Részecskegyorsító Svájcban
COMPUTERWORLD, 2004. augusztus 13., 12:32
- Érdekességek
A Svájci Részecskefizikai Kutatóközpontban épülő részecskegyorsító, a Large Hadron Collider várhatólag képes lesz az univerzum születése idején fennállt feltételek szimulálására.
Az új eszköz az anyag és az energia alapvető tudományos elméleteit döntheti meg és emellett a hálózati alapú Grid technológia fejlesztését is jelentősen ösztönözni fogja.
Amikor az eszköz 2007-ben elkészül, a gép szupravezetői kezdetben az abszolút nulla fok közelében lépnek működésbe, majd a proton-proton ütközéskor létrejövő hőmérséklet egymilliárdszor melegebb lesz a nap középpontjánál. Az LHC-t ugyanabban a 27 kilométeres csatornában építik fel, mint ahol egy korábbi, kevésbé nagy teljesítményű gyorsító állt. Amikor az LHC működésbe lép, a felgyorsult protonok majdnem fénysebességgel fognak haladni, másodpercenként körülbelül 800 ütközést produkálva. Az LHC gyűrűjére épülő négy nagy kísérleti eszköz közül az Atlas nevű körülbelül hatszor akkora lesz, mint a párizsi Notre Dame katedrális. A fizikusok arra számítanak, hogy az LHC segítségével megtalálják a Higgs boson nevű, eddig csak elméletben ismert részecskét, mely választ adhat arra a kérdésre, hogy az elemi részecskéknek miért van tömegük és súlyuk. A kutatóközpontban jelenleg 80 országból hozzávetőleg 6500 tudós dolgozik együtt több száz programon. A részecskegyorsító elkészítése mögött 2,5 milliárd dolláros költségvetés áll, melyből több mint 500 ezer dollár az Egyesült Államoktól származik.
Amikor az eszköz 2007-ben elkészül, a gép szupravezetői kezdetben az abszolút nulla fok közelében lépnek működésbe, majd a proton-proton ütközéskor létrejövő hőmérséklet egymilliárdszor melegebb lesz a nap középpontjánál. Az LHC-t ugyanabban a 27 kilométeres csatornában építik fel, mint ahol egy korábbi, kevésbé nagy teljesítményű gyorsító állt. Amikor az LHC működésbe lép, a felgyorsult protonok majdnem fénysebességgel fognak haladni, másodpercenként körülbelül 800 ütközést produkálva. Az LHC gyűrűjére épülő négy nagy kísérleti eszköz közül az Atlas nevű körülbelül hatszor akkora lesz, mint a párizsi Notre Dame katedrális. A fizikusok arra számítanak, hogy az LHC segítségével megtalálják a Higgs boson nevű, eddig csak elméletben ismert részecskét, mely választ adhat arra a kérdésre, hogy az elemi részecskéknek miért van tömegük és súlyuk. A kutatóközpontban jelenleg 80 országból hozzávetőleg 6500 tudós dolgozik együtt több száz programon. A részecskegyorsító elkészítése mögött 2,5 milliárd dolláros költségvetés áll, melyből több mint 500 ezer dollár az Egyesült Államoktól származik.
Kapcsolódó linkek
Hozzászólások
A következõ lépés, hogy a másik irányban, vagyis az óramutató járásával ellenkezõleg is körbeküldik a protonokat. Ezután kezdõdhet meg az emberi történelem legnagyobb tudományos kísérlete, a várva várt ütköztetés, amely bizonyos szempontból a nagy bumm utáni pillanatok szimulációja.
Ám a 3,8 milliárd dolláros Nagy Hadron Ütköztetõ (LHC) elõször csökkentett üzemmódban fog mûködni, "teljes gõzre" valószínûleg egy év múlva kapcsolhat.
Akkor a protonok csaknem fénysebességgel fognak száguldani az alagútban, ami azt jelenti, hogy a 27 kilométeres kört másodpercenként tizenegyezerszer teszik meg.
A fõ cél a részecskefizika harminc éve érvényben lévõ Standard Modelljének igazolása, amely a mikroszkopikus szintektõl a galaxisokig magyarázatot ad a teljes anyagi mindenségre. A Standard Modell harminc éve kifogástalan, de van egy gyenge pontja, mégpedig az, ahogyan a részecskék tömegére magyarázatot ad. Ezért dolgozta ki Peter Higgs skót fizikus a Higgs-mechanizmus elméletét 1964-ben. Mivel az elmélet szerint a Higgs-mezõ a részecskék tömegén kívül létrehoz egy új részecskét, a Higgs-bozont (az "isteni részecskét"), ezt kell elcsípni, ezen áll vagy bukik a Standard Modell érvénye.
A hatalmas projekt globális összefogással valósul meg, a CERN húsz tagországán kívül többek közt az Egyesült Államok és Japán is részt vesz benne, összesen legalább 80 ország több ezer szakembere, így magyarok is, mintegy nyolcvanan.
redman
128
Kedves Ein honnan tudsz ennyi mindent errõl a részecskegyorsítóról?
Szeretnék minél többet megtudni errõl a témáról.
Hol tudnék ennek utána olvasni?
Elõre is köszi
Szeretnék minél többet megtudni errõl a témáról.
Hol tudnék ennek utána olvasni?
Elõre is köszi
2009. március 21., 20:08
Ein
127
Szevasztok!
Úgy látom, itt ez a téma "leállt", talán érthetõ okból, ahogy a részecskegyorsító is.
Ha esetleg érdekel ez a téma bárkit is, jelezze itt, majd adok egy linket, ahol e téma él!
Úgy látom, itt ez a téma "leállt", talán érthetõ okból, ahogy a részecskegyorsító is.
Ha esetleg érdekel ez a téma bárkit is, jelezze itt, majd adok egy linket, ahol e téma él!
2009. február 22., 07:39
Ein
126
hello!
2009. február 22., 07:36
Bence
125
Kedves Kvazár!
Nem vok elismert tudós és szánalmas se csak a véleményemet mondtam el!
Tudtommal ez egy szabad ország ahol az ember kifejtheti a véleményét de ha ezzel megsértek mást akko elnézést!
Nem vok elismert tudós és szánalmas se csak a véleményemet mondtam el!
Tudtommal ez egy szabad ország ahol az ember kifejtheti a véleményét de ha ezzel megsértek mást akko elnézést!
2008. december 30., 20:00
Smith ügynök
124
Bianka: De, már felrobbantunk, ez már a Mátrix!
2008. december 19., 13:44
Kvazár
123
Olvastam a hozzászólásokat úgy kb 0-20-ig .
Akik azt írták,hogy elpusztul a Föld ,azok mind világszerte elismert túdósok,vagy csupán netenszörfözõ szánalmas emberek akik a dolgok végiggondolása nélkül ítélkeznek?
Akik azt írták,hogy elpusztul a Föld ,azok mind világszerte elismert túdósok,vagy csupán netenszörfözõ szánalmas emberek akik a dolgok végiggondolása nélkül ítélkeznek?
2008. november 8., 14:02
Ein
122
Más,korábbi 2005.-ben usa-ban elvégzett kutatások szerint: Ezeken az energiákon és távolságokon a gravitáció nem képvisel domináns erõt egy fekete lyukban. A lyuk kialakulását egyébként már 1999-ben számításba vették, de a probléma csekélysége miatt a külön katasztrófa forgatókönyv kidolgozását is elvetették.
2008. november 1., 22:38
bianka
121
most akkor ezekszerint mégse robbanhatunk fel?
2008. október 30., 17:36
Ein
120
Bocsi balzs!
Elnéztem a meved.
Elnéztem a meved.
2008. október 26., 18:19
Ein
119
Kedves Balázs!
Igen keletkezhet. Ez is a cél!
Igen keletkezhet. Ez is a cél!
2008. október 26., 15:10
balzs
118
kedves Ein
azt szeretnem megtudni hogy a reszecske utkozesekbol keletkezhet feketelyuk.hallotam egy olyat hogy keletkezhet fekete lyuk.szeretnem tudni hogy ez igaz vagy sem es ha tudsz legyszives ird le miert nem vagy miert igen.
azt szeretnem megtudni hogy a reszecske utkozesekbol keletkezhet feketelyuk.hallotam egy olyat hogy keletkezhet fekete lyuk.szeretnem tudni hogy ez igaz vagy sem es ha tudsz legyszives ird le miert nem vagy miert igen.
2008. október 25., 14:41
ric
117
lehetcseges hogy jo dolog amivel kiserleteznek felemeli az emberiseg jovojet de ugyanugy tonkreis teheti nefelecsukel hogy ugyanezvolt az atomal is energiat tudunk belole nyerni deviszont halalos fegyver ez atolfug ki kezeben van. felteszem aszt a kerdest hogy felnot az emberiseg egy ijen gepezet kezelesere, ki hasznalatara fo valni vagy ebolis ijezgetesi fegyverlesz( HANEMCSINALODASZT AMIT MONDO ELTUNTETEM AZ ORSZAGODAT ) kinek jo ez most????
2008. október 23., 22:15
Ein
116
A megjegyzés:
Az összes hadron értelmezhetõ (3-4) kvarknak nevezett alapvetõ építõkõ segítségével.
Az összes hadron értelmezhetõ (3-4) kvarknak nevezett alapvetõ építõkõ segítségével.
2008. október 8., 21:18
Ein
115
Fizikai Nobel-díjasok 2008-ban.
Ahogyan az a nagy hadronütköztetõ indításával kezdõdõ korszak elején talán várható volt, alapvetõ részecskefizikai eredményekért ítélték oda az idei fizikai Nobel-díjat, az amerikai Yoichiro Nambu, illetve a japán Makoto Kobayashi és Toshihide Maskawa kutatóknak megosztva - jelentette be kedden Stockholmban a Karolinska Intézet illetékes bizottsága.
Nambu fedezte fel a részecskefizikában az úgynevezett spontán szimmetriasértés mechanizmusát. Kobayashi és Maskawa a szimmetriasértés eredetét derítette fel, és ezzel megjósolták, hogy legalább 3 kvarkcsalád létezik a természetben.
A most Nobel-díjjal kitüntetett Makoto Kobayashi és Toshihide Maskawa 1972-ben dolgozta ki elméletét. A Standard Modell keretében magyarázatot adtak a szimmetriasértésére, de ehhez merész feltételezéssel kellett élniük. Modelljük csak akkor mûködött, ha három kvarkcsalád létezését tételezték fel, pedig akkor még csak egyetlen család volt ismert.
A kutatók által megjósolt két kvarkcsalád tagjait a következõ években rendre megtalálták a kísérleti fizikusok, fényesen igazolva a japán kutatók elméletét. Késõbb a B-mezonoknál megfigyelt szimmetriasértés is igazolta Kobayashi és Maskawa számításait.
A CERN jövõre üzembe lépõ óriásgyorsítójánál, az LHC-nál is végeznek majd B-mezonos kísérleteket a szimmetriasértés részleteinek tanulmányozására. Az Õsrobbanás után egyenlõ mennyiségben keletkezett anyag és antianyag, ma az általunk ismert Világegyetem viszont csak anyagból áll. Az Õsrobbanás után az egyenlõ mennyiségû kétféle összetevõ tehát nem semmisítette meg egymást teljesen (nem sugárzott szét), ez pedig a szimmetria sérülésének köszönhetõ. A folyamat pontos részletei ma még nem ismeretesek, éppen ezért képezik intenzív kutatások tárgyát a szimmetriasértõ folyamatok.
Megjegyzés: Az összes „hadron” értelmezhetõ (3-4) kvarknak nevezett „alapvetõ építõkõ” segítségével.
Ahogyan az a nagy hadronütköztetõ indításával kezdõdõ korszak elején talán várható volt, alapvetõ részecskefizikai eredményekért ítélték oda az idei fizikai Nobel-díjat, az amerikai Yoichiro Nambu, illetve a japán Makoto Kobayashi és Toshihide Maskawa kutatóknak megosztva - jelentette be kedden Stockholmban a Karolinska Intézet illetékes bizottsága.
