Hirdetés
. Hirdetés

Kémfilmbe illő szakik

|

Szemüvegbe, karórába vagy gyűrűbe épített kamerát, fényképező- vagy számítógépet régen csak a kémfilmek főszereplői viseltek. Ma már kétkezi munkásoknak segítenek.

Hirdetés

Egyes üzleti folyamatokat a viselhető eszközök alaposan meg fognak változtatni, jósolja a Deloitte tanácsadó. A példák közé sorolják az orvosi munkában használt okosszemüvegeket vagy a fúrótornyok olajmunkásainak okossisakjait, a raktári munkások okoskarpereceit. A Computerworld viselhető és hagyományos videókonferencia-eszközökről szóló híreiből válogattunk.

Élőben a távolból
Januárban került a Microsoft birtokába az Event Zero nevű ausztrál startup UC Commandere, amely az üzleti Skype-alkalmazás felügyeletét, hibaelhárítását teszi egyszerűbbé. Hírek szerint a redmondi cég további elemző és jelentéskészítő funkciókkal tervezi erősíteni videókonferencia-alkalmazását.

Androidra és iOS-re kiadott frissítésével az Outlook felhasználói immár egy koppintással indíthatnak videóhívást a program naptárából. Amikor közeleg a konferencia ideje, a résztvevőknek csak rá kell bökniük a naptárbejegyzésre, és máris megnyílik a Skype-beszélgetés ablaka. (Ugyanígy indítható Hangouts videóhívás a Google naptárából.) Akiknek a készülékén nincs telepítve a Skype, azok a Microsoft nemrég kiadott Skype for Web alkalmazásával léphetnek be a beszélgetésbe.

Eközben a 3D-s fejlesztőrészlegnél a HoloLens technológia és a videókonferencia lehetőségeinek ötvözésén dolgoznak. A holoportálásnak nevezett megoldás valós időben képezi le a felvett személy térbeli mozgását és továbbítja a képet a többi résztvevő HoloLens szemüvegére, akik így olyan élményben részesülnek, mintha egy térben lennének, de persze keresztülsétálhatnak egymás háromdimenziós képén. A speciális kamerákat és drága HoloLens-eszközöket igénylő rendszer piaci bevezetésének dátuma egyelőre ismeretlen.

 

Segít a kiterjesztett valóság
A DHL csomagküldő szolgálatnál újabban az okosszemüvegre vetített raktártérkép könnyíti meg a csomag megkeresését és vonalkódos azonosítását a kiterjesztett valóságban. Több mint tíz éve használtak a cégnél csuklóra pántolható leolvasókat és fejhallgatókat, az okosszemüveg azonban új szintre emeli a csomagazonosítást. A következő fejlesztési terv a raktárbeli mozgás útvonalának optimalizálása lesz.

Tapasztaltabb szakiktól kérhetnek segítséget a Lee Company Vuzix M100 okosszemüveggel ellátott víz- és villanyszerelői. A tesztidőszak két éve indult, idén nyárig a cég vezetése ötszáz szemüveget tervez beszerezni, hogy tapasztalt szerelői a távolból segíthessenek kevésbé rutinos kollégáiknak a bonyolult esetekben.

Különböző viselhető eszközöket - köztük Google Glasst, Apple okosórát és Moto 360 androidos eszközt - tesztelt a Southern Co. energiaszolgáltató. Meggyőződésük szerint a viselhető eszközök előnyei főleg olyan helyzetekben mutatkoznak meg, amikor a munkásoknak mindkét kezükre szükségük van. Különösen sikeresnek bizonyultak a terepmunkások és a központi iroda közötti videókonferencia céljaira a homlokpántos, bluetooth-kapcsolatos kamerák. Az áramszolgáltató további tervei között olyan riasztórendszer bevezetése szerepel, amely meghibásodott berendezéshez irányítja a terepen dolgozó munkást. A viselhető eszközök számát azonban csak költség-haszon számítások után tervezik növelni.

Kerekeken guruló telepresence
A Double Robotics billentyűzetről távirányítással mozgatható robotjai a korábbinál mozgalmasabbá teszik az irodai videókonferenciákat. Virtuális jelenlétünk ideje alatt szabadon mozoghatunk velük a távoli irodában, a képernyőn keresztül rámosolyoghatunk a többiekre, követhetjük a lépéseiket, ezáltal a párbeszéd sokkal természetesebb lesz, virtuális jelenlétünk jobban hasonlít a személyes ottléthez.

Egyesült államokbeli, mexikói, németországi és szingapúri márkaszervizeiben robottanácsadókat tesztel az Audi. Amennyiben a szerelők nem találják a beteges motorhang okát, a Vecna Technologies VGo robotjain keresztül a gyártó anyaországi szakembereit hívhatják segítségül. A VGo távirányításos, önjáró robotjai akkumulátorról működnek, wifin kommunikálnak. Az Audi márkaszervizekben dolgozó robotokat a gyártó németországi szakemberei irányítják. A márkaszervizek dolgozói szerint a távsegítség meggyorsítja a javítást, de nem könnyű megszokni, hogy a válluk fölött egy kis képernyős robot is benéz a motorháztető alá. Ugyanilyen robotokat használtak a Libériában 2014-ben kipattant Ebola-járvány idején; akkor a karanténon kívül tartózkodó orvosok kommunikáltak rajtuk keresztül a bent fekvő betegekkel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.