabb alkalmazások, a közvetlen e-banking és az intelligens mobilfizető rendszereink 10-15 %-kal gyorsabban futnak."

A DSK Bank már régóta ügyfele az IBM-nek, de az együttműködés most új szintre lépett. Az IBM Cloud portfóliója rendkívül biztonságos telepítési lehetőségeket kínál, melyek segíthetnek a DSK-hoz hasonló bankoknak a felhasználói élmény kiterjesztésében.

A megállapodás részeként az IBM futtatja az egész informatikai infrastruktúrát, mely a DSK Bank banki alapszolgáltatási környezetét támogatja. A vállalat ezen kívül a mainframek, szerverek, tárolók, végfelhasználói megoldások és a help desk teljes kiszolgálását is ellátja, illetve  szoftver-támogatást is nyújt. A pénzintézet mostantól a bécsi IBM Tier III központra támaszkodik, ami a rugalmasság, a teljesítmény és a gazdaságosság fokozásával segít a banknak elérni növekedési céljait. A megoldás teljesen összhangban van az Európai Unió szabad adatmozgást szabályozó rendeletével, és nagyban épít az IBM pénzügyi szolgáltatási szektorban felhalmozott tapasztalatára.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Transzformációs tévhitek »