Nambu fedezte fel a részecskefizikában az úgynevezett spontán szimmetriasértés mechanizmusát. Kobayashi és Maskawa a szimmetriasértés eredetét derítette fel, és ezzel megjósolták, hogy legalább 3 kvarkcsalád létezik a természetben.
A most Nobel-díjjal kitüntetett Makoto Kobayashi és Toshihide Maskawa 1972-ben dolgozta ki elméletét. A Standard Modell keretében magyarázatot adtak a szimmetriasértésére, de ehhez merész feltételezéssel kellett élniük. Modelljük csak akkor mûködött, ha három kvarkcsalád létezését tételezték fel, pedig akkor még csak egyetlen család volt ismert.
A kutatók által megjósolt két kvarkcsalád tagjait a következõ években rendre megtalálták a kísérleti fizikusok, fényesen igazolva a japán kutatók elméletét. Késõbb a B-mezonoknál megfigyelt szimmetriasértés is igazolta Kobayashi és Maskawa számításait.
A CERN jövõre üzembe lépõ óriásgyorsítójánál, az LHC-nál is végeznek majd B-mezonos kísérleteket a szimmetriasértés részleteinek tanulmányozására. Az Õsrobbanás után egyenlõ mennyiségben keletkezett anyag és antianyag, ma az általunk ismert Világegyetem viszont csak anyagból áll. Az Õsrobbanás után az egyenlõ mennyiségû kétféle összetevõ tehát nem semmisítette meg egymást teljesen (nem sugárzott szét), ez pedig a szimmetria sérülésének köszönhetõ. A folyamat pontos részletei ma még nem ismeretesek, éppen ezért képezik intenzív kutatások tárgyát a szimmetriasértõ folyamatok.
Megjegyzés: Az összes „hadron” értelmezhetõ (3-4) kvarknak nevezett „alapvetõ építõkõ” segítségével.
2008. október 8., 21:16
Ein
114
Kedves Prot!
A fizikusok nem ismerik valóban az "aranyközéputat", õk csak a fizikai jelenség mikéntjéhez tudnak alkalmazkodni.
A fizikusok nem ismerik valóban az "aranyközéputat", õk csak a fizikai jelenség mikéntjéhez tudnak alkalmazkodni.
2008. október 6., 22:28
Prot
113
Huuu, láthattunk egy-két "okos" hozzászólást.
Én általában az Aurum mediocritas-t szoktam emlegetni, bár lehet hogy ezt a fizikusok nem ismerik, nem hisznek benne mert, akkor nem nyúltak volna mindenféle hajmeresztõ kísérletbe bele, ami végül is jó végeredménnyel zárul.
Szóval elismerem hogy biztos nagyon okos az a 6500 tudós/kutató és prof, de azért hozzátenném hogy oké hogy sok egyre több mindent tudunk meg, fedezünk fel, de mi van akkor, (újabb mondás) minél több minden tudunk a világról, annál inkább rájövünk, hogy mennyi mindent nem tudunk/tudhatunk még.
Mindazon által minden tiszteletem, és bizalmam az övék.
Üdv. Prot
Én általában az Aurum mediocritas-t szoktam emlegetni, bár lehet hogy ezt a fizikusok nem ismerik, nem hisznek benne mert, akkor nem nyúltak volna mindenféle hajmeresztõ kísérletbe bele, ami végül is jó végeredménnyel zárul.
Szóval elismerem hogy biztos nagyon okos az a 6500 tudós/kutató és prof, de azért hozzátenném hogy oké hogy sok egyre több mindent tudunk meg, fedezünk fel, de mi van akkor, (újabb mondás) minél több minden tudunk a világról, annál inkább rájövünk, hogy mennyi mindent nem tudunk/tudhatunk még.
Mindazon által minden tiszteletem, és bizalmam az övék.
Üdv. Prot
2008. október 6., 21:32
Ein
112
Kedves Murphy!
Köszönöm válaszodat.
Üdv.: Ein
Köszönöm válaszodat.
Üdv.: Ein
2008. október 2., 15:24
Murphy
111
A fekete lyukról az a mondás jut eszembe, hogy "minden férfi visszavágyik az anyaméhbe. Átlagosan hetente kétszer."
2008. október 2., 12:06
Ein
110
Sziasztok!
Az elõzõ hozzászólásomat, illetve válaszomat Bencéhez, nagyon leegyszerûsítettem.
Kihangsúlyoztam, hogy a fekete lyuk létrejöttének feltétele a gravitációs összeomlás (a gravitációs kollapszus).
Aki tud valamit errõl a fizikai jelenségrõl, kérem írja meg, - írását örömmel olvasnám.
Üdv.: Ein
Az elõzõ hozzászólásomat, illetve válaszomat Bencéhez, nagyon leegyszerûsítettem.
Kihangsúlyoztam, hogy a fekete lyuk létrejöttének feltétele a gravitációs összeomlás (a gravitációs kollapszus).
Aki tud valamit errõl a fizikai jelenségrõl, kérem írja meg, - írását örömmel olvasnám.
Üdv.: Ein
2008. október 1., 03:36
Ein
109
Kedves Bence!
Köszönöm megtisztelõ válaszod.
Feketelyukak a valóságban is léteznek!
Nem a fantázia szüleményei, ahogy ez kiderült. Létezését már az általános relativitáselmélet megjósolta. A jóslat valóssággá vált! Létezése elméletileg és csillagászatilag egyaránt igazolt; több létezõ feketelyukat is ismerünk már.
Ezek a véges tömegnek az ún. gravitációs összeomlása során jönnek létre. Amikor is a tömeg egy kritikus értéknél kisebb térfogatba sûrûsödik össze, melynek során bizonyos fizikai mennyiségek (sûrûség, téridõ-görbület elhajlása) kvázi végtelenné válnak (gravitációs szingularitás). Az ezt körülvevõ, határoló térrészben a gravitáció olyan erõs lesz, hogy onnan sem fény, sem anyag nem szabadulhat ki.
A feketelyuk tehát egy létezõ égitest, a világûrnek egy gömb-alakú térrésze. Szó nincs tehát arról, hogy a feketelyuk lyuk lenne! Ilyen feketelyuk az eseményhorizonton kívül nem látható!
A feketelyukba zuhanó anyag elveszti szerkezetét, s csak két egymástól független tulajdonságuk létezik: a tömeg és a sebesség. A legkisebb ismert feketelyuknak a tömege cca. 40 Naptömeg, ez ún. köztes tömegû feketelyukak esetében - melyek több ütközésbõl származnak -, elérheti a 2.000 Naptömeget.
Sebességük pedig, ha nem forog a feketelyuk, akkor 0-a. Maximuma pedig 1. Az ismert mért sebesség 0,95, mely 950 f/sec - nak felel meg.
Nyilván ezek a fizikai jellemzõk teszik alkalmassá arra, hogy a feketelyuk mindent elnyeljen, ahonnan semmi sem tudhat visszatérni.
Természetesen világos voltál Bence és értettelek. Remélem Te is így leszel velem.
Üdv.: Ein
Köszönöm megtisztelõ válaszod.
Feketelyukak a valóságban is léteznek!
Nem a fantázia szüleményei, ahogy ez kiderült. Létezését már az általános relativitáselmélet megjósolta. A jóslat valóssággá vált! Létezése elméletileg és csillagászatilag egyaránt igazolt; több létezõ feketelyukat is ismerünk már.
Ezek a véges tömegnek az ún. gravitációs összeomlása során jönnek létre. Amikor is a tömeg egy kritikus értéknél kisebb térfogatba sûrûsödik össze, melynek során bizonyos fizikai mennyiségek (sûrûség, téridõ-görbület elhajlása) kvázi végtelenné válnak (gravitációs szingularitás). Az ezt körülvevõ, határoló térrészben a gravitáció olyan erõs lesz, hogy onnan sem fény, sem anyag nem szabadulhat ki.
A feketelyuk tehát egy létezõ égitest, a világûrnek egy gömb-alakú térrésze. Szó nincs tehát arról, hogy a feketelyuk lyuk lenne! Ilyen feketelyuk az eseményhorizonton kívül nem látható!
A feketelyukba zuhanó anyag elveszti szerkezetét, s csak két egymástól független tulajdonságuk létezik: a tömeg és a sebesség. A legkisebb ismert feketelyuknak a tömege cca. 40 Naptömeg, ez ún. köztes tömegû feketelyukak esetében - melyek több ütközésbõl származnak -, elérheti a 2.000 Naptömeget.
Sebességük pedig, ha nem forog a feketelyuk, akkor 0-a. Maximuma pedig 1. Az ismert mért sebesség 0,95, mely 950 f/sec - nak felel meg.
Nyilván ezek a fizikai jellemzõk teszik alkalmassá arra, hogy a feketelyuk mindent elnyeljen, ahonnan semmi sem tudhat visszatérni.
Természetesen világos voltál Bence és értettelek. Remélem Te is így leszel velem.
Üdv.: Ein
2008. október 1., 01:53
Bence
108
Kedves Ein!
Én csak annyit tudok a feketelyukról hogy olyan nagy vákumhatás keletkezik a közelében hogy mindent beszippant!
Viszont feketelyukat eddig csak a Sci-fik-ben láttam szóval nem tudok mennyire higgyek abban hogy bekövetkezik.
Bízom a tudósokban és szerintem nem hagyják hogy létre jöjjön márha létre is jöhet. Nem tudom h értesz-e.
Üdv: Bence
Én csak annyit tudok a feketelyukról hogy olyan nagy vákumhatás keletkezik a közelében hogy mindent beszippant!
Viszont feketelyukat eddig csak a Sci-fik-ben láttam szóval nem tudok mennyire higgyek abban hogy bekövetkezik.
Bízom a tudósokban és szerintem nem hagyják hogy létre jöjjön márha létre is jöhet. Nem tudom h értesz-e.
Üdv: Bence
2008. szeptember 30., 22:48
Ein
107
Sziasztok!
Látom, nagyon féltek a feketelyuktól.
Ez természetes is, hiszen az ember mindig fél attól, amit nem ismer.
Megkérdezem hát, van itt olyan, aki tudja, hogy mi is az a feketelyuk. Ha igen, akkor jó lenne, ha megírná nekünk. Elõre is köszönöm.
Nekem a feketelyukról mindig az alábbi történet jut eszembe.
Középiskolás voltam. Sokan jártak be vonattal. Az õ jegyeiket a kalauzok lyukasztották. Ezek a lyukak igazolták az indulás és az érkezés idõpontját. Nos, az utóbbi nem mindig volt kívánatos, mert így nem lehetett igazolni vele a tanóra lekésésének okát.
A történet: Egyszer berobogott az egyik diáktársam az óra legvégén (mi dolgozatot írtunk), s odaadta a tanárnak a késés okát igazoló menetjegyet. A tanár meg csak nézte, ugyanis eggyel több lyukat talált rajta, mint kellett volna.
Mire a srác hebegve megszólalt: Hát nem látja a tanár úr, hogy oda van írva, hogy ez a lyuk, nem lyuk.
Mindezt csak azért írtam le Nektek, mert a feketelyukra is rá lehetne írni ugyanezt, mert a fekete lyuk sem lyuk!
Üdv.: Ein
Látom, nagyon féltek a feketelyuktól.
Ez természetes is, hiszen az ember mindig fél attól, amit nem ismer.
Megkérdezem hát, van itt olyan, aki tudja, hogy mi is az a feketelyuk. Ha igen, akkor jó lenne, ha megírná nekünk. Elõre is köszönöm.
Nekem a feketelyukról mindig az alábbi történet jut eszembe.
Középiskolás voltam. Sokan jártak be vonattal. Az õ jegyeiket a kalauzok lyukasztották. Ezek a lyukak igazolták az indulás és az érkezés idõpontját. Nos, az utóbbi nem mindig volt kívánatos, mert így nem lehetett igazolni vele a tanóra lekésésének okát.
A történet: Egyszer berobogott az egyik diáktársam az óra legvégén (mi dolgozatot írtunk), s odaadta a tanárnak a késés okát igazoló menetjegyet. A tanár meg csak nézte, ugyanis eggyel több lyukat talált rajta, mint kellett volna.
