A Windows 7 esélyei

2009. október 19., 11:51
Az új operációs rendszernek a széles körben elterjedt XP-vel kell megküzdenie, de jó esélyekkel indul, mert elemzők szerint jövőre egyébként is időszerű lesz a vállalati gépparkok frissítése.

A Microsoft új operációs rendszere várhatóan október 22-én (csütörtökön) jelenik meg világszerte. A Windows 7 technikai szempontból a Vista továbbfejlesztett, optimalizált változata, ilyen értelemben annak hibáit és hiányosságait hivatott feledtetni a felhasználókkal. Emellett számos új, főleg vállalati funkciót tartalmaz, ilyen például a DirectAccess (biztonságos és gyors hozzáférés a belső hálózathoz), a BranchCache (letöltött tartalmak hatékonyabb terítése), a BitLocker to Go (adattitkosítás hordozható eszközökön), az AppLocker (alkalmazáshasználat szabályozása), a Federated Search (kiterjesztett keresés) és az XP Mode (beépített virtuális XP). A Windows 7-nek elsősorban nem a kevéssé elterjedt Vistával, hanem a komoly penetrációval rendelkező XP-vel kell megküzdenie, amely a Forrester szerint 80 százalékos részesedést tudhat magának a PC-piacon. A vállalatok többsége igyekszik összekötni a platformfrissítést a hardverpark felújításával, ami jó hír lehet a Windows 7-nek, ugyanakkor előrevetíti, hogy az átállás több évig is elhúzódhat.

A 653 egyesült államokbeli és európai informatikai döntéshozó bevonásával készített felmérés szerint tíz vállalatból hat kész közvetlenül Windows 7-re frissíteni, annak ellenére, hogy ennek módja XP-ről meglehetősen bonyolult folyamat. A Vistát használó vállalatok 32 százaléka nem szánta el magát a váltás mellett, míg 2 százalékuk más platformot fog választani.

Megszűnik a támogatás

A Forrester piackutató cég legutóbbi kutatása szerint a vállalati informatikai vezetők többsége tervezi a Windows 7 bevezetését, a határidőt illetően azonban nagy a szórás a válaszadók között. Az első hullámban valószínűleg a Windows 2000-t használó cégek állnak át Windows 7-re, hiszen a jövő nyáron lejár az operációs rendszer kiterjesztett támogatása, a Microsoft ezt követően nem ad ki új frissítéseket és hibajavításokat az OS-hez. Őket követik az XP-t használó vállalatok, az elemzők szerint ők 12-18 hónapon belül tervezik az átállást. Az XP kiterjesztett technikai támogatása 2014 áprilisában ér véget.

Elhúzódó folyamat

A cég szerint a Windows 7 megjelenésével párhuzamosan időszerű lenne az elavult vállalati gépparkok frissítése. Benjamin Gray elemző úgy gondolja, az IT-vezetők a költségcsökkentés keretében legalább egy évvel meghosszabbították az asztali- és laptop-gépek frissítési ciklusát, amely így 4-5 évre nőtt. Fordulópont lehet, hogy a Windows 7 megjelenést követő 18 hónap vagy az első szervizcsomag kiadása után az OEM-licencekről nem lehet majd XP-re visszafelé frissíteni (downgrade). Ez azt jelenti, hogy azon vállalatoknak, amelyek ezt követően is XP-t szeretnének használni, az új hardveren kívül mennyiségi licenceket is kell vásárolniuk, ami pluszkiadást jelent. Egy másik felmérés szerint a vállalati PC-k 88 százaléka már most képes lenne futtatni az új operációs rendszert.

A nagy volumenű hardver- és platformfrissítés ugyanakkor nem fog megtörténni rövid idő alatt, Katherine Egbert, a Jefferies & Co. szakértője például azt mondta, 2013-ig elhúzódhat a folyamat.

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szerkesztőség és a szolgáltatás üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal! A moderálási elvekbe ütköző hozzászólásokat szerkesztőségünk bármikor törölheti.

