MiniCRM: Tízszer többet évente

Webáruházát CRM-mel integrálva vevőmegtartó és -visszahozó kampányokat építhet. Elérheti, hogy marketingköltését aktív ügyfélbázis építésére tudja fordítani, ne csak egyszeri vásárlók generálására.

Webáruházában sorakoznak a termékek, jönnek a vevők, nő a bevétel. Mi biztosítja, hogy vevői egy hónap, sőt egy év múlva is Öntől fognak vásárolni? Ahhoz, hogy a vevőket további, a feliratkozókat pedig az első vásárlásra buzdítsuk, kampányokat kell indítanunk. Az e-mailkampányok sikerességéhez azonban elengedhetetlen a pontos célzás. Egyenlevélre a címzettek nagy része nem fog reagálni, sőt leiratkozik a listánkról.

Célzott ajánlat
A fogyasztói tudatosság szintje már "behozó" kampányoknál is fontos. A problématudat fázisában lévőknél a közvetlen értékesítést célzó kampányok hatékonysága alacsony. El kell érnie, hogy mire a potenciális érdeklődő vásárlási szándéka előjön, ne gondolkozzon a "hol?" kérdésen. A korábbi vásárlások száma és a legutóbbi alkalom óta eltelt idő alapján lehet könnyen csoportokat képezni. Ezek különböző metszete adja az életciklus alapú vevőszegmenseket.

Mit kell másképp csinálni, kommunikálni a különböző csoportok felé? Nézzük sorban:

Új vevő (Első vásárlás az elmúlt 30 napban volt)

  • Küldjön személyes köszönőlevelet a vásárlás után!
  • Mondja el cége történetét!
  • Tudassa velük, hogy tényleg fontosak Önnek!
  • Tegye személyesebbé a kapcsolatot: adjon lehetőséget arra, hogy a közösségi médián keresztül is kapcsolatba léphessenek Önnel!

minicrm_tizszer_tobbet_evente_screenshot_20170313191942_2_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Többször rendelt, ígéretes (2-3 megrendelése volt, vásárolt az elmúlt 60 napban)

  • Érdemes a következő rendeléshez ingyenes szállítást és extra ajándékot felajánlani.
  • Ajánljon további termékeket az előző rendelések alapján!

Törzsvásárló (4+ rendelése volt, vásárolt az elmúlt 90 napban)

  • Teremtse meg a kizárólagosság légkörét!
  • Gondolkozzon el hűségprogram indításán!
  • Kérjen tőlük véleményt és referenciát!
  • Ossza meg legérdekesebb újdonságait velük!

Passzív vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 30/60 napja nem vásárolt)

  • Ajánlja legnépszerűbb termékét!
  • Küldjön egyszer használatos kedvezményes kódot, hogy rövidítse az újrarendelési időt!

Elvesztett vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 90 napja nem vásárolt)

  • Keltse fel az érdeklődésüket jól megválasztott e-mail tárggyal!
  • Rendszeresen küldjön üzeneteket nekik! Mit veszíthet?

Passzív törzsvásárló (4+ megrendelése volt, 91-365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vegye fel velük a kapcsolatot, hogy megtudja, mi történt!
  • Ajánljon fel kedvezményt a nagy értékű megrendelésekre!

Elvesztett törzsvásárló (4+ megrendelése volt, több mint 365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vegye fel velük a kapcsolatot, hogy megtudja, mi történt!

CRM-ben külön automatizmusokat állíthat be új regisztrálói, egyszeri vásárlói, törzsvásárlói és a kosarukat elhagyók számára. Kialakíthat olyan folyamatot, amely végigkíséri az új regisztrálókat a törzsvásárlóvá válásig úgy, hogy mindenki a számára megfelelő üzenetet kapja meg.

Nézzünk egy példát! CRM-ben látszik, hogy a kosarukat elhagyók milyen terméket tettek kosarukba. Ha valaki nem vette meg az e-book-olvasót eredeti áron, küldhet neki e-mailt, amelyben adott ideig kedvezményes áron kínálja a terméket. Nyomon követhető az ügyfélérték is, így automatikusan küldhet e-mailt azoknak, akiknek a költése elért egy bizonyos szintet, és így ajánlhat exkluzív termékeket.

Célcsoportokat képezni nem csak ügyfél-életciklus alapján lehet. Korábbi vásárlóit újabb vásárlásra ösztönözheti érdeklődési terület, korábbi vásárlások vagy a határidő lejárata alapján.

minicrm_tizszer_tobbet_evente_screenshot_20170313191942_1_nfh.png
MiniCRM: ügyfél-életciklus csoportositás
 

Hogyan segít ebben a MiniCRM?
A MiniCRM beépített integrációval rendelkezik a Shoprenter webshopokhoz, amelynek beállításához nem kell programozói tudás, akár fél óra alatt elvégezhető, és egyedi webshoppal is összeköthető. A MiniCRM Webshop modulja segít minél több információt gyűjteni a vásárlókról, hogy ezeket felhasználva személyre szabott kampányokat küldhessen nekik.

A MiniCRM automatikusan csoportosítja a vevőket az összes megrendelés és az utolsó megrendelés időpontja alapján. A megfelelő tartalom pedig könnyen kiküldhető az adott célcsoportnak. A kampányokról a rendszer részletes statisztikát mutat. Az értékesítő ez alapján felhívhatja azokat, akik megnyitották az e-mailt, rákattintottak a benne szereplő linkre, de nem vásároltak. A MiniCRM elektronikus számlázóval rendelkezik, így egy kattintással létre lehet hozni elektronikus számlát, ajánlatot vagy díjbekérőt egy megrendelésből és fordítva.

Ha kíváncsi, hogyan működik mindez a gyakorlatban, próbálja ki a MiniCRM-et 14 napig ingyenesen, és használja együtt webshopjával!

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Így készíthet ütős weboldalt »