Mire a srác hebegve megszólalt: Hát nem látja a tanár úr, hogy oda van írva, hogy ez a lyuk, nem lyuk.
Mindezt csak azért írtam le Nektek, mert a feketelyukra is rá lehetne írni ugyanezt, mert a fekete lyuk sem lyuk!
Üdv.: Ein
2008. szeptember 29., 16:37
Ein
106
Sziasztok!
Látom, nagyon féltek a feketelyuktól.
Ez természetes is, hiszen az ember mindig fél attól, amit nem ismer.
Megkérdezem hát, van itt olyan, aki tudja, hogy mi is az a feketelyuk? Ha igen, akkor jó lenne, ha megírná nekünk. Elõre is köszönöm!
Nekem a feketelyukról mindig az alábbi történet jut eszembe:
Középiskolás voltam. Sokan jártak be vonattal. Az õ jegyeiket a kalauzok lyukasztották. Ezek a lyukak igazolták az indulás és az érkezés idõpontját. Nos, az utóbbi nem mindig volt kívánatos, mert így nem lehetett igazolni vele a tanóra lekésésének „okát”.
A történet: Egyszer „berobogott” az egyik diáktársam az óra legvégén (mi dolgozatot írtunk), s odaadta a tanárnak a késés „okát” igazoló menetjegyet. A tanár meg csak nézte, ugyanis eggyel több lyukat talált rajta, mint kellett volna.
Mire a srác hebegve megszólalt: Hát nem látja a tanár úr, hogy oda van írva, hogy „ez a lyuk, nem lyuk”!
Mindezt csak azért írtam le Nektek, mert a feketelyukra is rá lehetne írni ugyanezt, mert „a fekete lyuk sem lyuk”!
Üdv.: Ein
Látom, nagyon féltek a feketelyuktól.
Ez természetes is, hiszen az ember mindig fél attól, amit nem ismer.
Megkérdezem hát, van itt olyan, aki tudja, hogy mi is az a feketelyuk? Ha igen, akkor jó lenne, ha megírná nekünk. Elõre is köszönöm!
Nekem a feketelyukról mindig az alábbi történet jut eszembe:
Középiskolás voltam. Sokan jártak be vonattal. Az õ jegyeiket a kalauzok lyukasztották. Ezek a lyukak igazolták az indulás és az érkezés idõpontját. Nos, az utóbbi nem mindig volt kívánatos, mert így nem lehetett igazolni vele a tanóra lekésésének „okát”.
A történet: Egyszer „berobogott” az egyik diáktársam az óra legvégén (mi dolgozatot írtunk), s odaadta a tanárnak a késés „okát” igazoló menetjegyet. A tanár meg csak nézte, ugyanis eggyel több lyukat talált rajta, mint kellett volna.
Mire a srác hebegve megszólalt: Hát nem látja a tanár úr, hogy oda van írva, hogy „ez a lyuk, nem lyuk”!
Mindezt csak azért írtam le Nektek, mert a feketelyukra is rá lehetne írni ugyanezt, mert „a fekete lyuk sem lyuk”!
Üdv.: Ein
2008. szeptember 29., 16:33
Ezzvan
105
Itt próbálkoznak a részecske gyorsítással amikor lehet, hogy ilyen szaros fekete lyukat csinálnak ami engem is veszélyeztet "O.o
2008. szeptember 29., 14:51
Ein
104
Kedves "ká"!
Köszönöm megtisztelõ válaszodat.
Megnyugodhatsz a tudásodat illetõen. Ma erre senki sem tudja a választ. Ezt talán majd Nobel-díjasok hosszú sorra fogja megadni.
Én a gravitáció elméletével foglalkozom. A newtoni-formula ugyanis nem írja le e természeti jelenséget. Tehát nem is tudhatjuk, hogy milyen jelenség alapján magyarázható ez meg. Erre keresem a választ.
Ehhez kapcsoló probléma a Világegyetem eredetének(1), méretének(2) és fejlõdésének(3) kérdése. Ehhez kellene tisztázni hogyan keletkezett az anyag(4)?
Én egyébként a "végtelen-végtelen"(5) mellett tettem le a voksot, mivel a Világegyetem nem alkothat egy zárt (véges-végtelen)(6) rendszert, a saját feltételezésem szerint. Ez a felfogás azonban nyilván a matematikát(7) is érinti valahol.
Üdv.: Ein
Köszönöm megtisztelõ válaszodat.
Megnyugodhatsz a tudásodat illetõen. Ma erre senki sem tudja a választ. Ezt talán majd Nobel-díjasok hosszú sorra fogja megadni.
Én a gravitáció elméletével foglalkozom. A newtoni-formula ugyanis nem írja le e természeti jelenséget. Tehát nem is tudhatjuk, hogy milyen jelenség alapján magyarázható ez meg. Erre keresem a választ.
Ehhez kapcsoló probléma a Világegyetem eredetének(1), méretének(2) és fejlõdésének(3) kérdése. Ehhez kellene tisztázni hogyan keletkezett az anyag(4)?
Én egyébként a "végtelen-végtelen"(5) mellett tettem le a voksot, mivel a Világegyetem nem alkothat egy zárt (véges-végtelen)(6) rendszert, a saját feltételezésem szerint. Ez a felfogás azonban nyilván a matematikát(7) is érinti valahol.
Üdv.: Ein
2008. szeptember 27., 04:59
ká
103
Kedves Ein!
A téma valóban érdekes, ám én a hozzászólásomban nem erre utaltam, hanem az alábbi, közismert Einstein idézetre:
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos."
De, ha már így szóba jött, és kíváncsi vagy a véleményemre, én az önmagába záródó világegyetem mellett teszem le a voksot, vagy ahogy te említetted, a véges végtelen mellett. Fizikai, matematikai érveket nem fogok tudni felsorakoztatni, mivel a tudásom ehhez kevés, de valamiért ez tûnik logikusnak. Nem hiszek a végtelenben.
A téma valóban érdekes, ám én a hozzászólásomban nem erre utaltam, hanem az alábbi, közismert Einstein idézetre:
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos."
De, ha már így szóba jött, és kíváncsi vagy a véleményemre, én az önmagába záródó világegyetem mellett teszem le a voksot, vagy ahogy te említetted, a véges végtelen mellett. Fizikai, matematikai érveket nem fogok tudni felsorakoztatni, mivel a tudásom ehhez kevés, de valamiért ez tûnik logikusnak. Nem hiszek a végtelenben.
2008. szeptember 27., 01:52
Ein
102
Kedves "ká"!
Felkeltette érdeklõdésemet 2008.09.17.-én 17.07-kor jegyzett írásod, mely Einstein végtelenrõl alkotott elméletét említette meg.
Nos az ekvivalancielv, az általános relativitás és a a Mach-elv problémáai a legszorosabb kapcsolatban vannak a Világ-egytem eredetének, kiterjedésének és szerkezetének problémáival, melyek alapján kérdéses, vajon végtelen vagy véges kiterjedésû-e a világ?
Én is foglalkoztam ezzel a kérdéssel, és úgy vélem nem létezik "egyfajta végtelen"! Minimum kétféle végtelen van: a "véges és a végtelen" - végtelen.
Kíváncsi lennék a véleményedre, mert figyelemfelkeltõ a hozzászólásod.
Elõre is köszönöm a véleményed.
Üdv.: Ein
Felkeltette érdeklõdésemet 2008.09.17.-én 17.07-kor jegyzett írásod, mely Einstein végtelenrõl alkotott elméletét említette meg.
Nos az ekvivalancielv, az általános relativitás és a a Mach-elv problémáai a legszorosabb kapcsolatban vannak a Világ-egytem eredetének, kiterjedésének és szerkezetének problémáival, melyek alapján kérdéses, vajon végtelen vagy véges kiterjedésû-e a világ?
Én is foglalkoztam ezzel a kérdéssel, és úgy vélem nem létezik "egyfajta végtelen"! Minimum kétféle végtelen van: a "véges és a végtelen" - végtelen.
Kíváncsi lennék a véleményedre, mert figyelemfelkeltõ a hozzászólásod.
Elõre is köszönöm a véleményed.
Üdv.: Ein
2008. szeptember 26., 22:42
Sanyika
101
"egy tonna folyékony hélium szivárgott ki a kísérlet 27 kilométeres alagútjába"
Akkor abban az alagútban mindenki ilyen nagyon magas hangon beszélt?
Van a tengeren egy kis sziget
ott majd nem zavarok vizet
elvisz oda egy kishajó
hidd el neked is így lesz jó
Lálálálá!
Ká: miért nem leszek célpontja az agyrágóknak?
Akkor abban az alagútban mindenki ilyen nagyon magas hangon beszélt?
Van a tengeren egy kis sziget
ott majd nem zavarok vizet
elvisz oda egy kishajó
hidd el neked is így lesz jó
Lálálálá!
Ká: miért nem leszek célpontja az agyrágóknak?
2008. szeptember 26., 11:26
EinW
100
Sziasztok!
"2009 tavaszáig leállítják a Large Hadron Collidert. A téli karbantartás mellett az egyik mágnes meghibásodása miatt döntöttek így a svájci-francia határon, a föld mélyében elhelyezkedõ részecskeütköztetõ üzemeltetõi.
A szeptember 19-én bekövetkezett incidens során egy tonna folyékony hélium szivárgott ki a kísérlet 27 kilométeres alagútjába. A hivatalos álláspont szerint a hiba kivizsgálása meggátolja a létesítmény újraindítását a téli karbantartás elõtt."
Kommentár: Megvárjuk!
Üdv.: Ein
"2009 tavaszáig leállítják a Large Hadron Collidert. A téli karbantartás mellett az egyik mágnes meghibásodása miatt döntöttek így a svájci-francia határon, a föld mélyében elhelyezkedõ részecskeütköztetõ üzemeltetõi.
A szeptember 19-én bekövetkezett incidens során egy tonna folyékony hélium szivárgott ki a kísérlet 27 kilométeres alagútjába. A hivatalos álláspont szerint a hiba kivizsgálása meggátolja a létesítmény újraindítását a téli karbantartás elõtt."
Kommentár: Megvárjuk!
Üdv.: Ein
2008. szeptember 26., 01:16
LOLka
99
Fizikus: Mondja ezt egy olyan, aki nem tud megkülönöztetni egy internetes híroldalt egy blogtól! LOL
2008. szeptember 25., 19:32
fizikus
98
uristen mennyi balfasz majom, hulyegyerek van ezen a blogon! meg akkor is ha a fele lany es ugye toluk nem lehet elvarni hogy az agyukat tanulasra vagy gondolkodasra forditsak a szempillagontoritesen helyett.
szanalmas hollywood on nevelkedett ostobak vagytok...
szanalmas hollywood on nevelkedett ostobak vagytok...
2008. szeptember 25., 16:35
TangóHerrMónika
97
Szkájvóker: Na, ET neked is bedumálta, hogy õ a Yoda! Bakker, ne adj neki M and M-et, mert gonosz kis vérengzõ lénnyekké változik!
2008. szeptember 25., 16:01
ká
96
Ne aggódj Sanyika, nem leszel célpontja az agyrágóknak.
2008. szeptember 25., 14:43
Lüke szkájvolker
95
Gyerekek, nem tudtok ti semmit. Itt a Halálcsillag készül tulajdonképpen, Darth Vader már megrendelte a tie fightereket, Yoda a pincémben húzta meg magát és lézerkardokat nyeseget a svácibicskájával. Hja és aszonta hogy izlik neki a traubisoda.
