Vezesse értékesítési csapatát CRM-mel

Az értékesítési csapat vezetőjeként rendkívül nagy felelősség van a vállán, mivel eredményeket kell felmutatnia a vezetőség felé. Ehhez nem kell semmilyen szupererővel rendelkeznie, csak egy jó csapattal és egy jó rendszerrel, ami támogatja a csapat munkáját.

Hogyan válhat jó vezetővé?

Még mielőtt elkezdenénk a CRM rendszerekkel foglalkozni, fontos hangsúlyozni azt, hogy senki sem születik jó értékesítési vezetőnek, a vezetői képességeket folyamatosan fejleszteni kell. Egyáltalán nem könnyű olyan személyiségnek lenni, aki össze tud fogni egy csapatot és fel tudnak rá nézni a beosztottak. Jó csapat nélkül viszont képtelenség elérni a kitűzött célokat.

Először is, ne próbálja meg túlzottan szabályozni értékesítőit, adja meg nekik azt a szabadságot, amire szükségük van ahhoz, hogy kihozzák magukból a maximumot. Ahelyett, hogy konkrétan megmondaná nekik, hogy mit és hogy csináljanak, inkább beszélgessen velük őszintén, kérdezgesse őket, és hagyja, hogy ők jöjjenek rá a megoldásra.

Fontos belátnia azt, hogy minden ember más, mindenkivel máshogy kell kommunikálnia. Mérje fel, hogy ki milyen feladatokban tud leginkább kiteljesedni, és lehetőség szerint hagyja őket azt csinálni. Becsülje meg a munkájukat, mivel, ha azt érzik, hogy elismerik, amit csinálnak, sokkal motiváltabban fognak dolgozni.

Fogja össze csapatát CRM-mel

Ha sikerül meggyőznie értékesítési csapatának tagjait arról, hogy egy CRM rendszer használata hosszútávon nem csak a cég, hanem saját maguk hasznára is válik, akkor egy struktúrált, folyamatosan fejleszthető adatbázist építhetnek fel.

A korábban összegyűjtött, Excel táblázatban vezetett adatai nem vesznek kárba, mert azokat egyszerűen betöltheti CRM rendszerébe. Csak néhány beállítást kell elvégezni, és ügyfelei adatai rendszerezve megjelennek majd a rendszerben.

CRM rendszerben akár hónapokkal előre is vehet fel teendőket saját maga vagy az értékesítési csapat valamelyik tagja számára. Ezekről a teendőkről biztosan nem fognak megfeledkezni, mert a rendszer jelzi az aktuálisan elvégzendő feladatokat. A rendszert összekötheti Google naptárral is, így ott is láthatja a rendszerben felvett tárgyalásait. Néhány kattintással pedig rászűrhet egy adott kollégájára is, és láthatja az aktuális teendőit és azt, hogy pontosan melyik ügyfelekért felelős.

vezesse_ertekesitesi_csapatat_crm-mel_screenshot_20150921164232_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.


CRM rendszer használatával biztosíthatja azt, hogy senki se akadjon el az értékesítési folyamatban. Beállíthat automatikus emlékeztetőt értékesítőinek arra az esetre, ha valaki elakad a folyamat egy bizonyos pontján, vagy hosszú ideje nem válaszol az árajánlatra. Így értékesítői azonnal fel tudják keresni az érdeklődőt, hogy kiderítsék, mi ennek az oka.

Az elvégzett teendők bármikor visszakereshetők az ügyfél adatlapján. Az így kirajzolódó ügyfélelőzményekből az is pontosan látszik, hogy az ügyfél mit vásárolt eddig, és mi iránt érdeklődött. Ezek alapján értékesítői egyszerűen ajánlhatnak további termékeket az ügyfeleknek, az újra eladás reményében.

Vezesse csapatát bárhonnan

A felhő alapú CRM rendszereknek köszönhetően, adatbázisához már nem csak az irodai számítógépén férhet hozzá, hanem okostelefonján és tabletjén is. Ehhez csak internetkapcsolatra van szükség. Így két tárgyalás között is rápillanthat, hogy mivel foglalkoznak éppen a munkatársai.

A technológiának köszönhetően az sem jelenthet gondot, ha a csapat valamelyik tagja nem tartózkodik az irodában, mivel a teendők és a riportok követésével pontosan látja, milyen a felhasználók aktivitása.

Könnyen átadható feladatok

Ha mindenki pontosan vezeti a feladatait és leírja az ügyféllel megbeszélt részleteket, akkor az adatlapon minden lényeges információ megjelenik. Így nem okoz majd gondot a csapattagoknak, ha szabadság miatt helyettesíteniük kell egymást, mivel hamar naprakésszé válhatnak az ügyfél adataival kapcsolatban.

Önnek pedig nem okoz majd akkora fejfájást, ha egy kollégája távozik a cégtől, mert nem kell annyit bajlódnia az új munkatárs betanításával, mivel zökkenőmentesen tudja majd átvenni az ügyfeleket és ott tudja folytatni a munkát, ahol elődje abbahagyta.

Átlátható eredmények

Egy jó CRM rendszerben automatikusan frissülő riportokat is elemezhet. Ezekből pontosan láthatja, hogy melyik kollégája mennyi időt tölt el bizonyos feladatok elvégzésével és mennyire eredményes.

A riportokból lényeges következtetéseket vonhat le azzal kapcsolatban, hogy mi az, amit jól csinálnak, és mi az, amin még változtatniuk kell. A riportokból a bevétel alakulása is pontosan látható, és előrejelzéseket is készíthet a következő hónapok alakulásával kapcsolatban.

Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket. http://www.minicrm.hu/

Kommentek

comments powered by Disqus