22 hozzászólás

  1. KPZ írta:
    2009-10-20 10:37:44

    Igen, a licenszelési gondok... Legkésőbb ekkor, meg ekkor KELL váltani, mert nem lesz támogatás... Le KELL cserélni a hardvert, mert nem fut rajta a Windows 7... Ébresztő! Van élet a Windowson kívül is, ahol ilyen gondok nincsenek... És teljes értékű rendszereket lehet építeni.

  2. ceka írta:
    2009-10-20 16:52:11

    Igaza van KPZ -nek

  3. n97 írta:
    2009-10-20 18:07:05

    ahol a vista fut ott a 7 is

  4. Vágó írta:
    2009-10-20 18:29:11

    Én a Vistától gyorsan megszabadultam, a Laptop-on volt rajta "gyárilag", az XP-t sokkal jobbnak tartom. Kíváncsi vagyok a Win7-re; de nem lehet rossz, ha van benne vituál XP is. Ja, és persze KPZ-nek és cekának igaza van - node ha csak ehhez értek...

  5. maxpapa írta:
    2009-10-20 18:44:54

    Én nem is akarok máshoz érteni, maradok a Microsoftnál. Vistát kihagytam, Xp -t használok még mindig. De a Win7 megfizethetőnek tűnik. Lehet hogy váltok.

  6. Stewen írta:
    2009-10-20 20:49:56

    Windows 7, irta stewen verse. Pár újraindítás és nem megy a net, Azt igérték jó leszel, de killódsz még is... A sound forge alatt is újraboot-oltál már, Na eléggé "tökéletlen" lett ez a windows 7 is.

  7. fastleslie írta:
    2009-10-21 08:26:18

    Nekem a Win7 fut egy meglehetősen öregecske gépen: Abit NF7, AMD2500+, 1GB memória. Akinek ennél is régebbi gépe van, annak meg valóban újítani kell, és nem csak az új oprendszer miatt...

  8. richi105 írta:
    2009-10-21 19:49:30

    Persze a Windows 7 nem olcsó, de manapság mi az? Persze a Linux tábor itt támad, hogy az ingyenes meg minden. Csak azért van sok hardver ami nem megy Linux alatt persze ez inkább a hardver gyártók hibája, de akkor is így van. A másik dolog pedig sok olyan program van aminek ugyan van alternatívája, de mesze ezek a legjobb programok pl.: Photoshop, Corel, AutoCad és még sorolhatnám. Tudom meg kell tanulni mást használni, de ezek a legjobb programok a piacon és kész. Én próbáltam a Vista-t hisz azt kaptam noteszgépemhez. Mondjuk úgy éppen eldöcög rajta bár mindenképp stabil rendszer persze csak sp2 után. De Windows 7 remek OS lesz sőt már az és szerintem lesz is sikere.

  9. Gábor írta:
    2009-10-22 08:37:50

    # fastleslie írta: 2009-10-21 08:26:18 Nekem a Win7 fut egy meglehetősen öregecske gépen: Abit NF7, AMD2500+, 1GB memória. Akinek ennél is régebbi gépe van, annak meg valóban újítani kell, és nem csak az új oprendszer miatt... # Hogy fut rajta? PL egy XP-hez képest?

  10. donjoe írta:
    2009-10-22 09:36:44

    a linuxok közül már többet is próbáltam a mandriván kivül mind ott bukott meg hogy a wifit még telepiteni se tudtam ez lehet hogy az én hibám is de két három nap után besokalltam a másik gond hogy ezek a rendszerek még egymásközt se kompatibilisek ez a nyílt forráskód miatt lehet a teljesitménnyel gyorsasággal nem volt gond pl. egy dvd másolás win alatt 10-16 perc linuxon ugyan azon a gépen 4-5 perc már egy jó ideje a win 7-tet használom eddig különöseb gond nélkül a tapasztalatom az hogy valamijen takaritó programot érdemes használni rendszeresen mert egy idő után lelassul, a szolgáltatásokat is érdemes átnézni és kinek mire nincs szüksége azt letíltani ezzel is lehet növelni a gyorsaságot és a memória használatot is csökkenti

