Hadat üzennek a reklámblokkolóknak a franciák

A vezető újságoknak most lett elegük a hirdetésblokkolás által okozott bevételcsökkenésből.

Egy friss felmérés szerint a híroldalakat látogató francia internetezők nem kevesebb, mint 30 százaléka hirdetésblokkolót használ, ezért a szolgáltatók most úgy döntöttek, hogy intézkedéseket vezetnek be ennek a jelenségnek a visszaszorítására: arra kérik a felhasználókat, hogy vagy kapcsolják ki a hirdetésblokkolót, vagy fizessenek a hírportál olvasásért. Bár a fellépés egységesnek tűnik, a megvalósítás módja eltér az egyes weboldalak esetében.

A Le Figaro napilap online változata nem blokkolja a tartalmakat, viszont arra kéri a reklámblokkolót használókat, hogy tegyenek egy egyhónapos próbát a Le Figaro Premium változattal (ez a próbaidő lejárta után 9,9 euróba kerül havonta), amely további, fizetős tartalmakhoz is hozzáférést biztosít és kikapcsolja a hirdetéseket a videók esetében. Arról nem esik szó, hogy a szövegek körül lesznek-e reklámok.

A Le Parisien fővárosi helyi újság online kiadása sokkal keményebben lép fel. A hirdetésblokkolót használók nem férnek hozzá a cikkekhez, és egy megjelenő üzenetben tudatják velük többek között, hogy a hirdetések a kiadó fő bevételi forrásai, ebből fizetik a szerzőket, újságírókat, dizájnereket és fejlesztőket. A Le Parisien szintén arra kéri olvasóit, hogy kapcsolják ki a hirdetésblokkolót, vagy fizessenek elő a hirdetésmentes változatra. Igazán nem kérnek sokat, mindössze 1 eurót az első három hónapban, amely később havi 13 euróra nő.

hadat_uzennek_a_reklamblokkoloknak_a_franciak_screenshot_20160324144518_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Egyedi módszert alkalmaz a Le Monde, amelynek online változatán a tartalmak blokkolása a hirdetésblokkolót használók esetében nem azonnal történik meg, hanem egy kis idő eltelte után, így a gyorsan olvasók nem maradnak le az információkról. A blokkolást követően egy üzenet jelenik meg a képernyőn a vállalat igazgatójától, aki emlékezteti az olvasókat, hogy a kiadó minőségi tartalmakat előállító 400 újságíróját a hirdetési bevételekből fizetik. Ezután felhívja a figyelmet egy útmutatóra, amelyből a látogatók megtudhatják, hogy miképpen lehet kikapcsolni a hirdetésblokkolót, majd egyhónapos ingyenes próba előfizetést ajánl fel az online kiadás fizetős változatára, amely később havi 6,5 euróba fog kerülni.

Érdekes módon a hirdetésblokkolót egyáltalán nem használóktól az 1 eurós próbaidőszak után 17,9 eurót kérnek a Le Monde-nál, vagyis közel háromszor annyit, mint a blokkolóktól, ezért nekik is érdemes lehet beélesíteni a blokkoló szoftvert az olcsóbb ajánlathoz. Hasonló a helyzet a Le Parisien esetében, ahol a nem blokkolók csupán egy hónapig élvezhetik az 1 eurós díjú próba előfizetést, szemben a reklámblokkolót használók három hónapos kedvezményével, igaz ezt követően már mindkét csoporttól havonta 13 eurót kérnek.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Alakítható infrastruktúra »