Felgyorsult digitalizációt és kiélezett digitális versenyt hozott a világjárvány

|

Soha semmilyen innováció vagy kezdeményezés nem gyorsította fel annyira a digitalizációs folyamatokat, mint a koronavírus és az emiatt bevezetett korlátozások.

A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások alatt és azt követően tízből minimum egy fogyasztó (15%) kezdett el digitális szolgáltatásokat és applikációkat használni mindennapi ügyei elintézésére, közülük 70% pedig a jövőben is folytatni kívánja ezen digitális szolgáltatások használatát - derült ki az üzleti elemzésekben piacvezető SAS kutatásából. A felmérés Európa-szerte, a Közel-Keleten és Afrikában több mint 10 000 fogyasztó megkérdezésével zajlott.

"Az utóbbi időben elértük azt a várva várt fordulópontot, amikor az ügyfelek többsége áruk és szolgáltatások vásárlásához elsődlegesen digitalis csatornákat használnak. A COVID-19 sokunkat kényszerített arra, hogy a számítógépünk vagy mobiltelefonunk használatával intézzük el mindennapi ügyeinket. Természetesen mindehhez hozzájárul a vállalatok, a kereskedők, a bankok vagy az államigazgatás gyors digitalis fejlődése is."- mondta Földvári Szabolcs, a SAS magyarországi ügyvezető igazgatója.

A felmérésből kiderült továbbá, hogy a koronavírus-járvány időszakában a digitalizáció felgyorsulása mellett nőtt a minőség és a jó ügyfélélmény iránti igény is. A megkérdezett ügyfelek csaknem fele (49%) az alacsonyabb áraknál és a kedvezményeknél fontosabbnak ítélte az ügyfélélményt. Ezen felül a megkérdezettek 61%-a úgy nyilatkozott, hogy hajlandó többet fizetni azokért a termékekért és szolgáltatásokért, amelyek korábban jó vásárlói élményt nyújtottak számukra. A vállalatok számára ugyanakkor rossz hír, hogy a felgyorsult digitalizáció miatt kialakult verseny következtében az ügyfelek 34%-a az első negatív ügyfélélmény után más beszállító után nézne.

"Napjaink digitálizált világában a fogyasztók könnyebben tudják váltogatni az élelmiszer- vagy ruházati cikkek szállítóit. Valószínűsíthető, hogy a szolgáltatások esetén az ügyfelek viselkedésében az eddig viszonylag merev szegmensekben is alapvető változások következnek be. Az ügyfeleikkel hosszú távú kapcsolatokat építő vállalatok, így a bankok, a biztosítótársaságok, az energiaszolgáltatók vagy a telefonszolgáltatók is egyszerűen megversenyeztethetővé váltak a digitalizációnak köszönhetően" - mutatott rá Földvári Szabolcs.

A SAS-ról

A SAS megbízható elemzési erőforrása az olyan szervezeteknek, akik azonnali értéket keresnek az adataikban. A mély elemzési megoldásainknak és a széles körű ipari ismereteinknek köszönhetjük a visszatérő ügyfeleink bizalmát. A SAS® segítségével felfedezheti és betekinthet az adatai mögött rejlő tényezőkbe, értelmet adunk a számoknak. Ismerje fel mi működik és tegye helyre azt, ami nem. Hozzon intelligensebb döntéseket és hozza meg a lényeges változásokat.

Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.