  11. szytamas írta:
    2009-10-22 22:58:19

    donjoe, ez a megállapítás nem csak a Win7-re igaz hanem MINDEN windows redszerre

  12. brtkr írta:
    2009-10-23 11:59:04

    A Photoshop és más "jó" programok csak azért nem futnak feltétlenül Linux alatt, mert nincs rá szükség. Ha meg futtatni kell, van lehetőség. Sajnos a Win képtelen beépíteni egy svg-képnéző vagy ogg vagy odt-néző alkalmazást alapból nem beszéve arról, hogy nem kezeli a Linux-fájlrendszerket. Persze a Linux kezel minden Win-specifikus lehetőséget. Szerintem a Win nem kompatibilis a Linuxhoz, és kész.

  13. démon írta:
    2009-10-23 19:27:42

    Jó a Windows 7,csak akkor kerül bajba ha több vincsi van a gépbe,akkor nehezen talál helyes utat.Lassan egy fél éve nyúzom és ez a tapasztalatom.

  14. Láma írta:
    2009-10-30 20:42:59

    Kipróbáltam én már 2 verziót is.Az XP-hez képest 2 elönye van.Gyorsabban és jobban települ és gyorsabb az IE rajta.Ezenkívül szörnyűség! 150-200 régi programból,3 fut rajta,a többit nem fogadja el normálisan.A beállítások meg úgy el vannak dugva és elnevezve,hogy értelmező szótár és térkép kell hozzá.Email kliens sehol,MPL semmit nem játszik le.A winzip és hasoló progik, tragikusan működnek rajta.A megoldás keresése a neten abból áll,hogy elküld a program gyártójához.Röhej. Író programokat nem fogad el (nero,alkohol120 stb) Az RC változatnál még megértettem,de a véglegesnél.... Ez a nagyon rossz VISTA kicsit pofozott változata,de pénzt szégyen kérni érte.

  15. gazsaj írta:
    2009-11-06 21:24:23

    nagyon lassú! xp-k sokkal jobbak

  16. gazsaj írta:
    2009-11-06 21:36:11

    nagyon lassú!a réggebbi xp-k sokkal gyorsabbak!bsok mindent nem enged telepiteni!ennél még a vista is jobb!!!!!!!!!!! megfoja a gyorsabb gépeket is!!!!!! úgy ahogy semmire sem jó!!!!!!!!!!! kár volt pénz költeni rá!!! ezzel sem mi jártunk jól!!!!!!!!!!!!!!!

  17. maryke írta:
    2009-11-06 21:48:43

    miért kell xp-t kiselejtezni!?szerintem w7 sokkal rosszabb!!!szerintem azt kellene lecserélni aki ez kitalálta!!!!!!!!!!!!!!! biztos sokat rakott zsebre ezért! ami jó azt meg kell tartani,w7-et ki kell dobni szemétbe

  18. Kovaksz írta:
    2009-11-06 21:55:16

    @Láma: "150-200 régi programból,3 fut rajta" Talán néha az egyéb szoftvereket is érdemes frissíteni. "A beállítások meg úgy el vannak dugva és elnevezve" A korábbi rossz elnevezések miatt tűnik bonyolultnak, de ez a helyes irány. Ezentúl mindenki tudni fogja, mi hol van. "Email kliens sehol" Úgyse azt használnád, amit beletettek volna. "MPL semmit nem játszik le" Érdekes, nekem mindent megevett... MP3/MP4, DVD, DivX filmek. Egy kodeket se telepítettem. "A winzip és hasoló progik, tragikusan működnek rajta" Nincs benne WinZIP (önálló kereskedelmi szoftver ugyanis), így a gondolatom többi része értelmét vesztette. "Író programokat nem fogad el (nero,alkohol120 stb)" Mindkettő fent van nekem... Fura, működnek korrektül. "Ez a nagyon rossz VISTA kicsit pofozott változata" A negyedik és az ötödik szót kivéve igaz Látod, ezek nem érvek. Új rendszer, szokni kell. Ha nem akarod megszokni, használj mást. Amiért neked nem tetszik, még nem biztos hogy rossz.

