A csalók szabályosan működő vállalati honlapokról terjesztenek egyre több kéretlen, illetve adathalász e-mailt

|

Az internet rosszindulatú felhasználói egyre többször regisztrációra, feliratkozásra és értékelésre szolgáló honlapfelületeket használnak fel arra világszerte, hogy kéretlen tartalmat, valamint adathalász linkeket helyezzenek el jó hírnevű, megbízható vállalatok megerősítő e-mailjeibe.

A rosszindulatú csalók folyamatosan új, a tartalomszűrőket kikerülő módszereket keresnek spamek és adathalász e-mailek terjesztésére. Arra törekszenek, hogy a levelek szabályosan működő, kiváló megítélésű forrásból származzanak, és így a felhasználók ne tekintsék azt kéretlen levélnek. Ez a vállalatok számára is kihívást jelent, mert az ilyen, látszólag általuk küldött kéretlen vagy rosszindulatú levelek alááshatják ügyfeleik bizalmát, illetve személyes adatok kiszivárgásához vezethetnek.

A módszer hatékony és egyben nagyon egyszerű. Manapság szinte minden vállalat szeretne visszajelzést, értékelést kapni, hogy javítsák szolgáltatásuk minőségét, megtartsák ügyfeleiket és növeljék azok bizalmát. Ennek érdekében a cégek arra kérik vásárlóikat, hogy hozzanak létre saját fiókot, iratkozzanak fel hírlevelekre vagy töltsenek ki a honlapon értékelésre, kérdések és ajánlások számára kialakított felületeket. Pontosan ezeket a módszereket használják ki a támadók.

Mindhárom kapcsolati formához az ügyfelek neve és e-mailcíme szükséges. A Kaspersky kutatói szerint a csalók kéretlen tartalmakat és adathalász linkeket helyeznek el a megerősítést, illetve visszajelzést kérő e-mailekbe. Az áldozat e-mailcímét egyszerűen begépelik a regisztrációs vagy feliratkozós űrlap megfelelő részébe és a név helyére saját üzenetüket írják be. Ezek után a honlap egy módosított megerősítő e-mailt küld az adott címre, amely a címzett neve helyén reklámot vagy adathalász linket tartalmaz.

"A legtöbb ilyen módosított levél online kutatásokhoz kapcsolódik, amelyek személyes adatok gyűjtésére alakítottak ki. A megbízható forrásból érkező levelek könnyedén átjutnak a tartalomszűrőkön, hiszen azok egy jó hírű vállalattól származnak. Ezért olyan hatékony és egyben aggasztó ez a kéretlen, látszólag ártatlan e-mailforma," - jegyzi meg Maria Vergelis, a Kaspersky biztonsági szakértője.

A vállalatok jó hírnevének megőrzése érdekében a következőket ajánljuk:

·       Ellenőrizzék a honlapukon működő visszajelzések fogadására szolgáló űrlapokat

·       Építsenek be azonosító lépéseket, amelyek hibát okoznak, ha a neveket nem megfelelő szimbólumok felhasználásával akarnák regisztrálni

·       Folytassanak le sérülékenységi vizsgálatot a honlapon, amennyiben erre mód nyílik.

A teljes jelentés a Kaspersky Daily oldalon olvasható.

A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.