Hirdetés
. Hirdetés

Instant informatika kkv-knak

|

Interjú Rékasi Tiborral, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettesével.

Hirdetés

Computerworld: A kis- és középvállalatok sok tekintetben ugyanolyan kihívásokkal szembesülnek, mint a nagyok: legyen szó az értékesítés és a marketing hatékonyságának javításáról, a mobilitás előmozdításáról, a döntések előkészítéséről vagy az üzletmenet-folytonosság biztosításáról, az üzleti oldalt fejlett IT szolgáltatásokkal kell támogatniuk, méghozzá úgy, hogy eközben a működés költségeit is csökkenteniük, optimalizálniuk kell valahogyan. A T-Systems Magyarország felhő szolgáltatásai miként segíthetnek az egymással látszólag szembemenő elvárások teljesítésében?

Rékasi Tibor: Szolgáltatásaink kialakításakor mindig szem előtt tartjuk, hogy minden vállalat más. A kkv-k számára instantIT szolgáltatáscsaládunk kínál vállalati termékeket, amelyen keresztül minden rendszerhez megfelelő szakmai kompetenciával támogatott, egyedi bevezetést biztosítunk. A havi díjak ennek költségeit is tartalmazzák. Vállalatunk az ország legnagyobb adatközpontját alakította ki, amely nagyon nagy hatékonyságot biztosít szolgáltatásainkhoz, ezért ügyfeleink egyszerre élvezhetik a felhő adta költséghatékonyság és a testre szabott rendszerek előnyeit.

Rékasi Tibor, vezérigazgató-helyettes, T-Systems Magyarország

CW: Az instantIT portfóliót alkotó levelező, kollaborációs, CRM, ERP és DMS szolgáltatások összekapcsolhatók-e azon kkv-k számára, amelyek több szolgáltatásra is előfizetnek? Milyen szintű integráció lehetséges?

RT: A rendszereket úgy alakítottuk ki, hogy igény esetén bármelyik termék összekapcsolható a többivel. Más megoldásszállítóktól és szolgáltatóktól eltérően mi nem szeretnénk előírni ügyfeleinknek, hogy miként működjenek. A T-Systems Magyarország a tényleges vállalati igényeknek kíván megfelelni.

CW: Miként viszonyulnak az instantIT szolgáltatások a korábban bevezetett Virtualoso szolgáltatásokhoz?

RT: A Virtualoso a legkisebb, a szolgáltatások testre szabását nem feltétlenül igénylő vállalatoknak szól, míg az instantIT portfólió a középvállalati szegmenst célozza. A Virtualosóval szerzett tapasztalatainkat persze messzemenően hasznosítottuk instantIT szolgáltatásaink kialakításakor.

CW: Jellemzően milyen méretű és profilú vállalatok választják a T-Systems felhő szolgáltatásait? Milyen tapasztalatokról és eredményekről számolnak be?

RT: Ha egy vállalat bevétele meghaladja a pár száz millió forintot, több telephellyel rendelkezik, intenzíven növekszik, anyavállalati igényeket kell kiszolgálnia, más szóval elérte azt az üzemi méretet, amely már nem kezelhető megfelelő célrendszerek nélkül, ugyanakkor költséghatékony működésre törekszik, akkor érdeklődik középvállalati felhő szolgáltatásaink iránt. Széles ügyfélkörünket a legkülönbözőbb profilú cégek alkotják. Mivel nincsenek rejtett kiadások, felhő szolgáltatásaink teljesen átláthatóvá teszik számukra a működési költségeket. Az üzleti hatékonyság tekintetében nincs különbség a felhőben működő és a házon belül telepített szolgáltatások között. A felhőben azonban a rendszerek mindenhonnan elérhetők, az új telephelyek például gyorsabban megnyithatók, és ez növeli az üzlet hatékonyságát is. A házon belül telepített rendszerekhez képest a felhőben a rendelkezésre állás is lényegesen magasabb.

CW: A felmérések szerint a felhő szolgáltatásokat a nagyobb adatbiztonság miatt választó vállalatok száma szinte megegyezik a felhőszolgáltatásokat biztonsági megfontolásból kerülő vállalatokéval. Hogyan győződhet meg egy kkv a felhő szolgáltatások biztonságossága felől? Miként választhat megfelelő szolgáltatót?

RT: Vállalatunknál jelenleg több száz, biztonsági ügyekért felelős mérnök dolgozik, és instantIT szolgáltatásaink között banki alaprendszer (instantMoney) is található. Mindez jól érzékelteti, hogy szolgáltatásainkhoz a kkv-k számára is kellő biztonsági garanciát tudunk adni. A T-Systems Magyarország előnye, hogy az adatkapcsolati vonalaktól kezdve a háttérszerver szolgáltatásokon át a rendszerekhez tartozó tanácsadásig mindent egy kézből kínál. A kkv-knak azt tanácsolnám, hogy a szolgáltatás biztonságosságát, az elérhető SLA-k pénzügyi és hosszú távú működési garanciáit mindenképp vegyék figyelembe. Emellett törekedjenek arra, hogy minél kevesebb szolgáltatóval szerződjenek, mert így az előfizetések kezelése egyszerűbb, és a termékek is könnyebben átjárhatók lesznek. Válasszanak olyan szolgáltatót, amely képes a fejlesztésre és a fejlődésre, mind a termékpaletta bővítésére, mind az egyes termékek folyamatos modernizálására. Ha egy kkv mindezt figyelembe veszi, akkor biztosan jól fog dönteni.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.