A virtualizált asztali gép évében és azon túl

|

A világjárvány egyik következménye a távmunka gyors elterjedése volt. Ám az elosztott munkavégzési modellekre való átállásra a kiberbűnözők is felfigyeltek, és ma már az újdonsült távmunkások gyengeségeit is igyekeznek kihasználni.

"Jelenleg a világ legnagyobb vállalatainak több mint 95%-a a Microsoft Cloudban működik" - tette közzé 2021. május 26-án a Microsoft.

Ez azért van így, mert az egy épületen vagy vállalati hálózaton belül működő, meghatározott számú eszközök védelméhez képest teljesen más kihívást jelent egy olyan környezet biztonságának megteremtése, amelybe a munkatársak otthona vagy az általuk választott tetszőleges munkavégzési helyszínek is beletartoznak. Ehhez a vállalatnak általában új biztonsági protokollokat kell bevezetniük annak a sokféle eszköznek a hitelesítésére, amelyek külső helyszínekről érik el a nagyvállalati hálózatot. Ez pedig nem kis feladat.

Ráadásul a kibertámadások kockázatának csökkentésében maguk a távmunkát végző személyek is fontos szerepet játszanak.

"Kétségtelen, hogy a vállalatok mindig is érintettek voltak dolgozóik és sok esetben a fogyasztók egészségének és jóllétének biztosításában. De vizsgáljuk meg a dolgot egy kissé más szemszögből. A kérdés nem az, hogy a vállalatok érintettek-e. Efelől semmi kétség. Hanem inkább az, hogy a vállalatok a dolgozóikat és a fogyasztókat is érintettnek látják-e a vállalat szempontjából" - mutat rá John E. McDonough, DrPH, a Hardvard University közegészségügyi tanszékének professzora.

"Az egyik jelentős trend az, hogy sok szervezet egészségügyi vezérigazgató-helyettesi pozíciót hoz létre, aki nem csak a saját dolgozók, hanem a kiszolgált ügyfelek egészségéért és biztonságáért is felel. Mivel tudjuk, hogy a variánsok miatt nem mostanában lesz vége a járványnak, és folyamatosan újraoltásra és tömeges tesztelésre lesz szükség, a szervezeteknek stabil infrastruktúrával kell rendelkezniük" - jelentette ki dr. David Rhew, a Microsoft egészségügyi vezérigazgató-helyettese.

A komplexitás miatt sok szervezet egyszerűbb megoldást keres. Virtuális asztali gépekre áll át, és a Teamshez hasonló eszközök segítségével tudatosan igyekszik kialakítani a munka, a magánélet, a tanulás és a produktivitás/jóllét egyensúlyát.

A nagy távmunkakísérlet árnyékában zajló taktikaváltás miatt sokan a virtuális asztali gép éveként tekintenek 2020-ra. Egy tavaly áprilisi Twitter-üzenetben, Simon Binder, a Microsoft végpont-menedzsere úgy nyilatkozott, hogy akkoriban hatszor annyian használták a Windows Virtual Desktopot (mai nevén Azure Virtual Desktopot (AVD)), mint amire a vállalat egész évben számított. (Megjegyzés: A Windows Virtual Desk nevét nemrég változtatták Azure Virtual Desktopra.)

Több oka is van annak, miért álltak át a vállalatok a virtuális asztali gépek használatára a válság idején. Ebben a blogbejegyzésben azt járom körül, hogyan segít ez a szemlélet elérni azt a biztonságos és kielégítő egyensúlyt a munka és a magánélet között, amelyre minden szervezetnek törekednie kell most és a világjárvány utáni közeljövőben.

Hagyományos megoldás egy új problémára

A virtuális asztali gépek használata főként azért terjedt el olyan gyorsan az elmúlt évben, mert a válság miatt lépéskényszerbe kerültek a vállalatok.

A vezetőknek gyorsan kellett olyan hatékony, eredményes és biztonságos módszert találniuk, amellyel egyszerre tudják kielégíteni a távoli munkaerő sokrétű szoftveres igényeit. Erre a virtualizált asztali gép lett az ideális megoldás, különösen a nagyobb szervezeteknél, és ez megmaradt azt követően is, hogy a dolgozók visszatértek a közös fizikai térbe.

