Magyar diák Európa legjobb programozói között

Lezárult a Future Makers Nagydíj nemzetközi megmérettetése, amelyen a UPC Magyarország által delegált tizenéves programozók egyike, Horváth Roland kategóriájában második helyezést ért el. A 15 éves Roland egy gyerekeknek készült interaktív jelnyelvet oktató játékos alkalmazással győzte meg a nemzetközi zsűrit, és lett 13 ország diákjai közül az ezüstérmes.

A UPC Magyarország tavaly novemberben hirdette meg a Liberty Global és a Unitymedia által létrehozott Future Makers Nagydíjat, amelyre két kategóriában, 10-13 és 14-17 év közötti fiatal programozók jelentkezését várták. A verseny során olyan technológiai kezdeményezésekre voltak kíváncsiak, amelyek ismert problémákra tudnak megoldást nyújtani, formálják a jövőt és pozitív hatással vannak a társadalom életére.

A hazai versenyben a szakmai zsűri döntése alapján Názer Lili DailyTakeMe és Horváth Roland Mutasd! alkalmazása bizonyult a legkiemelkedőbbnek, így ők kaptak lehetőséget arra, hogy nemzetközi megmérettetésben is részt vegyenek. A döntőben 13 európai ország 36 tehetségének projektjei versenyeztek egy két napos utazásért az innováció európai fővárosába, Amszterdamba, valamint egy 300 euró értékű programozói/robotikai fejlesztésért.

magyar_diak_europa_legjobb_programozoi_kozott_screenshot_20170329125949_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

A nemzetközi versenyben a fiatalabb programozók közül a 12 éves Giulio Muratori (Olaszország) Down-szindrómás gyerekek számára készített játéka nyert, míg a második helyezett a szintén 12 éves Andrei Covaci (Románia) CO2 szintet figyelő robotfejlesztése lett. Az idősebb korosztály kategóriájában a 17 éves Aoife Kearins (Írország) találmánya bizonyult a legjobbnak: az úgynevezett "Eye Opener" eszköz segítségével megelőzhető a volán mögött ülők elalvása. Ebben a kategóriában kapta meg az ezüstérmet az egyik magyar pályázó, a 15 éves Horváth Roland, aki egy gyerekeknek készült interaktív jelnyelvet oktató játékos alkalmazást készített. Az applikáció célja, hogy minél több fiatal megismerje és elfogadja a jelnyelvet, valamint felkeltse az érdeklődést a siket kultúra iránt. Mindezt úgy éri el, hogy két 3D-s kéz jeleli el a kiválasztott szavakat miközben a háttérben színes képek jelennel meg a jelek megjegyzésére.

Kommentek

comments powered by Disqus