2008. szeptember 25., 14:26
Sanyika
94
Mindenki látta a HalfLife elsõ részét ott is a fizikusok rontottak el mindent. Simán elõfordulhat itt is h nem egy fekete yluk keleztkezik, hanem megnyílik egy intergalaktikus átjáró és agresszív földönkívüliek jönnek át rajta. Sokkal rosszabb lesz, mert a fekete lyuk pillanat alatt beszippant de a földönkívüli szörnyek megkínoznak meg zombit csinálnak belõlünk mielõtt meghalunk és az sokkal jobban fáj. És ennek is biztosan van esélye. Aszthiszem a HalfLife is pont 2008-bam játccódott... Még csak 14 éves vagyok és nem szeretnék úgy meghalni, hogy valami rámászik a fejemre és kirágja az agyam. :-(((
2008. szeptember 25., 13:38
Hörömpő Cirkusz
93
Kedves Mexi!
Kérlek soha, semmilyen körülmények között ne próbálkozz meg a szaporodással! Már az is elég baj, hogy apád megpróbálta!
Kérlek soha, semmilyen körülmények között ne próbálkozz meg a szaporodással! Már az is elég baj, hogy apád megpróbálta!
2008. szeptember 25., 11:54
Ein
92
Szevasztok!
Mi újság van a részecskegyorísítónál, nincs valami új híred Kedves Heiizart?
Mi újság van a részecskegyorísítónál, nincs valami új híred Kedves Heiizart?
2008. szeptember 22., 17:11
Kiváncsi lány 17
91
Köszi az infókat:)
2008. szeptember 20., 17:22
Heiizart
90
Hello!Lebuktattunk ket hackert de nem mondhatom meg a nevuket.A munkalatok jol haladnak varhatoan Vasarnap vagy hetfon inditsuk el ujra a gepezetett.Mostantol fogva 100%-osan figyeljuk a szamitogepet es ha behatolas van akkor azt eszleljuk hammar, es egy "virus" fajtaval lealitsuk es kidobjuk a hackert a rendszerbol.
Bocsanatott kernek, hogy ha valakinek a kerdesere nem valaszoltam vagy nem idoben mert most a gondok miatt reggel este dolgozom ugyhogy csak neha van idom a netre nezni.
Maskulonben csak emlitenem, hogy ez a kutatas azert van mert a protonok valamint a neutronok osszecsapodasakor es robbanasa utan keletkezik anyag-antianyag.Az antianyagrol nem tudunk semmit es az atom aprobb reszeirol sem, ezert lehet hasznos ez a kiserlet mert lehet hogy mindent megtudunk.
Udv,
Heiizart
Bocsanatott kernek, hogy ha valakinek a kerdesere nem valaszoltam vagy nem idoben mert most a gondok miatt reggel este dolgozom ugyhogy csak neha van idom a netre nezni.
Maskulonben csak emlitenem, hogy ez a kutatas azert van mert a protonok valamint a neutronok osszecsapodasakor es robbanasa utan keletkezik anyag-antianyag.Az antianyagrol nem tudunk semmit es az atom aprobb reszeirol sem, ezert lehet hasznos ez a kiserlet mert lehet hogy mindent megtudunk.
Udv,
Heiizart
2008. szeptember 19., 14:08
Ein
89
"A kísérletet vezénylõ Európai Nukleáris Kutatási Szervezet (CERN) fizikusai szerint a szuperfolyékony héliummal mûködõ hûtõrendszert még ezen a héten megjavítják. Az LHC 27 kilométeres köralagútjában legutóbb a hétvégén haladt körbe protonnyaláb. A világegyetem keletkezését modellezõ kísérlet tervei alapján a nyalábokat fokozatosan fénysebességre gyorsítják, ehhez azonban mínusz 271,3 Celsius fokra kell hûteni a berendezést."
2008. szeptember 19., 09:24
Ein
88
Szia Kíváncsi!
Tegnap leállították a hûtõrendszer hibája miatt. Vélhetõen még ezen a héten elindítják újra.
A hecker-támadás korábban volt, annak ellenére mégis üzembehelyezték, tehát ez nem befolyásoló tényezõ a mûködtetésére.
Tegnap leállították a hûtõrendszer hibája miatt. Vélhetõen még ezen a héten elindítják újra.
A hecker-támadás korábban volt, annak ellenére mégis üzembehelyezték, tehát ez nem befolyásoló tényezõ a mûködtetésére.
2008. szeptember 19., 00:42
Kiváncsi lány 17
87
Sziasztok:) Még nem sokat tudok errõl a programról, de nagyon érdekel. Utána olvastam pár helyen az interneten és amit a híradóban hallani :) Valóban igaz h leállították mert hibát észleltek? Egyik oldal azt írta h támadás érte a számítógépes rendszert és ezért álltak le. Mi igaz és mi nem? Ki tud többet?:)
2008. szeptember 18., 23:52
Stormgörög
86
Hülyeség az 1 milliárdszor nagyobb napközépponti hõmérséklet mert érdekes módon a rádióban azt hallottam hogy 100000 szer nagyobb lesz mint a nap közepén uralkodó hõmérséklet, az már más kérdés hogy ezt mi bírja ki, a tudósok biztos tudják és én is kutatom hogy hogyan.
Mondjuk én tudom hogy Isten teremtette a világmindenséget de kíváncsi vagyok mit találnak a tudósok lehet hogy bebizonyosodik amit gondolok persze aki nem akarja elhinni az úgysem hiszi el...
Mondjuk én tudom hogy Isten teremtette a világmindenséget de kíváncsi vagyok mit találnak a tudósok lehet hogy bebizonyosodik amit gondolok persze aki nem akarja elhinni az úgysem hiszi el...
2008. szeptember 18., 20:12
Laci
85
Ennek szinte semmi értelme ! Hisz azt irták hogy a nap belselyében mérthetõ hömérséklet 1 milió szorosa fog kialakulna ( a nap belseélyben lévõ hörmérsékle:kb 1.600.000 c fok
szorozátok be egy milával :???? mennyi ???
szóval ennek amiat nem találom értelmét .
mert : az ember még sose jutott a nap közelében a felszini fok melegéjével ( 5600 c fok ) hisz ez is retetntõ nagy hõmérséklet ! akkor milyen 27 km-s alagut ami elbirja ezt a rettentõ hõmérsékelett ( 1.600.000.000.000 c fokot ) nagyából ennyi keletkezik a súrlódástól ! mi lesz az az anyag ami kibirja ezt a hõmérsékletett ?
szorozátok be egy milával :???? mennyi ???
szóval ennek amiat nem találom értelmét .
mert : az ember még sose jutott a nap közelében a felszini fok melegéjével ( 5600 c fok ) hisz ez is retetntõ nagy hõmérséklet ! akkor milyen 27 km-s alagut ami elbirja ezt a rettentõ hõmérsékelett ( 1.600.000.000.000 c fokot ) nagyából ennyi keletkezik a súrlódástól ! mi lesz az az anyag ami kibirja ezt a hõmérsékletett ?
2008. szeptember 18., 15:19
Ein
84
Sziasztok!
Most léptem ide be. Nem olvastalak tételesen Benneteket, csak azt érzékeltem, hogy itt valamin vitáztok. Pontosabban, ezen a témán.
Nos, majd mesélni fogok Nektek. Én sok-sok éve foglalkozom egy kutatási témával, ami kapcsolódik ehhez. Nem foglalkoztam külön a tömeg kérdésével, elfogadtam a létezését.
Viszont rájöttem, az emberiség alapvetõ dolgokat nem tud, miközben elõrehaladt az elméleti- és alkalmazott fizika egyéb területein.
Én is leragadtam Newtonnál. A tömegvonzás kérdésével foglalkozom. Ugyanis a tömegvonzás képlete minden mértékrendszerben tartalmazott egy mennyiségi- és dimenzionális szórzót annak érdekében, hogy az egyenlet két oldala egyensúlyban legyen. Így viszont nem írhatja le magát a valós fizikai jelenséget. Nos, én ezzel a kis "f" - tényezõvel foglalkozom, hogy valójában mi is az. Van elképzelésem, illetve kutatási adatom erre nézve. Most megvárom a svájci kutatás eredményét, mert hiszek benne, hogy eredményes lesz, és én is közelebb kerülhetek a megoldááshoz, ami választ adhat a tömegtranszformációra is.
Most léptem ide be. Nem olvastalak tételesen Benneteket, csak azt érzékeltem, hogy itt valamin vitáztok. Pontosabban, ezen a témán.
Nos, majd mesélni fogok Nektek. Én sok-sok éve foglalkozom egy kutatási témával, ami kapcsolódik ehhez. Nem foglalkoztam külön a tömeg kérdésével, elfogadtam a létezését.
Viszont rájöttem, az emberiség alapvetõ dolgokat nem tud, miközben elõrehaladt az elméleti- és alkalmazott fizika egyéb területein.
Én is leragadtam Newtonnál. A tömegvonzás kérdésével foglalkozom. Ugyanis a tömegvonzás képlete minden mértékrendszerben tartalmazott egy mennyiségi- és dimenzionális szórzót annak érdekében, hogy az egyenlet két oldala egyensúlyban legyen. Így viszont nem írhatja le magát a valós fizikai jelenséget. Nos, én ezzel a kis "f" - tényezõvel foglalkozom, hogy valójában mi is az. Van elképzelésem, illetve kutatási adatom erre nézve. Most megvárom a svájci kutatás eredményét, mert hiszek benne, hogy eredményes lesz, és én is közelebb kerülhetek a megoldááshoz, ami választ adhat a tömegtranszformációra is.
2008. szeptember 17., 21:45
ká
83
Mexi: Nekem nagy a szám? Szerintem meg azoknak, akik nyolc elemivel köpködnek itt azokra a fizikusokra, mérnökökre, akik nem kevés idõt, energiát és tudást beleöltek abba, hogy elõrébb vigyék az emberiséget. Erre jön itt pár mónikasón nevelkedett együgyû, akik megmagyarázzák, hogy ezz nem így kéne. Gratulálok! Tükör, önkritika, ilyesmi?
"vállald fel hg ki vagy..."
Erre meg ajánlom átolvasni a netikettet.
"vállald fel hg ki vagy..."
Erre meg ajánlom átolvasni a netikettet.
2008. szeptember 17., 18:00
Mexi
82
ká ha nagy a szád vállald fel hg ki vagy...
2008. szeptember 17., 17:44
ká
81
Btw, fogadjátok meg Lenin (a pánk) jótanácsát: tanulni, tanulni, tanulni.
2008. szeptember 17., 17:13
ká
80
Ó szent együgyûség... Drága kommentelõk! Emeljetek már le a könyvespolcról (ha van) egy fizikakönyvet, és merüljetek el benne picit. Azt a sok orbitális nagy baromságot, amit itt összehordtatok... (tisztelet annak az 1-2 kivételnek). Ne a bulvársajtóból tanuljátok a tudományt, hanem a tankönyvekbõl! Nem fog senkit beszippantani semmiféle fekete lyuk. Hátra lehet dõlni, megnyugodni, és örülni eme jeles tudományos teljesítménynek. Igaza volt szegény Einsteinnek a végtelenrõl alkotott elméletével kapcsolatban...
2008. szeptember 17., 17:07
Heiizart
79
Kedves Bence!Nincs semmi baj eygyebkent en 40 eves vagyok.Az en velemenyem az, hogy meg lehet nyugodni mert szerintem nem lessz semmbi feketelyuk!Nem fognak maximum ervel osszecsapodni a protonok, es igy nincs annyi ero, hogy feketelyuk keletkezzen!Ez az en velemenyem.
2008. szeptember 17., 12:08
Bence
78
Eggyet azért remélek, h nem lesz semmi baj és még akár 2050-ben is nézhetem a kedvenc sportágamat a Forma-1-gyet!!!!:)
Egyébként mindenkinek tudom javasolni az agykontrollt!
Programozzátok azt a fejetekben, h nem lesz semmi gond és még jó sokáig lesz élet a földön! És beválik!
Remélem Heiizart egyetértesz velem!
És elnézést h tegezlek
Egyébként mindenkinek tudom javasolni az agykontrollt!
Programozzátok azt a fejetekben, h nem lesz semmi gond és még jó sokáig lesz élet a földön! És beválik!
Remélem Heiizart egyetértesz velem!
És elnézést h tegezlek
2008. szeptember 16., 23:13
Mexi
77
aha értem.... és akkor mi lessz a legrosszabbb???