"Az egyéni helyzetet illetően pedig azt mondhatjuk, hogy 2020 az új élet-, munka- és játékstílusok iránti nyitottságra kényszerített minket. Ez egyszerűen azért volt így, mert a napi tevékenységeink szokásos módja ellehetetlenült, vagy már nem volt kivitelezhető. Az előttünk álló év(ek)ben már lesz módunk választani. Ugyanakkor remélem, sikerül megőriznünk ezt a fajta nyitottságot, amely elengedhetetlen az innovativitáshoz, az új technológiák bevezetéséhez és a társadalmi fejlődés ösztönzéséhez" - vélekedik Ricky Kapur, a Microsoft Asia Pacific értékesítési, marketing és operatív alelnöke. [What\'s Next For Asia Pacific: Digital, Resilience, Cloud and Innovation (Mi vár Ázsia csendes-óceáni régiójára: digitalizáció, ellenálló képesség, felhő és innováció) - Microsoft Stories Asia]

A virtuális asztali gépek már évek óta elérhetők, és hagyományosan a technikai adósság ledolgozására használták őket. Technikai adósságról beszélünk akkor, amikor egy szervezet rövid távú megoldásokra törekszik, amelyeket aztán nem épít be a nagyobb szabású, hosszú távú terveibe.

Egy nemzetközi energiaszolgáltató és megoldásszállító cég a Fujitsu, Microsoft, Citrix partnerhármassal együttműködve "agilis módszertan alapján, biztonságos Global Virtual Workspace platformot vezetett be, amely alig három hónapon belül a korai felhasználók rendelkezésre állt, és öt hónapon belül teljesen elkészült. Ezután sikerült 10 ezer felhasználót zökkenőmentesen átállítani az új platformra, és 18 ezer felhasználó támogatását valósították meg globális szinten."

A Microsoft megoldásai és a Fujitsu szolgáltatásai mára szervesen beépültek a vállalat napi üzleti működésébe. Az AVD segítségével támogatják világszerte a klienseket, csökkentve az IT-komplexitását. A Microsoft Teams szoftvert használják elsődleges kommunikációs platformként a munkatársak és az ügyfelek jóllétének javítására, valamint a sokszínűség/befogadás, valamint az élethosszig tartó tanulás alapjainak megteremtésére.

A komplexitást általában nem lehet csökkenteni, csupán meg lehet könnyíteni a vele való együttélést. A virtuális asztali gépeket az teszi különösen hasznossá a technikai adóssággal küzdő vállalatok számára, hogy gyors és egyszerű módszert kínálnak az operációs rendszerek, az alkalmazások és az adatok helyi hardverekről való leválasztására és az eszköz helyett egy távoli szerveren történő futtatására. Így nincs szükség a régi rendszerek költséges és időigényes eltávolítására. Tehát a virtuális asztali gépek a belső IT-részleg folyamatainak továbbfejlesztésén túl magát a teljes ügyfélélményt is javítják.

Épp emiatt váltak a virtuális asztali gépek annyira értékessé az utóbbi hónapokban. Az IT szervezetek arra használják őket, hogy egyértelműen elkülönítsék egymástól a nagyvállalati környezetet és a munkatársak személyi eszközeit, csökkentve ezzel a kényes adatok véletlen eszközön maradásának, illetve az adatvédelmi incidens fellépésének kockázatát.

"A Citrix, a Microsoft és a Fujitsu együtt olyan ütőképes digitális munkakörnyezetet tudnak kialakítani a megbízható és biztonságos nyilvános felhőben, ahol a munkatársak mindent el tudnak érni, amire szükségük van az aktív és produktív szerepvállaláshoz a hibrid munkavégzés új világában" - mondja Calvin Hsu, a Citrix termékmenedzsmentért felelős alelnöke.

A virtuális asztali gép előnyei

A virtuális asztali gépek a lehetőségek egész tárházát kínálták a világjárvány idején az agilis módszertanra épülő, biztonságos együttműködésben élen járó vállalatoknak. Lehetővé tették például, hogy a cégek megnyissák vállalati hálózatukat a beszállítók, illetve a részmunkaidős és az ideiglenes munkatársak előtt.

Ez különösen releváns, ha figyelembe vesszük, milyen nagy részét teszik ki a munkaerőnek a szabadúszók. 2018-ban 57 millió szabadúszó dolgozott az Egyesült Államokban, ami a teljes munkaerő 36%-a. A válság miatti lezárások és felmondások nyomán ez a százalék a jövőben csak nőni fog.

Mivel semmit nem tárolnak az egyes eszközökön, a vállalatok gyorsan és biztonságosan felvehetnek embereket a nagyvállalati hálózatba, a hardver biztosításának költsége és logisztikai kihívásai nélkül. Az ideiglenes dolgozók így anélkül jutnak tökéletes, integrált munkavállalói élményhez, hogy ez többletráfordítással járna a munkaadó számára.

