Hirdetés
. Hirdetés

Hogyan használható az AI csontvázdetektor hatékony válságkezelő eszközként

|

A vállalatoknak és szervezeteknek a válságkezelés helyett a válságmegelőzés taktikáját kell követniük.

Hirdetés

Mesterséges intelligenciát használni válságkezelési eszközként sok vállalkozás és szervezet számára megtérülő döntés a közelgő krízisek előrejelzése és megelőzése érdekében. Ahol nem ellenőrzik munkatársak hírnevét, és nem futtatnak le ellenőrzéseket azokról az emberekről, akikkel üzletet kötnek, nem tudhatják, hogy melyek lehetnek náluk az aggályos területek. Ez tág teret enged olyan helyzeteknek, amelyek károsíthatják a brandet, a hírnevet, és akár az egész üzlet odaveszhet!

Erre nemrégiben szolgáltatott példát Kentaro Kobayashi, a tokiói olimpia nyitó- és záróünnepségének rendezője, akit egy nappal azelőtt bocsátottak el, hogy a világszerte több milliárd néző követte volna a játékok nyitóceremóniáját. Kobayashit 2021 márciusában nevezték ki erre a posztra, mivel a korábbi kreatív igazgató, Hiroshi Sasaki lemondott, miután becsmérlő megjegyzéseket tett egy híres japán női előadóművészre. Kobayashit pedig azért távolították el, mert előkerült egy 1998-as filmvázlat, amelyben a holokauszttal viccelődött.

Mit lehet tehát tanulni ezekből a helyzetekből, amelyek aztán válságkezelést kívánnak?

A vállalatoknak és szervezeteknek a válságkezelés helyett a válságmegelőzés taktikáját kell követniük. Igaz, hogy nem lehet mindent előre látni, de a mesterséges intelligencia hatékony alkalmazása lehetővé teszi, hogy kellő gondossággal lehessen eljárni, és sok helyzetben segíthet megelőzni a krízist, mielőtt az bekövetkezhetne.

Hirdetés

Hogy valakit fel kell-e függeszteni vagy el kell-e távolítani a pozíciójából azért, mert fiatal korában egy rágalmazó megjegyzést posztolt, arra csak az adott szervezetek tudnak válaszolni. Ha azonban az állásba felvétel előtt tudtak volna erről, kérdés, hogy egyáltalán adtak volna neki pozíciót?

Amint a szervezetek felismerik, hogy a hírnevet ellenőrző AI szoftverek mennyire hasznosak a válság megelőzésében, valamint a pénz, az idő és a becsület megmentésében, gondoskodni fognak arról, hogy a toborzás, a munkaerő-felvétel és a munkavégzés szabványosított módjaként alkalmazzák - állítja a TechTimes cikke.

Egy olyan világban, ahol az információ a mindenható forrás, szinte a hírnév jelent mindent.

Ha az olimpia szervezői kihasználták volna az AI hihetetlen erejét, már a kinevezés előtt kezükben lettek volna a megfelelő információk. Ezzel megmentették volna a szervezet hírnevét, és valóban mélyebb ismereteket szereztek volna arról, hogy kivel kötnek üzletet. (Tegyük hozzá, hogy a pandémia körülményei között a világot jobban aggasztotta, hogy egy gigarendezvény milyen hatást vált ki a koronavírus globális terjedésére, mint a művészeti vezetők helytelen viselkedése és elbocsátása. De az efféle személyi botlásoknak sokkal súlyosabb következményei is lehetnek egy szervezet közképére.)

A PR-ügynökségek alkalmazása valójában a válságkezelés egy fajtája, és meg kellett próbálniuk előre jelezniük, hogyan és mikor fog bekövetkezni egy válság, milyen károkat okozhat a hírnévnek, és hogyan lehet minimalizálni a személyt, vállalatot vagy szervezetet ért károkat.

Az emberek gyakran csak akkor szereznek tudomást egy válságról, amikor annak már nagy a zaja. Ilyenkor már gyakran a folyamat túlnő azon azt a ponton, ahonnan már nincs visszaút! A PR-ügynökségeknek az offline világban lett volna idejük megakadályozni, hogy valami a sajtóba kerüljön. Ma már a hírek gombnyomásra pillanatok alatt futótűzként terjedhetnek a világban. Így aztán az egyetlen lehetőség, hogy elkezdjük a tűzoltást, és reméljük, hogy még nem túl késő a károkat enyhíteni.

Történtek már kísérletek válságkezelő szoftverek kifejlesztésére, a katasztrófavédelem és elhárítás AI-technológiájának fejlesztésére. Ez ugyan pozitív lépés a helyes irányba, hogy segítse a humanitárius válságkezelést és életeket mentsen, de nem arra hozták étre, hogy segítsen a vállalkozásoknak és szervezeteknek megóvni a hírnevüket.

Ezt a hiányt pótlandó adattudósok és mérnökök például kifejlesztették egy olyan online szűrőszolgáltatást (Yoono), amely segít a vállalatoknak a jövőbeli alkalmazottak, ügyfelek és beszállítók online ellenőrzését elvégezni. Az alkalmazással megelőzhetik, hogy bármi kellemetlen, a vállalatra vagy a márkára nézve káros dolog kerüljön elő. Nevezhetnénk ezt a rendszert akár csontvázdetektornak is.

Az okos hírnévkezelő szoftver a mesterséges intelligencia technológiát arra használja, hogy átkutassa az adott személyre vonatkozó összes adatot, és az eredményeket közvetlenül egy postaládába küldje.

Az információk többek között a következőket tartalmazhatják:

  • Közösségi médiakommunikáció és harmadik felek által tett említések
  • A médiában tett említések
  • Képi aggályok
  • Jótékonysági szervezetek, amelyekkel kapcsolatban állnak
  • Kapcsolódó szervezetek
  • Igazgatósági információk
  • Politikai nézetek és érintett társulások
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.