2008. szeptember 16., 21:57
bianka
76
Heiizart és az a 30 - 40 % az mennyire valószínû?Üdv :bianka
2008. szeptember 16., 19:49
Heiizart
75
Kedves Mexi!Nem 100% csak kb 30%-40%
2008. szeptember 16., 13:11
Mexi
74
Hát sajnos sokat költöttek rá nem fogják szétszedni meg minden...sajnos.. igaz bence??? :(
De akkor ez 100 % hg feketelyuk lessz a legrosszabb Heiizart????
Üdv: MExi
De akkor ez 100 % hg feketelyuk lessz a legrosszabb Heiizart????
Üdv: MExi
2008. szeptember 15., 20:38
Heiizart
73
Kedves Bence!En ugy hallotam de ez egyaltalan nem biztos, hogy van egy veszhelyzet eseti terv de ez a feketelyuk eseten nem ervenyes, es ezt a tervet ha egyaltalan letezik csak egy par ember tudja.Az emberek, lehet hetkoznapi, milliardos stb... nem tehetnek mar semmit mivel mar5 tobb mint 2 milliard dollar van benne es sok ev munka.
Udv,
Heiizart!
Udv,
Heiizart!
2008. szeptember 15., 20:14
Bence
72
Kedves Heiizart!
Ha esetleg vmi probléma lenne akkor mi lesz?
Leállítják és szétszedik a gépet?
És a hétköznapi emberek tehetnek azért vmit h ne indítsák be ezt a gépet?
Lehet h hülye a kérdés ha igen akkor elnézést
Ha esetleg vmi probléma lenne akkor mi lesz?
Leállítják és szétszedik a gépet?
És a hétköznapi emberek tehetnek azért vmit h ne indítsák be ezt a gépet?
Lehet h hülye a kérdés ha igen akkor elnézést
2008. szeptember 15., 19:10
Mexi
71
köszönöm az infót. rendesen megrázó volt...
2008. szeptember 15., 14:24
Heiizart
70
Kedves Bence!Maximum sebessegre csak akkor lessz felkapcsolva ha minden jol megy Oktober 21-en.Ha jol mennek a dolgok jovore lessz maximumon.Bianka, igen a feketelyuk a legrosszab mert ha bekovetkezik felszippantja az egesz foldet.Itt egy demo rola: http://www.youtube.com/watch?v=moEzECvJDas ha valaki nem tudja, hogy hogy kell megnezni akkor elmondom:a http://................com/watch.........JDas idaig a linket be kell ileszteni fel ahol vannak a tobbi linkek es ennyi.
2008. szeptember 15., 07:05
Bence
69
Heiizart még annyit fûznék hozzá h én megbízom a tudósókban azonban van bennem egy kis természetes félsz.
Akik ott vannak biztos tudják a dolgokat és ha esetleges probléma merülne fel biztos lesz annyi eszük h nem kapcsolják fel max sebességre a gépet!
Akik ott vannak biztos tudják a dolgokat és ha esetleges probléma merülne fel biztos lesz annyi eszük h nem kapcsolják fel max sebességre a gépet!
2008. szeptember 14., 23:32
waresz
68
sok állatarcú okostóni.. addig kísérleteznek amíg létrehoznak valami beláthatatlan végû eseményt. másik kedvencem amikor vírusokkal kísérleteznek. agyrém. itt vagyunk svájctól egy köpésre. én határozottan fosok. és ez nem gyomorrontás.
2008. szeptember 14., 23:03
Atta
67
Szeretnem tudni, hogy mit jelent "a gravitacios ero relativ gyengesege".
egyebkent sziasztok Atta vagyok!
egyebkent sziasztok Atta vagyok!
2008. szeptember 14., 22:00
bianka
66
Heiizart a feketelyuk lehet a legrosszabb ami történik??
2008. szeptember 14., 20:21
Mexi
65
hát persze még nem volt háa istennek ilyenhez szerencsénk.. nem tom nem igazán értékelném a magyro.-got be szippantaná utána csak ugy vége lenne mindnnnek ott meghalunk vagy ott milessz???? tök brutál...
2008. szeptember 14., 17:27
Heiizart
64
Ha szerencsenk van nem lessz feketelyuk!Ha nincs es lessz akkor vagy kicsi vagy nagy lessz ez 50%-ig a robbanastol fugg.Azt nem lehet tudni hogy mit szippant be ,az a feketelyuktol fugg.De ha mondjuk csak egy orszagot szippant be akkor annak is lesznek kovetkezmenyei mert akkor lessz egy lyuk a foldon.Nehez lenne megmondani, hogy mi hogy lessz.
2008. szeptember 14., 12:24
Mexi
63
Heiizart!
HA valóban feketelyuk fog keletkezni akkor,ami október 21 jönne létre az nem veszélyeztet semmire ??? vagyis ugy hg be szippant???
Bence! már én se foglalkozom a többi hülyével akik itt le szojják a többieket...
HA valóban feketelyuk fog keletkezni akkor,ami október 21 jönne létre az nem veszélyeztet semmire ??? vagyis ugy hg be szippant???
Bence! már én se foglalkozom a többi hülyével akik itt le szojják a többieket...
2008. szeptember 14., 12:02
Bence
62
Kedves Heiizart!
Még egy dolog érdekelne: vannak akik azt mondják h kicsi lesz a fekete lyuk és vannak akik szerint nagy.
Melyiknek nagyobb a valószerûsége?
Mexi te pedig ne törödj a többiekkel had beszéljenek amit csak akarnak!!!!
Még egy dolog érdekelne: vannak akik azt mondják h kicsi lesz a fekete lyuk és vannak akik szerint nagy.
Melyiknek nagyobb a valószerûsége?
Mexi te pedig ne törödj a többiekkel had beszéljenek amit csak akarnak!!!!
2008. szeptember 14., 11:57
Heiizart
61
Kedves Bence!Sajnos keletkezhet feketelyuk, mivel hogy senki sem tudja, hogy mi tortent az osrobbanaskor!!Az elso osszeutkozes Oktober 21-en lessz 1 GeV-0,876 vagy 1 TeV-0,99999956 sebessegel eddig igy allunk de meg lehetnek valtozasok rajta.A robbanas A Large Hadron Collider ring, magyarul nagy hadronütköztetõ gyûrû, röviden LHC-ben lessz.Ha itt minden jol fog sikerulni akkor jovore a feny sebessegevel vagyis 7 TeV-0,999999991-el lessz az osszecsapodas.Senki sem tudja hogy mi fog tortenni.Ha minden jol megy akkor sok uj informaciokkal gyarapodik a Quantum Fizika, informatika es persze lessz egy uj eroforras!!
2008. szeptember 14., 09:51
Mexi
60
én egyet értek de vannak oanok akik parasztoznak zsidoznak engem .. de nem érdekel... õk hülyék és nem normálisak itt osszák az észt amikor ugyanolyan kis szarnyalok mint mi....
2008. szeptember 14., 00:18
Bence
59
Heiizart az lenne a kérdésem h tényleg keletkezhet egy feketelyuk?
Am üzenem minden 13-14 éves véleménynyilvánítónak h nincsenek egyedül az aggodalmukkal!
Egy ugyan 19 éves vagyok valamennyit éltem már azonban egy gyönyörû karrier áll elõttem amit nem szeretnék megszakítani pár vakmerõ tudós miatt! (kivéve Heiizart)
Ja és még egy kérdés.
Miért nem költik a befektetett milliárdokat az éhezõk ellátására? Sztem õk sokkal fontosabbak mint ez a kísérlet!!!! Ha vki eggyetért az írjon
Am üzenem minden 13-14 éves véleménynyilvánítónak h nincsenek egyedül az aggodalmukkal!
Egy ugyan 19 éves vagyok valamennyit éltem már azonban egy gyönyörû karrier áll elõttem amit nem szeretnék megszakítani pár vakmerõ tudós miatt! (kivéve Heiizart)
Ja és még egy kérdés.
Miért nem költik a befektetett milliárdokat az éhezõk ellátására? Sztem õk sokkal fontosabbak mint ez a kísérlet!!!! Ha vki eggyetért az írjon
2008. szeptember 13., 23:50
nono
58
De nem fog sikerülni!
Hatalmas blöff az egész!
Nagyon sokan meggazdagodnak belõle!
Mint szép hazánkban az autópálya építésbõl.
Aludjon nyugodtan, mindenki!
Ettõl legalább is, nyugodt lehetsz,
Dávid barátom!
Az egészen más kérdés,
meddig tart még az Úr türelme,
irántunk!
Hatalmas blöff az egész!
Nagyon sokan meggazdagodnak belõle!
Mint szép hazánkban az autópálya építésbõl.
Aludjon nyugodtan, mindenki!
Ettõl legalább is, nyugodt lehetsz,
Dávid barátom!
Az egészen más kérdés,
meddig tart még az Úr türelme,
irántunk!
2008. szeptember 13., 22:43
nono
57
Ha sikerül,
egyel több ok arra,
hogy ésszerû meghódolással térdet hajtsak az Úr elõtt!
egyel több ok arra,
hogy ésszerû meghódolással térdet hajtsak az Úr elõtt!
2008. szeptember 13., 22:37
Fulop Andras
56
Szerintem a tudosok nagyon hujek mert kockaztatan tobb milliard ember eletet egy huje kiserletert
2008. szeptember 13., 19:15
Szaffi
55
Szerintem nincs miért parázni.Ha sikerülne jó dolgok sülnének ki belõle pl:új energiaforrás=tovább marad életben az emberiség, nem? Am meg azért tudósok a tudósok mert tudják mit csinálnak.
Kedves Mexi! nemsokkal vagyok idõsebb nálad, én is szeretnék sokáig élni, de nem hiszem h a részecskegyorsító fogja keresztül húzni számításaimat. Szerintem ne parázz emiatt!
Egy 16 éves lány...
Kedves Mexi! nemsokkal vagyok idõsebb nálad, én is szeretnék sokáig élni, de nem hiszem h a részecskegyorsító fogja keresztül húzni számításaimat. Szerintem ne parázz emiatt!
Egy 16 éves lány...
2008. szeptember 13., 19:06
Dávid
54
egy kérdésem van 14 éves vagyok és mi lehet a legrosszabb ami történhet?
2008. szeptember 13., 13:32
Heiizart
53
Egy par adat azoknak akik nem tudnak mindent pontosan:
Az univerzummal kapcsolatos kérdésekre keresi a válaszokat a világ legnagyobb tudományos vállalkozása, a CERN - Nukleáris Kutatás Európai Szervezete. A vizsgálatokban hazai tudósok, így a Debreceni Egyetem Kísérleti Fizika Tanszékének kutatói, valamint az ATOMKI, az MTA Atommagkutató Intézetének munkatársai is részt vesznek. A Nagy Hadronütköztetõ építése a CERN-benA Nagy Hadronütköztetõ építése a CERN-ben
A CERN megalakulásának okait a természet megismerésén túl a II. világháború tömegpusztító fegyvereinek bevetésében kell keresnünk: a borzalmas tapasztalat arra sarkallta Európát, hogy olyan - fizikusokból álló - tanácsot hozzon létre, amely feladataként a nukleáris technika békés célú felhasználásának lehetõségét kutatja. Ennek szellemében jött létre 1952-ben a Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire (CERN), vagyis a Nukleáris Kutatás Európai Tanácsa, majd kormánymegállapodások keretében 1954. szeptember 29-én, 12 ország részvételével megalakult a Nukleáris Kutatás Európai Szervezete, amely azóta is CERN néven mûködik. Az alapítók mellé 1992-ben csatlakozott Magyarország is. A CERN-nek jelenleg 20 tagja van, a szervezetet pedig legújabban Európai Részecskefizikai Laboratóriumként emlegetik. A CERN mûködési költségeit a tagországok fedezik, Magyarország 2007-ben mintegy 1 milliárd forinttal, az összkiadások 0,76%-val járult hozzá a legmodernebb kísérletekhez.
