Hirdetés
. Hirdetés

Sok dolog a dolgok internetén

|

Két éven belül közel a kétszeresére bővülhet a magyar IoT-piac az IDC szerint, de nem csak az üzleti lehetőségek nagyok - az akadályok sem lebecsülendők a dolgok internetére vezető úton.

Hirdetés

Évtizedünk végére több mint 1,4 milliárd eszköz fog csatlakozni a dolgok internetére (internet of things, IoT) Közép-Kelet-Európában, ami a szállítóknak 24 milliárd dolláros piacot teremt a térségben - mondta nyitó előadásában John Gole, az International Data Corporation (IDC) regionális programigazgatója a piacelemző cég magyar leányvállalata által szervezett IoT Fórum 2016 konferencián.

A magyarországi IoT-piac értéke 480 millióról várhatóan 872 millió dollárra nő 2018-ra az IDC legfrissebb előrejelzése szerint. A bővülés minden vertikumban - idehaza különösen az ipar és a kereskedelem területén - látványos lesz, de ehhez a dolgok internetével együtt növő biztonsági kockázatokat, valamint a szervezeti, HR- és munkaerő-piaci kihívásokat is kezelni kell.

Csábító üzleti kilátásokkal kecseget az IoT felhasználói oldalon is, de miután az dolgok internetét sok dolog, megannyi technológia, hardver- és szoftvermegoldás, valamint szolgáltatás alkotja, első pillantásra legalábbis ezek a lehetőségek nem tűnnek mindig kézenfekvőnek.

IT Executive programján keresztül az IDC ezért abban segíti az informatikai vezetőket, hogy az innováció vezetőjeként vegyenek részt a lehetőségek feltárásában és a kiaknázásukhoz szükséges fejlesztésekben, digitális átalakításban - mondta Fauszt Gábor, az IDC Magyarország ügyvezető igazgatója. A program több ezer dokumentumot tartalmazó tudástárat, dedikált tanácsadókat és személyes konzultációra elérhető elemzőket ad a vállalatoknak a digitális stratégia és ütemterv megalkotásához, a szükséges szakmai kompetenciák létrehozásához, valamint az IoT-vel összefüggő biztonsági problémák kezeléséhez.

Az IDC júliusban, négy és fél ezer üzleti és informatikai vezető megkérdezésével készült felmérése (Global IoT Decision Maker Survey, 2016) szerint világszinten a vállalatok 56 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a dolgok internetét, 21 százalékuk átalakító erőt tulajdonít neki, míg 18 százalékuk jelenleg mérlegeli, hogy miként viszonyuljon hozzá.

Hasznos, ha az IoT stratégia kidolgozását a vállalat határozott cél kitűzésével, a megfelelő alkalmazási terület, használati eset kiválasztásával kezdi, és beruházásain keresztül konkrét üzleti problémákra keres megoldást. Az IDC felmérésében részt vevő vezetők 24 százaléka mondta például, hogy a vállalat termelékenységét, hatékonyságát növelné IoT-megoldásokkal, 22,5 százalékuk az új technológiákkal a termékek piacra vitelét gyorsítaná fel, míg 21,7 százalékuk a folyamatokat automatizálná.

A Közép-Kelet-Európában működő vállalatok körében 2020-ig a leggyakoribb IoT-használati eset az IDC szintén idei felmérése (Internet of Things Spending Guide, 2016) szerint a teherszállítmány-monitorozás, a gyártásautomatizálás, a közműhálózat-menedzselés, az eszközkezelés lesz, de a költés szempontjából nagy potenciállal bír még az okosotthonokba és a hálózatba kapcsolt gépjárművekbe szánt megoldások piaca is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.