Hirdetés
. Hirdetés

A felhők kiesései új fenyegetést jelentenek - kell-e félni tőlük?

|

A vállalkozások számára a fő gondot az jelenti, hogy mi a teendő abban az esetben, ha a szolgáltató kiesik, és megakad a saját üzletmenete is.

Hirdetés

Az AWS és az internetszolgáltatók egy része közötti hálózati torlódás a minap kapcsolódási problémákat okozott egy reggelen az infrastruktúra-szolgáltatónak. A kiesés, bár egy órán belül megoldódott, megszakította több cég működését. A fennakadást az AWS forgalomszervezése okozta, amely "helytelenül a vártnál nagyobb forgalmat mozgatott az AWS gerinchálózat egyes részeire, ami befolyásolta az internetes célpontok egy részhalmazának kapcsolódását" - közölte az AWS a szolgáltatási állapotjelző tábláján. Az AWS számára ez a kiesés már a második volt decemberben egy hálózati túlfeszültséget követően.

A közelmúltbeli sorozatos kiesések ellenére a vezető felhőszolgáltató 99,99 százalékos rendelkezésre állási időt ígér az Amazon Compute szolgáltatási szint megállapodásában a legfontosabb szolgáltatások, köztük az Amazon EC2 esetében. Ha a vállalat nem teljesíti ezt a szolgáltatási szintet, akkor az ügyfeleknek szolgáltatási jóváírási százalékot kínál. Ha a havi rendelkezésre állás 95 százalék alá csökken, az AWS a szolgáltatási költségek 100 százalékát jóváírja az ügyfeleknek.

Hirdetés

A decemberi kiesések nem az elsők és nem is az utolsók a felhőszolgáltatói ökoszisztémában. A Microsoft októberben globális kiesést tapasztalt az Azure virtuálisgép-szolgáltatásában, a Google Cloud pedig a múlt hónapban szenvedett kiesést, ami megzavarta olyan népszerű weboldalakat is, mint a Spotify és a Snapchat.

A szóban forgó incidenst követően az AWS alapos utóvizsgálatot végzett, amely részletesen bemutatta, hogy miért volt hálózati túlfeszültség, és illusztrálta, hogy a probléma milyen kaszkádhatásokat okozott.

A modern technológia erősen integrált, amelyben egyetlen változás vagy hiba egész rendszerre kiterjedő meghibásodást okozhat. Bár a szolgáltatók 99,999 százalékos rendelkezésre állási időre törekszenek, ez nem mindig lehetséges.

A vállalkozások számára a fő gondot az jelenti, hogy mi a teendő abban az esetben, ha a szolgáltató kiesik, és megakad a saját üzletmenete is.

Bár néhány szervezet a redundancia felé tekintget a rugalmasság növelése érdekében, de ez nem mindig lehetséges azonnal. "Jelenleg elég nehéz a szolgáltatásokat átállítani, ha egy felhőszolgáltató kiesik, bár vannak lehetőségek a szolgáltató rendelkezésre állási zónái és régiói közötti mozgásra" - jelezte Brent Ellis, a Forrester vezető elemzője a CIO Dive-nak küldött e-mailben.

Ellis szerint hosszú távon a többfelhős rugalmasság felé való elmozdulás azt eredményezné, hogy a szervezetek a munkaterheket egy olyan szolgáltatás köré építik, mint a VMware Cloud vagy a Kubernetes, amely lehetővé teszi a szervezet számára, hogy az eszközöket a szolgáltatók között áthelyezze.

A szakértő úgy látja, nagyobb tendencia, hogy a vállalatok a technológiai rugalmasságot a teljes termelési rendszerarchitektúra részeként oldják meg. A termelés visszaállításában ez egy elmozdulás a kizárólag reaktív intézkedésekre, például a biztonsági mentésekre és a rendszer helyreállítására történő támaszkodástól.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.