"Mi magunk is hatékonyabban működhettünk. Frontline munkatársaink magukhoz ragadták a kezdeményezést, és a munkatársi közösség is jól reagált. Thaiföldön például több mint 1 millióan csatlakoztak önkéntesként az egész országra kiterjedő kontaktuskutatáshoz" - tudjuk meg Ricky Kapurtól, a Microsoft Asia Pacific értékesítési, marketing és operatív alelnökétől. [What\'s Next For Asia Pacific: Digital, Resilience, Cloud and Innovation - Microsoft Stories Asia]

Teljesen új világ nyílik meg a vállalatok előtt, mivel agilisan és biztonságosan válogathatnak a tehetséges munkatársak széles köréből. Ez a jövőben egyre fontosabb lesz számukra, és természetes módon felkészíti őket a sokszínűbb és befogadóbb működésre.

Az ideiglenes munkatársak iránt megnyilvánuló erősebb támogatás és bizalom mellett mindez a saját munkatársak számára is nagyobb szabadságot kínál a saját eszközök munkacélú használatán és az önálló eszközválasztást célzó (BYOD/CYOD) programokon keresztül.

"Az új hibrid modellhez való alkalmazkodáshoz újra kell gondolnunk a régi alapvetéseket. A most meghozott döntések éveken át meghatározóak lesznek a szervezet számára. Ezért most világos jövőképre és növekedésközpontú gondolkodásmódra van szükség. Ezek a döntések a kultúra formálásától a tehetséges munkatársak felvételén és megtartásán keresztül a hatékonyabb együttműködés és az innováció ösztönzésének képességéig mindent meghatároznak" - hangsúlyozza Rosalind Quek, a Microsoft Asia modern munkahelyekért felelős ügyvezető igazgatója.

"Nemrég bejelentett globális kezdeményezése keretében a Microsoft világszerte 25 millió fő számára biztosít átképzést a napjaink és a jövő gazdaságában megjelenő, új munkakörök betöltésére" - tájékoztat K. Raman, a Microsoft Malaysia ügyvezető igazgatója.

A Fujitsu és a Microsoft egyaránt fontosnak tartja, hogy felelős társadalmi szereplőként lépjen fel a szolgáltatásnyújtás során. Hagyományainkra, bizonyított technológiai képességeinkre és a valódi változások elérését támogató emberközpontú szemléletünkre támaszkodva munkavállalók millióit támogatjuk szerte a világon.

Windows Virtual Desktop: egy sikeres partnerkapcsolat gyümölcse

A 9-től 5-ig tartó irodai munkavégzés korszakának vége. Új időszámítás kezdődik.

A távmunka realitását egyre inkább elfogadó dolgozók és a digitális bennszülöttként a munkaerőpiara kerülő újabb generációk igényeire reagálva a vállalatok digitális elvárásai is egyszer s mindenkorra magasabb lettek.

"Nézzünk csak egy kicsit a trend mögé. Az a helyzet, hogy az ezredfordulósok száma tavaly meghaladta a baby boomerekét. Ők pedig máshogyan tekintenek a társadalomban és a szervezeten belül betöltött szerepükre. Egyre kevésbé akarnak olyan cégeknek dolgozni, amelyek nem járulnak hozzá a jobb, emberségesebb és fenntarthatóbb társadalom megteremtéséhez. Kritikusan szemlélik a munkaadókat, megválogatják, hol és mit akarnak dolgozni, és ennek következményei vannak. Ez a magatartás vásárlási szokásaikban is megmutatkozik. Nem vásárolnak olyan szervezetektől, amelyek véleményük szerint nem alkalmazkodnak a változó társadalmi normákhoz, például a gender, a faji hovatartozás és más fontos témák, mondjuk a klímaváltozás terén. Az együttműködő partnerek tudják ezt, és valószínűleg jobban értik a jelenséget, mint általában a társadalom" - vélekedik John E. McDonough, DrPH, a Hardvard University közegészségügyi tanszékének professzora.

A dolgozók magától értetődőnek tekintik a hibrid munkavégzés lehetőségét, és olyan munkaadókat keresnek, akik már tovább haladtak ezen úton. Például olyan digitális automatizációs képességeket nyújtanak, amelyek tehermentesítik a dolgozókat az unalmas rutinfeladatok alól, és lehetővé teszik számukra munkaidejük kreatívabb és innovatívabb hasznosítását.

Ezen a területen jól jön a Microsoft, a Citrix és a Fujitsu ereje és tapasztalata, miután a Windows Virtual AVD már magasabb szintre emelte ezeknek a hibrid funkcióknak a hatékonyságát.

