Szervezett értékesítéssel a növekedésért

Minden cégben komoly felelősség van az értékesítők vállán, az ő eredményességükön múlik a cég bevételének nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz sikeres az értékesítés?

A következő szituáció valószínűleg Önnek is ismerős lehet. Több értékesítő van a cégnél, de nincs köztük együttműködés - az egyikük jegyzetel, a másik esetleg elolvassa, de ő nem jegyzetel, így senki sem tudja pontosan, mi történik. Az egyik értékesítő felír egy adatot vagy elérhetőséget, majd leteszi az asztalára, ahol jó eséllyel néhány hónap múlva már képtelenség lesz megtalálni.

Biztosan hallott már példát arra is, hogy a cég vezető értékesítője, akinek a fejében rengeteg információ van és kitűnően ismeri az ügyfeleket, hirtelen távozik a cégtől és vagy magával viszi az évek során megszerzett összes információt, vagy egy erősen hiányos és szerkesztett Excel táblázatot hagy maga után. Ilyen esetben a cégvezetőnek hamar kell cselekednie, ha nem szeretné, hogy ügyfelei átpártoljanak a konkurenciához.

Rendszerben könnyebb!
A fent említett példákban az a közös, hogy egy jól felépített és bejáratott CRM-rendszerrel egyik sem okoz akkora problémát, mint nélküle. Ugyan kihívást jelent, de amíg valaki egyedül, esetleg egy-két munkatárssal együtt vezeti a cégét, még képes lehet mindent fejben tartani. Ha viszont már nyolc-tíz ember kezel ügyfeleket, a minőségi ügyfélkezeléshez elengedhetetlen valamilyen rendszer, amely segíti a munkatársakat a napi munkavégzésben és lehetőséget ad a cégvezetésnek a valódi cégvezetésre. Az ennél is nagyobb cégek pedig aligha tudnának sikeresen működni olyan szoftver nélkül, amellyel szervezhetik a munkát.

Az előbb említett helyzetek és a "szétesés" elkerüléséhez érdemes időben bevezetni egy megfelelő CRM-rendszert. Az ilyen rendszerek, mint például a MiniCRM is, az összes felvitt információt valós időben teszik elérhetővé az érintett munkatársak számára. Mivel felhőalapú rendszer, mobileszközről is elérhetőek a felvitt adatok. Amennyiben sikerül a munkatársakat motiválni abban, hogy munkájukat a rendszerben vezessék, az ő munkájuk is könnyebb lesz, és a cégvezető, valamint az értékesítési vezető sem lesz akkora gondban, ha például valaki hirtelen távozik a cégtől, hiszen minden adat megvan a rendszerben. Hogy ne ússzanak el az értékesítők az igazán fontos feladataikkal, érdemes az ismétlődő teendőket automatizálni, a gyakran használt leveleket pedig sablonokkal kiváltani.

szervezett_ertekesitessel_a_novekedesert_screenshot_20160127121042_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Hogyan priorizáljon az értékesítő?
Amikor már nyolc-tíz értékesítő dolgozik egy cégnél, felmerül a következő kérdés is: hogyan érdemes elosztani közöttük a feladatokat? Ehhez tisztában kell lenni mindegyikük kvalitásával, és persze azzal, milyen típusú érdeklődőink vannak. Az utóbbi meghatározásához először tisztázni kell azt, hogy melyik az a csoport, amelynek megfelel a termékünk és szüksége is van rá, valamint hajlandó megfizetni azt. A célcsoporton kívül még két csoport van: a nem célcsoport és a VIP érdeklődők. A jellemzésükről érdemes dokumentumot készíteni (maximum 1db A/4-es oldal), amelyet minden kollégával meg lehet osztani.

Amint meghatároztuk a csoportokat, már könnyebb lesz az értékesítők idejét is jobban szervezni és figyelmüket arra irányítani, aki igazán fontos. Miért foglalkozna egy kezdő értékesítő az igazán nagy és fontos ügyfelekkel, a veterán, tapasztalt értékesítő pedig miért pazarolná idejét a kis ügyfelekre? A megfelelő elosztással nemcsak időt lehet spórolni, hanem a hatékonyságot is nagyban lehet növelni. A MiniCRM úgy segíti a felhasználókat, hogy a teendőket az érdeklődők fontossága szerint priorizálja.

Fejlődés CRM-mel
Sokféleképpen lehet javítani egy cég eredményességén: fektethet bele több pénzt, vehet fel több embert. A legegyszerűbb és kifizetődőbb lépés a változás felé viszont az, ha rendszerezzük munkafolyamatainkat, a cégen belüli és az ügyfelek felé irányuló kommunikáción javítunk és a megfelelő érdeklődőkre összpontosítunk.

MiniCRM-ben beállított automatizmusokkal vezérelt kommunikációval minden cégvezető egységes ügyfélélményt tud nyújtani, hogy pozitív kép alakuljon ki a cégről. Nem kell kutakodnia az információk után, mivel minden megtalálható a CRM-rendszerben, ami az ügyfelekkel kapcsolatban fontos lehet. Az ismétlődő feladatok visszaszorításával pedig mindenki arra koncentrálhat, ami a legfontosabb: az ügyfelekre.

Ha érdekli, hogyan szervezheti hatékonyabban értékesítését, számolhatna le az időrabló feladatokkal, és növelhetné bevételét, vegyen részt ingyenes értékesítésszervezési tréningünkön!

Kommentek

comments powered by Disqus