A francia-svájci határon, Genftõl északra található a CERN központja, ahol részecskegyorsítók biztosítják a nagyenergiájú fizika számára a csúcstechnológiai eszközöket. A gyorsító és a mérõberendezések egy 100 méter mélyen lévõ, 27 km-es alagútban találhatók, a legújabb mûszer a Nagy Hadronütköztetõ (LHC). A gyorsítókban végzett kísérletek adhatnak választ az anyagi világ felépítését, összetételét, kölcsönhatásait kutató kérdésekre, közelebb vihetik a kutatókat a természet törvényeinek megértéséhez. A tudományos közvélemény azt várja, hogy a detektorok mérési adatai alapján megtalálhatóvá és tanulmányozhatóvá válik a modern fizikai elméletekben a részecskék tömegének kialakulásáért felelõs Higgs-bozon. Ezen kívül talán választ kaphatunk olyan kérdésekre is, mint a gravitációs erõ relatív gyengesége, vagy a térdimenziók száma.
A CERN kutatásaiban közel 7000 kutató dolgozik, Debrecenbõl a Debreceni Egyetem Kísérleti Fizika Tanszéke és az ATOMKI szakemberei vesznek részt a munkákban: a részecskegyorsítókra telepített detektorok tervezésében és kivitelezésében, valamint a detektorokkal gyûjtött adatok elemzésében dolgoztak a kezdetektõl, és dolgoznak jelenleg is a helyi tudósok. Magyarország 1992-es csatlakozása a CERN-hez azt jelentette, hogy a helyi fizikusok egy folyamatosan fejlõdõ, nemzetközi tudóstársaságnak váltak részévé, melynek programjai, ösztöndíjai több doktori, PhD-fokozat megszerzésének teremtették meg a feltételeit.
A CERN a részecskefizika mellett az informatika terén is kiemelkedõ kutatási programmal rendelkezik, jelenleg a Grid technológia megvalósításán dolgoznak. A Grid földrajzilag elosztott, kezelhetõség tekintetében mégis centralizált, az átlagos internet-felhasználó számára is elérhetõ rendszer, heterogén számítógépek, tárolóegységek és szolgáltatások együttese., melynek segítségével processzorok, tárolóegységek, speciális eszközök oszthatók meg.
Az univerzummal kapcsolatos kérdésekre keresi a válaszokat a világ legnagyobb tudományos vállalkozása, a CERN - Nukleáris Kutatás Európai Szervezete. A vizsgálatokban hazai tudósok, így a Debreceni Egyetem Kísérleti Fizika Tanszékének kutatói, valamint az ATOMKI, az MTA Atommagkutató Intézetének munkatársai is részt vesznek. A Nagy Hadronütköztetõ építése a CERN-benA Nagy Hadronütköztetõ építése a CERN-ben
A CERN megalakulásának okait a természet megismerésén túl a II. világháború tömegpusztító fegyvereinek bevetésében kell keresnünk: a borzalmas tapasztalat arra sarkallta Európát, hogy olyan - fizikusokból álló - tanácsot hozzon létre, amely feladataként a nukleáris technika békés célú felhasználásának lehetõségét kutatja. Ennek szellemében jött létre 1952-ben a Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire (CERN), vagyis a Nukleáris Kutatás Európai Tanácsa, majd kormánymegállapodások keretében 1954. szeptember 29-én, 12 ország részvételével megalakult a Nukleáris Kutatás Európai Szervezete, amely azóta is CERN néven mûködik. Az alapítók mellé 1992-ben csatlakozott Magyarország is. A CERN-nek jelenleg 20 tagja van, a szervezetet pedig legújabban Európai Részecskefizikai Laboratóriumként emlegetik. A CERN mûködési költségeit a tagországok fedezik, Magyarország 2007-ben mintegy 1 milliárd forinttal, az összkiadások 0,76%-val járult hozzá a legmodernebb kísérletekhez.
A francia-svájci határon, Genftõl északra található a CERN központja, ahol részecskegyorsítók biztosítják a nagyenergiájú fizika számára a csúcstechnológiai eszközöket. A gyorsító és a mérõberendezések egy 100 méter mélyen lévõ, 27 km-es alagútban találhatók, a legújabb mûszer a Nagy Hadronütköztetõ (LHC). A gyorsítókban végzett kísérletek adhatnak választ az anyagi világ felépítését, összetételét, kölcsönhatásait kutató kérdésekre, közelebb vihetik a kutatókat a természet törvényeinek megértéséhez. A tudományos közvélemény azt várja, hogy a detektorok mérési adatai alapján megtalálhatóvá és tanulmányozhatóvá válik a modern fizikai elméletekben a részecskék tömegének kialakulásáért felelõs Higgs-bozon. Ezen kívül talán választ kaphatunk olyan kérdésekre is, mint a gravitációs erõ relatív gyengesége, vagy a térdimenziók száma.
A CERN kutatásaiban közel 7000 kutató dolgozik, Debrecenbõl a Debreceni Egyetem Kísérleti Fizika Tanszéke és az ATOMKI szakemberei vesznek részt a munkákban: a részecskegyorsítókra telepített detektorok tervezésében és kivitelezésében, valamint a detektorokkal gyûjtött adatok elemzésében dolgoztak a kezdetektõl, és dolgoznak jelenleg is a helyi tudósok. Magyarország 1992-es csatlakozása a CERN-hez azt jelentette, hogy a helyi fizikusok egy folyamatosan fejlõdõ, nemzetközi tudóstársaságnak váltak részévé, melynek programjai, ösztöndíjai több doktori, PhD-fokozat megszerzésének teremtették meg a feltételeit.
A CERN a részecskefizika mellett az informatika terén is kiemelkedõ kutatási programmal rendelkezik, jelenleg a Grid technológia megvalósításán dolgoznak. A Grid földrajzilag elosztott, kezelhetõség tekintetében mégis centralizált, az átlagos internet-felhasználó számára is elérhetõ rendszer, heterogén számítógépek, tárolóegységek és szolgáltatások együttese., melynek segítségével processzorok, tárolóegységek, speciális eszközök oszthatók meg.
2008. szeptember 13., 08:07
Felon
52
Mexi, elõbb tanulj meg írni aztán próbálj meg nálad idõsebb és egyben okosabb embereket kioktatni.
Szívj magadba némi infót a suliban ahelyett hogy parasztozod azokat akik ésszel is rendelkeznek.
(Már ha jól gondolom hogy JAGA=Mexi, ha nem akkor az elõzõ sor felejthetõ)
Ahogy elnézem a kommentelõk között 13 körül lehet az átlag életkor, azt hiszem ennél fogva nem is szükséges többet hozzá fûzni.
Szívj magadba némi infót a suliban ahelyett hogy parasztozod azokat akik ésszel is rendelkeznek.
(Már ha jól gondolom hogy JAGA=Mexi, ha nem akkor az elõzõ sor felejthetõ)
Ahogy elnézem a kommentelõk között 13 körül lehet az átlag életkor, azt hiszem ennél fogva nem is szükséges többet hozzá fûzni.
2008. szeptember 13., 01:23
Mexi
51
nekem mind1 tök re nem tom ti hány évesek vagytok de 14 évesen nem igazán happyend az élet hg oat kell a tv be meg a netenn is hallani látni olvasni hg a világvégérõl hablatyolnak alaptalan szarokat....(kifejezésért bocs)
ti már lehet hg ki élveztétek az életet..én nem és a sok neten lévõ szarból szerinted mit lehet ki következtetni??? hát az egyik ez t a másik azt kinek higgyünk ez oan mint az idõjárás....
ti már lehet hg ki élveztétek az életet..én nem és a sok neten lévõ szarból szerinted mit lehet ki következtetni??? hát az egyik ez t a másik azt kinek higgyünk ez oan mint az idõjárás....
2008. szeptember 12., 21:38
JAGA
50
am meg nekem mindeggy hg meg halunk vagy ne csak kivi voltam hg ki mit gondol errõl
2008. szeptember 12., 21:33
JAGA
49
erre csak eggyet tok mondani nem mindenki egyform a én igy fogom fel te ugy a 3. meg amugy ha nem teccik akk ne olvasd el vagy nem tom de nem fogod te nekem meg szabni mit csinájjak!!! PAraszt
2008. szeptember 12., 21:32
Balázs
48
pár protonból nemlesz semmi nagy,általános iskolás fizika...anyagmegmaradás törvénye stb... rémlik valami?
2008. szeptember 12., 21:31
Scelestus
47
Mexi! A helyzet definisztikai szuggesztivitása annyira kolibrinált, hogy nem fér össze a te moláris elméddel, szóval legjobb lesz, ha bekussolsz. :-) Köszönjük.
2008. szeptember 12., 21:28
Mexi
46
én csak a véleményt irtam ehhez.. ne sírgyá te jobb is ha meghalunk és vége lessz enek az egésznek mert ez az élet szar!!!!
2008. szeptember 12., 21:26
Mexi
45
az haggyán a lázadókba bele se gondolunk..... komolyan ezek ugy hülyék ahg vannak nem megbántásból de nem mosolyonék annyir a ha itt az utsó 5 perc.... tök jó.... én nem hiszem el annyira mert jobban féltik azok az emberk(mondhatjuk afféle fizikusoknak õket)
jobban féltik a saját életüket.... ez most lehet ugy jön ki hg a balázsnak az oldalán vagyok.. de NEM ..
Mert nem , és ha belegondotok akkor a kicsi nem lessz akkor feldobás de mi van akkor ha a kicsi nem jön be csak a nagy jönne be.????rémisztõ.... Münk a semmibe!!! Azt meg nézném mien a fekalyuk....
de nem lessz rá alkalmam mert fosnak azok hg elrepiccsék magukat..... nem tok mit irni le vok döbbenve és ez az egész hát persze hg csak emberi szülemény leet.... kinek lenne ahhoz kedve hg a környezõ országokat ferobbancsák???? maximum nekik de azok nem emberek.. azok állatok.... lehet hg a III. Világháboru jobb lene . legalább maradna élet a földön.... UI: aki nem ért egyet meg irhatja de nem ien bunkó stilusssal "hajjatok meg ti" címkével ki az a rákos aki ilyet mer mondani egybõl vünk emberbõl legalább gondolkoznánk....... és egy ország nem tiltakoozik.... rémisztõ..... az emberek többsége nézi a hiradot meg az egyéb szart és mégsem tudosulnak normálisan arrol meg hg mien ez a "RÉSZECSKEGYORSÍTÓ"Û
szerintem semmmi de az alapján amit láttam hiszek bennne és sokan ...
és ha lehetne választani..
Most jönk a kviz...:
-Ön hg an halna meg ha a világvége jönnne??
a., részecskeszarsággal
b., meteoriddal
c., fekalyukkal
nah ki meikkel akar válasszatok eccer uugyis minden ujra kezdõdik de in legyen természeti és ne mesterségi.... és én a b választanám br mindeggy vannak olyanok akik miatt lesznek az egész világba problémák.... Mára ennnyi Msn: meixner0132@msn.com
ha lehetséges akk olyan balázsfélék kerüjjenek thx
jobban féltik a saját életüket.... ez most lehet ugy jön ki hg a balázsnak az oldalán vagyok.. de NEM ..
Mert nem , és ha belegondotok akkor a kicsi nem lessz akkor feldobás de mi van akkor ha a kicsi nem jön be csak a nagy jönne be.????rémisztõ.... Münk a semmibe!!! Azt meg nézném mien a fekalyuk....
de nem lessz rá alkalmam mert fosnak azok hg elrepiccsék magukat..... nem tok mit irni le vok döbbenve és ez az egész hát persze hg csak emberi szülemény leet.... kinek lenne ahhoz kedve hg a környezõ országokat ferobbancsák???? maximum nekik de azok nem emberek.. azok állatok.... lehet hg a III. Világháboru jobb lene . legalább maradna élet a földön.... UI: aki nem ért egyet meg irhatja de nem ien bunkó stilusssal "hajjatok meg ti" címkével ki az a rákos aki ilyet mer mondani egybõl vünk emberbõl legalább gondolkoznánk....... és egy ország nem tiltakoozik.... rémisztõ..... az emberek többsége nézi a hiradot meg az egyéb szart és mégsem tudosulnak normálisan arrol meg hg mien ez a "RÉSZECSKEGYORSÍTÓ"Û
szerintem semmmi de az alapján amit láttam hiszek bennne és sokan ...