A Fujitsu az első között szerezte meg a Microsoft Windows Virtual Desktop Advanced specializációt.

A rendkívül biztonságos és jól skálázható, fokozatosan bővíthető környezet megteremtése mellett a Windows Virtual Desktop a távoli kollégák eredményes együttműködéséhez is tökéletes megoldás.

Segít a vállalatoknak minimumra szorítani az adatvesztés kockázatát, mivel a WVD-n/AVD-n keresztül elért szolgáltatások, alkalmazások vagy adatok nem kerülhetnek el környezeten kívülre. És mivel az adatokat nem lehet eszközre menteni, kisebb kockázat terheli a szervezetet az eszköz elvesztése vagy ellopása esetén.

A társadalom digitalizálódásával fontos, hogy mindent megtegyünk annak érdekében, hogy magunk is csatlakozzunk az átalakuláshoz. A virtualizált asztali gépek és alkalmazások használata határozott lépést jelent a jó irányba.

"Nagy kihívások állnak előttünk, ám a lehetőségek is óriásiak. És ma már máshogy látjuk őket, mint ahogy akár csak egy évvel ezelőtt is elképzeltük. Sok kihívás áll előttünk, és a kormány, az üzleti közösség és a különböző társadalmi csoportok feladata, hogy összefogjanak, és meghatározzák a főbb prioritásokat" - mutat rá John E. McDonough, DrPH, a Hardvard University közegészségügyi tanszékének professzora.

"A működésünkben érintett felekkel és partnereinkkel, köztük a Fujitsuval közösen továbbra is azon dolgozunk, hogy világszerte lehetőségekhez juttassuk az embereket, a közösségeket és a szervezeteket. Nekünk a Microsoftnál továbbra is a készségfejlesztés az egyik prioritás a társadalmi fejlődés és a jövőben szükséges digitális képességek biztosítása érdekében" - hangsúlyozza K. Raman, a Microsoft Malaysia ügyvezető igazgatója.

A Microsofttal és a Citrixszel létrehozott hármas partnerkapcsolat keretében a Fujitsu továbbra is világszerte együttműködik az állami és magánszektorbeli partnereivel a digitális készségfejlesztési lehetőségek biztosítása terén, és felhívja a figyelmet az emberi tényező fontosságára. Minden egyes ember hozzájárulhat a változáshoz. A lehetőségek aktív keresése, a digitális eszközök és az új technológiák használatának megkezdése fontos alappillér a jövőbeni munkahelyek közös kialakítása (co-creation) szempontjából.

"A mai készségfejlesztés a jövőbeni siker titka" - mutat rá Fiona Carney, Microsoft Asia Pacific operatív és marketing vezérigazgató-helyettese.

A Fujitsu elismerten vezető pozícióval rendelkezik a menedzselt munkahely-szolgáltatások megvalósítása és a kapcsolódó jövőkép kidolgozása terén. 180 országra kiterjedő globális jelenlétével, több mint 40 nyelven kínált képességeivel és globálisan egységes szolgáltatásportfóliójával a világon mindenütt, az év 365 napján 24 órában biztosítani tudja ügyfeleinek a helyi megvalósítás előnyeit. Ügyfeleink dolgozóit munkavégzésük helyszínén, a nekik megfelelő módon, rugalmas időzítéssel támogatjuk.

Kiterjedt szolgáltatáskínálatunkat sokszínű partner-ökoszisztéma egészíti ki. A Microsoft és a Citrix támogatásának köszönhetően a Fujitsu a fontos partnertechnológiák alkalmazása terén is mélyreható szakértelemmel rendelkezik. Az ügyfélvállalat igényeire szabva, gyorsan ki tudjuk alakítani és be tudjuk vezetni a kategóriavezető megoldásokat, amelyek segítenek legyőzni a kihívásokat, megelőzni a versenytársakat, és rekordidő alatt páratlan felhasználói élményt nyújtani a dolgozóknak.

Vegye fel velünk a kapcsolatot mielőbb, hogy megvizsgálhassuk, miként tudna segíteni a Fujitsu - a Microsoft WVD (jelenlegi nevén az Azure Virtual Desktop, AVD) és a Citrix támogatásával - az Önök szervezetének is belépni a rugalmas munkavégzés új korszakába.

Többre kíváncsi? Olvassa el itt elérhető blogunkat az iparágat átformáló, új digitális trendekről. Vagy kattintson ide, és hallgassa meg podcastunkat, amelyben a Microsoft és a Harvard University szakértőivel a munkahelyi egészség és jóllét 2021-ben aktuális kérdéseiről beszélgetünk.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.