  19. Sbesz írta:
    2009-11-10 22:11:08

    Sok-sok kritikát olvastam itt. Ezek általában ilyen konzervatív, változástól tartó emberek kákán is csomót kereső hozzáállását tükrözték. Aki ezt überelni tudja az már nem semmi: IBM T30 PIV 1,8GHz, 1GB RAM, radeon7500(16MB RAM). A win7 dinamikus és stabil az Xpvel össze hasonlítva. Azért vannak vele néha problémák, de ez egy rövid beavatkozással megoldható általában. A régi sz.r progijaimat meg kiszórtam a kukába. Úgyis mindent fejlesztenek, vagy már van helyette sokkal jobb, csak kicsit másabb. Összegészében kőkemény Xp-sként nehezen szoktam bele ebbe az új rendszerbe, sőt van olyan amit még mindig nem találtam meg, de még csak 1 hete van fent, majd meglesz az is. Kész heuréka élményt okoz egy-egy komplexebb funkció megtalálása és működésre bírása. A többiben Kovaksz véleményét tudom osztani.

  20. gixxer írta:
    2009-11-11 17:09:35

    Én most gondolkodom hogy lecserélem,de tényleg nem menek a régebbi játékok rajta?Mert akkor inkább gondolkodom még rajta.

  21. hutto írta:
    2009-12-21 00:14:04

    win7 bukta, csak egy hanygyafinggal jobb a vista-nál. csak és kizárólag az ms által jóváhagyott drivereket fogadja el, de azok sem 100%-osak (pl sb hangkártyák!) ha csak a biztonsági fejlesztéseket nézem a linux fényéveket ver rá, az irodai felhasználásra nagyon drága és semmivel nem nyújt többet, mint a linuxos alternatívái amelyek ingyenesek. a játékok nem, vagy csak hibásan működnek rajta és sokszor még ahhoz is nem kevés hack-elés szükséges. akkor meg minek? az meg hogy 30, vagy 40 perc alatt települ teljesen lényegtelen. az UAC még még mindig idegesítő (persze, ki lehet kapcsolni, de akkor meg minek? ez az egyik kiemelt része!) vállalati felhasználás esetében pedig horribilis költség az xp-t( ami már bevált és jól működik ) lecserélni! gondolok itt ilyenekre, hogy vedd meg hozzá a win server 2008-at, x felhasználóhoz, vedd meg hozzá a win7 client-eket x felhasználóhoz, vedd meg hozzá az irodai csomagot x felhasználóhoz, stb. akkor miért is kéne átállni erre a vacakra? azért mert új hardware-t akar egy vállalat azért nem hiszem, hogy újra 4-5x annyit szeretne ellkölteni ilyesmire, amire igazán nincs is szüksége. amúgy én nem az oprendszert akarom futtatni a gépemen, hanem a gépemet szeretném használni. magyarul nem a hardware van az oprendszerért, hanem fordítva! persze le lehet fikázni a véleményem, de én is 15 éve dolgozom az IT területen, ergo nem a levegőbe beszélek.

  22. hutto írta:
    2009-12-21 00:31:58

    még annyit mondanék, hogy, ha csak játékra használja valaki a pc-t, akkor én is az XP-t javallom, ha pedig irodai alkalmazásra (ami szintén nagyon fontos), akkor pedig linux (pl: suse, ubuntu, mandriva, a wifi mindegyiken nagyon egyszerűen beállítható!) Marika néninek mindegy, hogy az openoffice-t, vagy az msoffice-t kell megtanulni használnia...


Szakértőnk írja
Közösségi és mobil megoldások a hazai vállalatoknál

Mészáros Tamás, CNW Az IBM Magyarország és a CNW Zrt. közös szervezésében "Vállalati közösségi és mobil megoldások az üzlet szolgálatában" címen megrendezésre kerülő konferencia kapcsán Mészáros Tamás, a CNW értékesítési igazgatójával nyilatkozott a hazai tapasztalatokról. tovább»

Mészáros Tamás, CNW

IVSZ
IVSZ