és ha lehetne választani..
Most jönk a kviz...:
-Ön hg an halna meg ha a világvége jönnne??
a., részecskeszarsággal
b., meteoriddal
c., fekalyukkal
nah ki meikkel akar válasszatok eccer uugyis minden ujra kezdõdik de in legyen természeti és ne mesterségi.... és én a b választanám br mindeggy vannak olyanok akik miatt lesznek az egész világba problémák.... Mára ennnyi Msn: meixner0132@msn.com
ha lehetséges akk olyan balázsfélék kerüjjenek thx
2008. szeptember 12., 21:24
Balázs
44
Nemértem miért kell olyanról beszélni valakinek amihez nemért.Nemfog senkisem meghalni,többen is írták hogy 14-16 évesek,õkis inkább utánna járnának hogy miafaszvan igazából és nemkéne sírni hogy meghalunk.De mind1 engem nemérdekel ti dolgotok ti izgultok és majd nagynak hiszitek magatok akkor amikor fellélegeztek hogy jéé mégsem történt semmi baj.
2008. szeptember 12., 21:16
qwerte
43
Mexi te egy ritka nagy balfasz vagy!
2008. szeptember 12., 21:14
Mexi
42
azis még a csucs tetején van hg csak pici õsrobbanás.... pici õsrobbanásbol lehet sok minden a világ kipusztulása..... balázy! ne gyere az okoskodásoddal.... nem érdekel egy fitikus nem mondja ezt ki nem tom mit kell itt okoskodni.... nem akarok bunkó lennni nehg azt hidd de majd e hajj meg legutojjára és szenvedj annyira hg a szenvedés vigyen a halálba
2008. szeptember 12., 21:08
Mexi
41
nem tom mért nem lehet termászetesen meghalni.... furcsa
2008. szeptember 12., 21:03
Mexi
40
hát nem tom... szerintem nem szivatás.. bár sokan azt monnyék, de sz tem nem az mert nincsen olyan hülye aki 20 éven keresztül épitene egy ilyen nagy rakás szart.... ( a kifejezésért bocs!!!) Azt lehet nem halunk meg majd kivisznek az "ûrtaxival" a Marsra és ott éljük le nyugott "emberi életünket"...
Állítolag vizre utal jelek.... persze ..
Balázs!!!! ha valami nem teccik akk huzzá e majd te meghalsz te vagy ilyen kis pitiáner....
Állítolag vizre utal jelek.... persze ..
Balázs!!!! ha valami nem teccik akk huzzá e majd te meghalsz te vagy ilyen kis pitiáner....
2008. szeptember 12., 21:02
Balázs
39
Hát ezt nemhiszem el...igen..pár proton fog ütközni,igen elég meleg lesz.igen lehet lesz fekete lyuk de csak 0,00000000001másodpercig ugyanúgy mint a hõmérséklet is csak ennyi ideig lesz magas.Fajhõ mond nektek valamit?
Akkor lehet számolgatni hogy egy protonnális kisebb fekete lyuk mit fog beszippantani olyan rövid idõ alatt,és mi fpg felrobbani olyan minimális hõmennyiségtõl.Bár ha jobban meggondolom ilyen hülye emberekkel nemszivesen élek úgyhogy jobblenne ha elpusztulnátok.
Akkor lehet számolgatni hogy egy protonnális kisebb fekete lyuk mit fog beszippantani olyan rövid idõ alatt,és mi fpg felrobbani olyan minimális hõmennyiségtõl.Bár ha jobban meggondolom ilyen hülye emberekkel nemszivesen élek úgyhogy jobblenne ha elpusztulnátok.
2008. szeptember 12., 20:04
Anna
38
Hááát ez hihetetlen...:S De most tényleg hogyan fogják megtudni hogyan jött létre az univerzum ha saját magukat is az õsrobbanással repítik el???????:S És ezzel senki se foglalkozik hogy felrobbanunk/mmeghalunk??????:O 14 éves vagyok és még élni szeretnék!!!!!!!!!!!!!Ne szivassanak már azzal hogy meghalok ennyi idõsen!!!!:@ ....
2008. szeptember 12., 19:58
A Megvilagosult
37
Azt sem tudjatok,hogy mirol beszeltek!Tisztaban vagytok azzal,hogy eme kiserlet a qantum fizikat megvaltotathatja.Ez viszont a tudomany minden teruletere hatassal lehet.Gondoljatok csak bele!Megvaltozhat az eletfelfogasunk(mint vallasi,mint tudomanyos teren)Minden amit eddig hittunk a vilagrol,az most szertefoszolhat.
Nem attol kell felni,hogy csinalunk egy Big Bent,hanem attol,hogyha ez jol sul el,akkor mi lesz a vilaggal!
Nem attol kell felni,hogy csinalunk egy Big Bent,hanem attol,hogyha ez jol sul el,akkor mi lesz a vilaggal!
2008. szeptember 12., 18:46
Heiizart
36
Itt van egy par video linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=cJFllPVIcpg
http://www.yout ube.com/watch?v=BXzugu39pKM
http://www.youtube.com/watch?v=MjHals9hDz 0
http://www.youtube.com/watch?v=cJFllPVIcpg
http://www.yout ube.com/watch?v=BXzugu39pKM
http://www.youtube.com/watch?v=MjHals9hDz 0
2008. szeptember 12., 17:59
Krisztián
35
Ez engem is kiakaszt és most abszolult nem tudom h kire kellene hallgatni. :/ Nem szeretnék kimurdelni 16 évesen:S
Am. a film amirõl itt sokan beszélnek hol található??:S
Am. a film amirõl itt sokan beszélnek hol található??:S
2008. szeptember 12., 16:59
Heiizart
34
Nem a robbanas pusztit el mert az egy 100% eros szigetelt kamraban lessz hanem lehet a kovetkezmenyei miat pusztulunk el!!Ahogy megtudok ujdonsagokat vagy uj hireket beirom ide!!Maskulonben Mexi megprobalok videozni valamit ha engedik itt Svajcban!!Nem tudom!!En is Fizikus kent vagyok itt.
Heiizart
Heiizart
2008. szeptember 12., 16:51
bianka
33
Még csak 12 éves vagyok!!és már is errõl beszél mindenki?! nem akarok még meghalni egypárszáz tudós miatt akik bármikor elszúrhatják ezt az egészt!:@ és különben is tényleg nem gondolnak más emberre?! a történelem során senki sem gondolkozott azon hogy molyen volt a föld a robbanás elõtt vagy után!!de ez is csak a mai világ..mondjuk a glob.felm.-rõl mi emberek is tehetünk..és a feketelyukról pedig hogy.:ha elszúrják akkor jön létre vagy mii?ezt nem értem de a feketelyuk az beszippant és vége mindennek!!És még a gyerekek elõtt a világ ..semmi értelmét nem látom ennek a részecskegyorsításnak..ez hihetetlen és éjjel is pontosan 3:30 kor csapott be a legnagyobb villám!ez is jelent valamit szerintem..a tudósok is csak nyugtatni tudják az emberek pedig tudják hogy akármelyik percben elronthatják ezt az egészet:@:S:S
2008. szeptember 12., 16:02
Mexi
32
ez az egész egy nagy darab szar!!!! Meteroid aztán isten jön le hg végetvessen a világnak mostmeg az ösrobbanásis részecskegyorsító??? nem mindeggy mikor hallunk meg???? ha valaki ismerné azokat AZ ANALFABÉTA ZSIDA GECIKET AKIK ILYET CSINÁLTAK!!!! azok monnyák meg nekik hg be kaphattyák keresztbe!!!!! még csak 14 éves vok mi a faszt akarnak ezek???? élni akarok elõttem az élet ..... ilyen faszokat... ha valakinek van videolya és msn je akk pls : meixner0132@msn com és vegyen fel de ha beszélni akar velem akkor is
2008. szeptember 12., 14:23
Mexi
31
nem tuggya valaki hg hol lehet valami normális vidit meg nézni róla ?? mert csak rappes sart láttam... :S
2008. szeptember 12., 14:19
Mexi
30
Ez nagyon Jó ! Grat!!! :@ Hogyan fogják meg tudni hgan jött létre ez univerzum ha saját magukat is õsrobbanással repitik fel a magasba??????? talán a marsra telepedünk mert vizre utaló jel van ?? ne hülyéskedjetek má!!! És az egész világ csak ugy le szarja hg felrobbanunk??? lehet hg csak kicsi robbanások lesznek de honna lehetne tudni hg attól a picitõl se lessz nagyobb kármint amire számítanak??? Vagy olyan szõkék hg azt hiszik hg csak õk maradnak életbe... ugyanugy meg halnak ... emberekt ijesztegetnek ezzel.... az ilyenekt börtömbe kell zárni-....
A másik!!!
Feketelyuk:??? mér kellene keletkeznie feketelyuknak???? mert õk ilyen szart csináltak???? neveccséges...
akk sokszor már elnyelhetett volna a feketelyuk.... :(
A másik!!!
Feketelyuk:??? mér kellene keletkeznie feketelyuknak???? mert õk ilyen szart csináltak???? neveccséges...
akk sokszor már elnyelhetett volna a feketelyuk.... :(
2008. szeptember 12., 14:16
Heiizart
29
A következõ lépés, hogy a másik irányban, vagyis az óramutató járásával ellenkezõleg is körbeküldik a protonokat. Ezután kezdõdhet meg az emberi történelem legnagyobb tudományos kísérlete, a várva várt ütköztetés, amely bizonyos szempontból a nagy bumm utáni pillanatok szimulációja.
Ám a 3,8 milliárd dolláros Nagy Hadron Ütköztetõ (LHC) elõször csökkentett üzemmódban fog mûködni, "teljes gõzre" valószínûleg egy év múlva kapcsolhat.
Akkor a protonok csaknem fénysebességgel fognak száguldani az alagútban, ami azt jelenti, hogy a 27 kilométeres kört másodpercenként tizenegyezerszer teszik meg.
A fõ cél a részecskefizika harminc éve érvényben lévõ Standard Modelljének igazolása, amely a mikroszkopikus szintektõl a galaxisokig magyarázatot ad a teljes anyagi mindenségre. A Standard Modell harminc éve kifogástalan, de van egy gyenge pontja, mégpedig az, ahogyan a részecskék tömegére magyarázatot ad. Ezért dolgozta ki Peter Higgs skót fizikus a Higgs-mechanizmus elméletét 1964-ben. Mivel az elmélet szerint a Higgs-mezõ a részecskék tömegén kívül létrehoz egy új részecskét, a Higgs-bozont (az "isteni részecskét"), ezt kell elcsípni, ezen áll vagy bukik a Standard Modell érvénye.
A hatalmas projekt globális összefogással valósul meg, a CERN húsz tagországán kívül többek közt az Egyesült Államok és Japán is részt vesz benne, összesen legalább 80 ország több ezer szakembere, így magyarok is, mintegy nyolcvanan.
2008. szeptember 12., 08:14
Scsaj
28
Hát basszameg marhajó!
2008. szeptember 12., 06:41
DarrenFaust
27
Jó lesz.
Õsrobbanás megint eljõ, aztán megint jönnek a mikróbák, aztán a dinók, majd jégkorszak, õsemberek, akik felfedezik hogy élnek...és kezdõdik elõrõl az egész.
Õsrobbanás megint eljõ, aztán megint jönnek a mikróbák, aztán a dinók, majd jégkorszak, õsemberek, akik felfedezik hogy élnek...és kezdõdik elõrõl az egész.
2008. szeptember 12., 02:45
Dr. Nagy Béla
26
Helló mindenkinek olvastam a komenteket és köszönöm az egyetértöknek. Akik pedig a másik oldalt állnak gondoljanak bele. Rendben hogy ujj energia forrás de a Globális felmelegedés még nagyon az elején van és kitudjah lehet nem is jöt volna el mert a Föld regenerálta volna magát. De ha most valami roszul sül el akor nem érünk semit az uj energiával m,ert az öl meg minket.
