Hirdetés
. Hirdetés

UTM-motor hajtja a biztonsági készülékek piacát

|

Közép-Kelet-Európát és Japánt kivéve, ahol ismét kevesebb appliance fogyott.

Hirdetés

Mind az eladott darabszámot, mind a szállítói bevételeket tekintve továbbnőtt az IT-biztonsági készülékek (security appliance) piaca 2014 harmadik negyedében – derül ki az International Data Corporation (IDC) év végi jelentéséből (Worldwide Quarterly Security Appliance Tracker). A szállítók bevételei a tavalyi év azonos időszakához képest kereken 10 százalékkal 2,4 milliárd dollárra nőttek világszinten – így ez volt immár a huszadik egymást követő negyedév, amelyet a biztonsági készülékek piaca pozitív eredménnyel zárt.

Összesen 520 752 darab készüléket értékesítettek a szállítók július és szeptember között, ami éves összevetésben 7,3 százalékos bővülésnek felel meg. Az eladott darabszám sorozatban négy negyedéven át nőtt, és ez a lendület elsősorban az egységes fenyegetéskezelő (unified threat management, UTM) megoldások iránti keresletnek köszönhető, amelyek több különböző fenyegetéssel szemben védelmet adó képességet ötvöznek egyetlen készülékben.

 

A földrajzi régiók közül Dél-Amerika 2014 első három negyedében meggyőző, két számjegyű növekedést mutatott fel, melynek mértéke a harmadik negyedévben elérte a piaci átlag kétszeresének megfelelő 20 százalékot. Ezzel együtt Dél-Amerika még mindig csupán a világpiac 4,9 százalékát adja, szemben az Európát, Közel-Keletet és Afrikát felölelő térség 27,2 százalékos szeletével – itt a szállítói bevételek szerény 1,8 százalékkal nőttek, főleg a nyugat-európai piacoknak köszönhetően, amelyek már ötödik negyedéve bővülnek. Közép-Kelet-Európa ugyanis – Japánhoz hasonlóan – negatív eredménnyel zárta az időszakot. Az IT-biztonsági készülékek piacának legnagyobb, 43,7 százalékos szeletét Észak-Amerika adta a harmadik negyedévben, az Egyesült Államokban szintén a piaci átlag felett, 15,5 százalékkal nőttek a szállítói bevételek. Ázsia és a Csendes-óceáni térség piaci részesedése elérte a 23,9 százalékot, éves összehasonlításban a bevételek itt szintén meggyőző 5,5 százalékkal nőttek.

Szállítói élmezőny

Továbbra is a Cisco vezeti a szállítók mezőnyét, a tavalyi év azonos időszakához képest 2,8 százalékkal növelte piaci részesedését, amely immár eléri a 18,7 százalékot. A dobogó második fokán a Check Point is őrzi pozícióját, a cég 12,2 százalékos bevételbővülést ért el, amellyel egy kicsit még növelni is tudta részesedését. A harmadik helyen végző Palo Alto Networks mutatta fel a legnagyobb, 58,3 százalékos növekedést, így a biztonsági készülékek piacának 7,6 százalékos szeletét mondhatja magáénak – az UTM megoldások szegmensében azonban részesedése ennél jóval nagyobb, 17,6 százalékos.

Negyedével, 25,1 százalékkal növelte bevételeit a negyedik helyezett Fortinet is, amely már hét egymást követő negyedévben folyamatosan egyre több biztonsági készüléket szállít – az eladott darabszám alapján tulajdonképpen a piac legnagyobb szereplőjének számít, és a harmadik negyedévben is 20 százalékkal több eszközt értékesített, mint az előző év azonos időszakában. A vizsgált időszak volt immár a második negyedév, amelyben az ötödik helyet tartó McAfee továbbnövelte részesedését az élmezőnyből kiszorult Juniper rovására – a cég bevételei éves összehasonlításban 9 százalékkal bővültek, tortaszelete ezzel 5,1 százalékra nőtt.

Az UTM megoldások szegmense a szállítói bevételeket és az eladott darabszámot tekintve egyaránt a legnagyobb szegmensnek számít a biztonsági készülékek piacán. Bővülése 2010 eleje óta töretlen, a szállítói bevételek 2014 harmadik negyedében itt 19,8 százalékkal, a piaci átlag közel kétszeresével nőttek. A tartalomszűrők és tűzfalak 35,9 százalékos szelete a második legnagyobb a piacon, a szállítói bevételek azonban itt jóval lassabban, 4, illetve 2,1 százalékkal nőttek. Ennél nagyobb lendülettel bír a behatolásészlelő és -megelőző (intrusion detection and prevention, IDP) készülékek 16,9 százalékos szegmense, amely 7,8 százalékkal növelte a szállítók bevételeit. Folytatódott viszont a mélyrepülés a virtuális magánhálózatok (VPN-ek) szegmensében, amely a harmadik negyedévet 6,9 százalékos bevételcsökkenéssel zárta.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.