A fiatalok ódzkodnak attól, hogy karácsonykor a szüleik technológiai tanácsadói legyenek

|

A Kaspersky kutatásának eredménye azt mutatja, hogy az Y-generáció tagjai nem hajlandóak sokat költeni technológiai termékekre karácsonykor, mert attól tartanak, hogy teljes munkaidős technológiai tanácsadónak használja őket a család.

A technológiában jártas Y-generációsok csaknem a fele (47%-a) azt mondta, hogy nem szívesen ajándékoz technológiai eszközt a szüleinek vagy az idősebb családtagoknak, mert úgysem fogják tudni beállítani őket. A Kaspersky "The Rise of Can You Just…" (azaz "Egyre több a Tudnál-e segíteni...? kérés") című jelentése rámutat, hogy ez a korcsoport terhesnek érzi a szerettei kéréseit, mert nagyon gyakran kérik meg őket a családtagok technológiai segítségnyújtásra.

Ezek a megállapítások adatokkal jól alátámasztottak, ugyanis a felmérésben részt vevő, 16 évesnél idősebb gyermekeket nevelő magyar szülők 35% tartja magát a technológia terén újoncnak. Ezen szülők több mint a fele (52%-a) számolt be arról, hogy a gyermeke[1] segítsége nélkül napi szinten küzd technológiai kihívásokkal.  

"A piacon bőséges választékban kaphatók technológiai termékek igazán ideális ajándékok lehetnének szeretteink számára. A megállapításainkból azonban kiderül, hogy a fiatalok az életeküt megkönnyítő technológiai fejlődés ellenére sem akarnak időt fecsérelni arra, hogy beállítsák a műszaki eszközöket mások számára, ezért inkább egész egyszerűen nem vesznek technológiai termékeket ajándékba. Az idősebb rokonok így aztán számos előnyről lemaradnak" - mondja David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.

"A technológia igazán gyorsan változik, és ez azt jelenti, hogy rendszeresen új kütyük és szoftverek használatát kell elsajátítanunk. Ez azonban nem olyan ijesztő, mint ahogy elsőre hangzik. Az idősebbek, akik talán nem annyira járatosak a technológiák használatában, mint a család fiatalabb tagjai, ugyancsak képesek lehetnek jól boldogulni ezen a területen, ha már az elején megfelelő útmutatást kapnak."

Hogy az idei ünnepek alatt elkerülhetőek legyenek a hosszadalmas technológiai oktatások, a Kaspersky kiadott néhány útmutatót, amelyet a fiatalok a technológiai ajándékhoz mellékelhetnek, hogy az idősebb családtagok egyedül is be tudják állítani az ajándékba kapott új ketyeréiket.

A kutatás módszere
[1] A világ 13 országában (Egyesült Királyság, Ausztria, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Japán, Hollandia, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc és USA) 2019. április első felében 11 000 ember részvételével készített reprezentatív (nem, kor, régió) online felmérés  

A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com


[1] 16 év feletti gyermekek

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.