Hirdetés
. Hirdetés

A HTML5 hirdetés semmivel sem biztonságosabb, mint a Flash

|

A valódi veszélyforrást a JavaScript jelenti.

Hirdetés

A Flasht sokat kárhoztatták sebezhetősége miatt, ám az online hirdetéseket ellenőrző GeoEdge szerint a HTML5 reklámok sem biztonságosabbak.

A Flash persze rászolgált rossz hírére: a biztonsági szakemberek szinte havonta tártak fel benne újabb és újabb réseket, és az Adobe nem csipkedte magát a javító foltokkal. Közben a HTML5 alternatív hirdetési megoldássá nőtte ki magát, és egyre jobban kiszorította a Flasht .

A GeoEdge szerint  a videohirdetéseknél a rosszindulatú reklámok a VAST és VPAID szabványok lehetőségeit használják ki, melyek meghatározzák azt az útvonalat, amin a hirdetés eljut a böngészőkig. Mindegy, hogy egy hirdetés Flashben vagy HTML5-ben íródott, az útvonal kritikus részét azok a pontok jelentik, ahol a hirdetés készítője olyan rosszindulatú JavaScripteket ad a reklámhoz, amelyek megjelölik és nyomon követik a felhasználót.

Az igazi probléma tehát nem a Flash vagy a HTML5, hanem az, hogy egyes hirdető hálózatok lehetővé teszik egyedi JavaScriptek használatát. A rosszindulatú hirdetések igazi támadási pontja nem a hirdetés, hanem a hozzáadott kód.

Hirdetés

 

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.