2008. szeptember 11., 21:36
Lynx
25
Ez az emberi felfogás inkább fõleg a magyar... mindenben a rosszat csak a rosszat látja. Nem fogják elszúrni mert melyik ország engedné hogy feketelyukkal játszon svájc?? orosz? kína?? Már északkorea robbantási kíséreteire felháborodott a világ nem hiszem hogy ha ekkora a kockázatot annyiban hagyná a dolgott a többi ország. Azt olvastam hogy 24 ország tudósai kapcsolódott be a kutatásba szóval nem hiszem hogy elszúrnák. A filmrõl meg annyit hogy egy fantázia szüleménye akármennyire is sokan elhiszik mennyire "igaz".
2008. szeptember 11., 21:32
Harl
24
LOOOOL! Megyünk a lecsoba :-D Mit paráztok,ha valami nem sikerül ugy se fogunk értesülni rola,és senki nem marad aki bánkodna utánnunk!De viccet félretéve,miért van az,hogy bármi ujdonság napvilágot lát megbolondul mindenki,és 2 részre szakad a társadalom!Nem a hátunk mögött csinálták hisz akkor most se beszélgetnénk róla!2 éve már olvastam róla!Az meg,hogy mekkorára épitik csak részlet kérdés!Azért mert csak fél doboz gyufát adsz a piromániás kezébe nem csak a fél házad fog leégni :-DPont igy viselkedtek az emberek amikor feltalálták az éket vagy a kereket!És még is forog a föld!Olyan dologrol alkotnak emberek véleményt amirol fogalmuk sincs.Nah ez a legpusztitobb dolog a földön!De mindegy,mert ugy is jön a nagy bádá bádá bummm!
2008. szeptember 11., 20:21
Heiizart
23
Sajnos hiaba lenne tuntetes nem fogjak se lealitani se szetszedni mert sok idobe telt meg ossze raktak de viszont ez volna a legokosabb!!!!!!!!!!!!En Svajcbol irok es tegnap azaz Szerdan ott voltam az inditason.Eleget lattam!!Mar most is feltuntek hibak!!!Akkor mi lessz meg ezutan???!!!
2008. szeptember 11., 19:45
Scsaj
22
remélem a többi ember is így gondolja és hátha csinálnak valami tüntetést ott hogy szereljék szét azt a micsodát, mert ez így nagyon szar hogy tudom hogy bármikor kipurcanhatunk.. Én a kicsi kis agyammal csak ennyit tudok kihozni ebbõl az egész szitubõl.. SZEDJÉK SZÉT AZT AZ IZÉT ÚGY AHOGY ÖSSZERAKTÁK ÉS KÉSZ!!!
2008. szeptember 11., 19:00
Zsuzsi
21
Unokáink jövõje persze, ha bármit is elszúrnak ezek a tudósok azt sem érjük meg sokan, hogy gyerekeink legyenek, nem ám, hogy unokáink. És ha annyira tudni akarják, hogy hogy keletkezett a világ akkor miért nem lehetett egy háznyi területen kísérletezgetni? Miért kell ilyen méretekben próbálkozni? Azért, hogy biztos legyen a vég? Én is kíváncsi vagyok rá, hogy jött létre az univerzum de nem olyan áron, hogy megsemmisüljön minden. Több milliárd ember élt már elõttünk úgy, hogy nem tudták a valóságot, és mégsem haltak bele. Na és ki garantálja, hogy pont az jönne létre az ütköztetés során, ami akkor, év milliárdokkal ezelõtt? Senki sem volt ott, így nem tudhatják, minden csak találgatás. És vajon világ vagy valamiféle élet lehetett elõttünk, amely ugyan ezen a természetben lezajlott folyamatok miatt pusztult el? Miért kell elõre hozni az élet pusztulását, elõbb utóbb úgyis bekövetkezne, de miért kell úgymond "rásegíteni"?
És, hogy ez irigység lenne? Ugyan dehogy. Én nem vágyom az emberiség, több milliárd ártatlan lélek pusztulására.
És, hogy ez irigység lenne? Ugyan dehogy. Én nem vágyom az emberiség, több milliárd ártatlan lélek pusztulására.
2008. szeptember 11., 18:38
obivan kenobi
20
:D:D megfog az enberiség halni mer betegekek saját magát pusztitya ell nem kell ide földönkivûli :D elég az a 400000 atombomba ami usa -nak van plusz a japoknak 300 valahány ezer ez a eészecskegyorsito csak rá adás :D
2008. szeptember 11., 16:20
xoxo
19
a maják megjósolták, 2012re eljön a világ vége, de rásegít az emberiség még egy lapáttal........
2008. szeptember 11., 15:33
Sceptic
18
Emberek!Az,hogy Istenre jatszunk,meg nem tesz minket azzá.O a teremteskor ponosan tudta elore mi lesz,mi vajon tudjuk-e,vagy csak talalgatunk???
2008. szeptember 11., 15:08
Heiizart
17
Itt nem az irigykedesrol van szo!!!!Hanem arrol hogy evvel a dologgal lehet hogy elobre hozzak vagy 100 evvel a Fold elpusztulasat!!!!!
2008. szeptember 11., 14:48
isteni csoda
16
így van mindeki csak magára gondol de a tudósok ezzel több generációval elõrébb is gondoltak másokra
aki ellenzi az meg csináljon jobbat és ne irigykedjen
aki ellenzi az meg csináljon jobbat és ne irigykedjen
2008. szeptember 11., 14:31
igy is úgyis de esély????
15
ha nem készül el akkor meg sülünk mivel a glob. felm. fenyeget és meghalunk
ezzel csak esélyt adtunk magunknak újabb energia forrást fedeztek fel ezzel az unokáitok és többi utódotok kapott még 1 esélyt aki meg ellenzi az menjen a szaharába vagy az déli sarkra és megtudja h mien lenne enélkül az unokája jövõje:S:S
ezzel csak esélyt adtunk magunknak újabb energia forrást fedeztek fel ezzel az unokáitok és többi utódotok kapott még 1 esélyt aki meg ellenzi az menjen a szaharába vagy az déli sarkra és megtudja h mien lenne enélkül az unokája jövõje:S:S
2008. szeptember 11., 14:28
Heiizart
14
Latom hogy elorebb targyaltak a pusztitasrol.Ha letrejon egy feketejuk akkor az egesz Fold elpusztul es eltunik!!!!!!!!!!50% hogy bekovetkezik 50% hogy nem
2008. szeptember 11., 13:01
Heiizart
13
1-et ertek Zsuzsi-val
2008. szeptember 11., 11:55
Zsuzsi
12
Fel vagyok háborodva! Mi az, hogy 30éve épült ez a gyorsító de egészen a beindítáig nem lehetett hallani róla? Tudósok és annyi eszük nincs, hogy belegondoljanak, hogy egyelten kis apró hiba és az egész világ elpusztul? Az origo cikkébõl világosan kitûnik, hogy több hiba is fellépett a tegnapi beindítás során, mi garantálja, hogy a teljes sebességre kapcsolás során nem történik majd semmi? És különben is 100m mélyen van ez a részecske gyorsító, hát könyörgöm 100 méter az semmi, egy normál iskolai salakos futópálya hossza. Ha valami kis baki történne amit sajnos elég valószínûnek tartok akkor a 100 méter nem érne semmit, egész európa elpusztulna "jobb esetben" rosszabban a világ. Hát köszönjük szépen, hogy világ végét generálnak nekünk a tudtunk nélkül. Bíztató, hogy akár melyik percben megsemmisülhet a világ. KÖSZÖNJÜK!
2008. szeptember 11., 11:39
Heiizart
11
Nagy hulyeseget csinaltak most evvel a rezecskegyorsitoval.Mert:
1.nem lehet tudni hogy mikor jon kozbe egy hiba, egy robbanas stb....
2.ez a reszecskegyorsito ki van teve rengeteg terrorista tamadasnak is mert a trorristaknak ez jo mert el tudjak vele pusztitani a foldet
3.barmelyik osszecsapodasnal keletkezhet egy fekete juk,hiaba mindennaposak ezek az osszecsapodasok de nem ilyen az erejuk es a gyorsasaguk!!!!!nagy meggondolatlansagot vittek veghez!!!barmikor elpusztulhat a fold.
1.nem lehet tudni hogy mikor jon kozbe egy hiba, egy robbanas stb....
2.ez a reszecskegyorsito ki van teve rengeteg terrorista tamadasnak is mert a trorristaknak ez jo mert el tudjak vele pusztitani a foldet
3.barmelyik osszecsapodasnal keletkezhet egy fekete juk,hiaba mindennaposak ezek az osszecsapodasok de nem ilyen az erejuk es a gyorsasaguk!!!!!nagy meggondolatlansagot vittek veghez!!!barmikor elpusztulhat a fold.
2008. szeptember 11., 11:38
Aki nem akar meghalni.:P
10
Még jó hogy sikerült...
2008. szeptember 10., 22:23
Scsaj
9
am én is egyet értek veled Dr. Nagy Béla ^^ és bocsi ha magázni kéne de az nem az én stílusom XD
2008. szeptember 10., 22:13
Scsaj
8
Hát szerintem jó nagy marhák! Mi lesz ha felrobbantják a földet? Ugrálva tapsolnak hogy megfigyelhetik a föld kialakulását? De hoppá, ha elpusztul a föld õk is meghalnak, nem? Na sok sikert nekik! Csak így tovább! Pusztuljon a világ! :@
2008. szeptember 10., 22:10
K2JOCO
7
Most ez megy mindenütt !
remélem lesz valami haszna
remélem lesz valami haszna
2008. szeptember 10., 22:04
Bence
6
Egyet értek önnel Dr. Nagy Béla
Ezek csak a kísérletükkel foglalkoznak és tényleg nem foglalkoznak azzal hogy nemcsak õk vannak a földön!!!!
Az errõl készült film is jól bemutatja azt hogy mi történne ha rosszul sülne el a dolog!!!!
Ezek csak a kísérletükkel foglalkoznak és tényleg nem foglalkoznak azzal hogy nemcsak õk vannak a földön!!!!
Az errõl készült film is jól bemutatja azt hogy mi történne ha rosszul sülne el a dolog!!!!
2008. szeptember 10., 21:37
Kvark
5
Nem vagyok rá kíváncsi,hogy mekkora pusztítást tud véghezvinni eme szerkezet.Ezekrõl mélyen hallgatnak a fejlesztõk is.A cél, hogy kis robbanásokat hajtsanak végre, és kiderítsék, hogy keletkezett a Föld. A robbanások következtében olyan hõmérsékletek alakulnak ki, mely többszöröse a nap belsejének hõfokánál.
Egy biztos, ami fix:
A történelem során a tudományt elöször mindíg háborús és hadi célokra használták fel, majd az után jött a többi....
Egy biztos, ami fix:
A történelem során a tudományt elöször mindíg háborús és hadi célokra használták fel, majd az után jött a többi....
2008. szeptember 10., 21:24
Scsaj
4
AAROGIML
2008. szeptember 10., 21:14
spiky
3
Gratulálni tudok az emberiségnek hogy eljutottunk idáig!Sokmindenen fog ez majd a jövõben változtatni,ezek az alapjai egy modern világnak, melyben talán az emberi közös tudat is fejlõdni fog,és kiszakad ebbõl a bezárt világból!
2008. szeptember 10., 15:56
Dr. Nagy Béla
2
egy kérdés odáig rendben hogy fejlesztgetenek de arra nem gondolnak hogy több mint 10 millió ember életel játszanak.
2008. szeptember 10., 14:11
VaTom
1
Még a Google is ezt reklámozza!
2008. szeptember 10., 13:05




Kovácsoljon versenyelőnyt a vállalatnál felhalmozott tartalom és tudás feltérképezésével, megosztásával és hatékonyabb felhasználásával! 