Advertisement

A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek

|

A világszerte közel 200 kiskereskedelmi vállalat bevonásával végzett kutatásból kiderült, hogy a szervezetek nehezen találják meg az egyensúlyt a digitális átalakulás négy stratégiai sikertényezője - az emberek, az intézkedések, az együttműködés és a technológia - között.

A digitális átalakulás előrehaladott folyamat a kiskereskedelemben, de miközben saját bevallása szerint a kiskereskedelmi szervezetek 93%-a rendelkezik világosan meghatározott digitális stratégiával, az ágazat nem jeleskedik a tényleges eredményekkel járó projektek végrehajtásában - állapította meg a Fujitsu "A digitális átalakulás kulcstényezői" (The Digital Transformation PACT)1 című globális kutatása.

A Fujitsu kutatásában 189 kiskereskedelmi szektorban működő cégvezető vett részt. A kutatás része volt annak a tágabb felmérésnek, amelynek keretében azt vizsgálták, milyen percepciókkal rendelkezik 1625 vezető a sikeres digitális átalakulás négy fő sikertényezőjéről - emberek, intézkedések, együttműködés és technológia (angol betűszóval PACT). A kutatásból kiderült, hogy a kudarctól való félelem komolyan hátráltatja a kiskereskedelmi vállalatok digitális átalakulását: 70% számolt be a félelem miatti lassulásról. A megkérdezettek egyötödénél (19%) volt legalább egy meghiúsult digitalizálási projekt az utóbbi két évben, átlagosan 337 381 euró költséggel. Ezenkívül a résztvevő kiskereskedők közel egynegyede (23%) törölt digitális projekteket, 182 321 euró átlagos veszteséggel.

E negatívumok ellenére a kiskereskedők többsége pénzügyi megtérülést és operatív előnyöket vár a digitalizálási projektektől a következő másfél évben. Az optimista várakozással összhangban, a túlnyomó többség (86%) úgy véli, hogy szervezeténél már jelen van az innováció kultúrája. 34% szerint a folyamatok és a viselkedési minták a legfontosabbak a digitális stratégia megvalósítása szempontjából, míg 24% úgy gondolja, hogy az emberek jelentik a fő sikertényezőt. A kiskereskedelmi ágazatban általános a digitális készségek hiánya Több fontos területen is komoly fejlődésre van szükség. A kiskereskedelmi cégek 71%-a számol be a digitális készségek egyértelmű hiányáról szervezeténél. 69% aggódik amiatt, hogy az átalakulás során túl nagy figyelmet fordítanak a technológiai változásra, a szükséges készségeket, folyamatokat és viselkedési mintákat pedig elhanyagolják.

Miközben a kutatásban részt vevők közel fele vásárol IoT-rendszereket, 73%-uknak kétségei vannak afelől, hogy vajon képesek lesznek-e alkalmazkodni az új digitális technológiák, köztük például a mesterséges intelligencia támasztotta követelményekhez. Sok kiskereskedelmi vállalat már hozzáfogott a hiányosságok megszüntetéséhez. 87% intézkedett a digitális készségek és szakértelem hozzáférésének javítása érdekében, és kezdett kialakítani e célból együttműködést külső technológiai szakértőkkel, ügyfelekkel és start-upokkal. Más iparágakkal összehasonlítva a kiskereskedelmi vállalatok vonakodnak a leginkább attól, hogy közös (co-creation) projekteket indítsanak partnereikkel a digitális innováció terén.

Mintegy felük nem hajlandó erre, ami később hátrányos helyzetbe hozhatja őket. "A digitális változások komoly hatást gyakorolnak a kiskereskedelmi működésre, és a felismerhetetlenségig átalakítják a versenykörnyezetet. Sok szervezet számára nagy kihívást jelent az ügyféligények és a piaci dinamika egyidejű követése, és ezt a kihívást csak újszerű gondolkodásmód elsajátításával tudják legyőzni. A digitális átalakulás sikere jóval többön múlik a technológiánál. A megfelelő eszközök persze nélkülözhetetlenek, de csak a megfelelő készségek és partnerek mellett. Ha a kiskereskedők sikerrel akarnak járni, és szeretnék digitalizálni működésüket, meg kell találniuk a négy kulcstényező helyes egyensúlyát" - nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu kiskereskedelmi ügyfelekért felelős globális üzletágának igazgatója. A digitalizálás érinti a folyamatokat, az árbevételt és az üzleti modelleket.

A kutatási eredmények alapján a kiskereskedelmi vállalatok 35%-a már valósított meg digitális projektet, további 38%-nál pedig jelenleg van folyamatban ilyen kezdeményezés. A megkérdezettek több mint fele (54%) digitalizálja a meglévő üzleti folyamatokat és funkciókat. A minta egyharmada (31%) esetében a digitális átalakulás a szervezet üzleti modelljének és árbevétel-szerkezetének átalakításával jár, míg 58% hoz létre új digitális üzleti folyamatokat. Az árnyék IT azonban továbbra is problémát jelent - 70% érzi úgy, hogy szervezete bizonyos része csak árnyékprojektek keretében képes érdemi innovációt végrehajtani. Az ügyfelek hajtják a digitális átalakulás motorját

Nem meglepő, hogy a kiskereskedelmi cégek kétharmadánál (66%) elsősorban az ügyfelek hajtják a digitális átalakulás motorját. 91% esetében jelentkezik elvárásként az ügyfelek részéről a digitálisabb működés, míg 69% véli úgy, hogy a digitális átalakulás élénkíti a versenyt. A digitalizálódás jobban felrázza a kiskereskedelmet más ágazatokhoz képest. A megkérdezettek 75%-a ért egyet azzal az állítással, hogy lehetetlen előre jelezni, kik lesznek a versenytársai tíz év múlva. 86% pedig úgy gondolja, hogy a változásra való képesség kulcsfontosságú lesz a vállalat túlélése szempontjából a következő öt évben.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.