Még újdonság hazánkban a CRM

Magyarországon, a KSH 2014-es IKT (Információ és Kommunikációs Technológiák) elemzése szerint a kis- (10-49 fő), közép- (50-249 fő) és nagyvállalatok (250+ fő) közül a számítógépet használók sorrendben 11, 25, 36 százaléka használ valamilyen CRM szoftvert, és az internetet is használók 2, 3, 4, 5 százaléka használ felhő alapú CRM alkalmazást.

A számok alapján, CRM tekintetében évekkel vagyunk elmaradva a nyugati országoktól.

A technikai megoldás mellett a szemlélet is gyakran újdonságként hat: sokakban még a XX. század második felében elterjedt úgynevezett marketing szemlélet él, aminek egy fő eleme az, hogy a középpontban - a CRM-mel ellentétben - nem az ügyfél, hanem a termék áll.

A fenti dupla újdonság által eredményezett kihívást nemcsak a vezetőknek, hanem a beosztottaknak is teljesíteniük kell. Ellenkező esetben a felhasználók ellenállása miatt a legdrágább, legjobb CRM rendszer bevezetése is csak nagy pénzkidobást eredményez.

A sikeres CRM bevezetéshez és használathoz elengedhetetlen a felhasználók bevonása, aminek kulcsa, hogy megfelelően motiváltak legyenek a rendszer használatával kapcsolatban.

Ha Te is éppen bevezetést tervezel, akkor a következő néhány ötlet biztosan segíteni fog abban, hogy sikeres legyen a bevezetés és a munkatársaid használják a rendszert.

meg_ujdonsag_hazankban_a_crm_screenshot_20170110125249_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Ügyelj arra, hogy ne legyen meglepetés a CRM bevezetés!
Az emberek általában nem kedvelik a változást, főleg ha valamivel kapcsolatban már kialakult a szokásuk, napi rutinjuk, és ezek hatékonyságáról meg is vannak győződve. Ilyenkor még úgy is ellenállásba ütközik az újítás, ha nyilvánvaló, hogy az új módszer jobb.

Ezért fontos, hogy a CRM-re való átállás, és benne a CRM rendszer bevezetése ne legyen meglepetés.

Így azt javasoljuk, hogy már hónapokkal a tervezés és bevezetés megkezdése előtt megfelelően tájékoztasd a munkatársaidat!

Magyarázd el nekik, hogyan fog átalakulni a vállalkozás ügyfélkezelése, miként jelent nekik a rendszer használata nem pluszmunkát, hanem idő megtakarítást, hogyan profitálhatnak egyénileg is.

Cél, hogy megszűnjön az excel mágusok ellenállása, eltűnjenek a különböző kételyek, mint például a "Miért jó ez nekem?", "Ez biztos valami kémprogram.", mindenki az új rendszer tervezésére és bevezetésére tudjon koncentrálni.

Legyen stratégiád!
A CRM bevezetés nemcsak egy új informatikai alkalmazás vagy egy új értékesítési technológia bevezetését, hanem az ügyfélkezelés reformját jelenti a legtöbb vállalkozás életében. Minél nagyobb a vállalkozás / vállalat, annál részletesebb tervet, stratégiát kell alkotni a bevezetésre, nagyobb vállalatok esetében szükség lehet különálló CRM stratégiára is.

Ezek a tervek legyenek nyilvánosak a leendő felhasználók számára, így az új irányt és elvárásokat nemcsak egyéni, hanem "csapat" szinten is megismerhetik.

A munkatársaknak érezniük, látniuk kell, hogy a vezető teljes mellszélességgel kiáll a bevezetés mellett.

Válaszd ki a megfelelő rendszert!
Előző cikkünkben foglalkoztunk azzal, hogy milyen funkciókat várj el a "jó" CRM rendszertől, így már azok ismeretében tudod a megfelelő rendszert kiválasztani.

Ahhoz, hogy a munkatársaid megfelelően motiváltak legyenek a rendszer használatában, kövesd a "Keep it simple!" elvet: a lehető legegyszerűbb rendszer kerüljön bevezetésre vagy kialakításra, amely már kielégíti a vállalkozásod üzleti igényeit.

Ez ne csak a rendszer fő funkcióira, hanem minden szintjére legyen érvényes, például az indulásnál az adatmezők összetétele biztosítson egy később használható adatkört, de a mennyiségük ne riassza el a felhasználókat. A nyilvántartandó adatkör a bevezetés után bármikor tetszőlegesen bővíthető.

Nem tekinthető sikeresnek a CRM bevezetés, ha a már CRM-mel megtámogatott üzleti folyamatok bonyolultabbak, vagy hosszabb átfutást eredményeznek, mint korábban.

Előfordulhat, hogy például értékesítők azért nem használják az új CRM rendszert, mert a munkájuk kis hányada zajlik irodai körülmények között, inkább terepen és úton vannak.

Számukra kulcsfontosságú, hogy kisebb mobil eszközökön (okostelefon, tablet) a leglényegesebb funkciók gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, ellenkező esetben a fizikai korlát negatívan befolyásolhatja a CRM-be vetett hitüket.

A rendszert közösen alakítsátok ki!
Ha a későbbi felhasználók közül néhányan már a tervezési, kialakítási szakaszban is részt vehetnek, akkor sokkal inkább magukénak fogják érezni a CRM rendszert, és így mint újdonságot is könnyebben el fogják fogadni.

A későbbiekben praktikusan az így bevont munkatársak közül kerülhetnek ki azok a CRM felelősök, akik már jól ismerik a rendszert.

Összefoglalva
Könnyen belátható, hogy már jóval a használat előtt is sok mindent meg tudsz tenni a sikeres bevezetés érdekében főleg, ha a leendő felhasználókról és a rendszer használatáról van szó.

Amikor egy rendszer bevezetését tervezed, mindenképp vond be az érintetteket már a folyamat legelejétől, így elmondhatják véleményüket és saját ötleteiket is megoszthatják, aminek köszönhetően biztosan nagyobb kedvvel fogják majd használni az új rendszert.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Hatalmasat gyorsul az USB »