Hogyan lehet felgyorsítani az adatok felhasználását és teljesíteni a stratégiai igényeket?

|

Az üzleti és a digitális vezetők teljesen eltérően vélekednek arról, hogyan lehet felhasználni az adatokat az ügyfélélmény javítására - mutat rá Regina Moran, a Fujitsu stratégiai projektekért és változásért felelős alelnöke.

Ebben a cikkben három olyan "gyorsító" tényezőt mutat be, amelyek segítségével a vállalatok hamarabb válhatnak alapjaikban adatvezéreltté, és eredményesen támogathatják az üzleti stratégiák megvalósítását.

Hogyan hangoljuk össze az eltérő nézeteket?

Meglepő módon sok szervezet még mindig nem tudja felhasználni az adatokat a stratégiai szükségletekhez való alkalmazkodáshoz, a digitális és az üzleti vezetők pedig teljesen eltérően vélekednek erről a kérdésről. Ez a Fujitsu megbízásából, a Microsofttal közösen végzett globális kutatás két legfontosabb megállapítása.

Kiderült, hogy az üzleti (LoB) vezetők digitális társaiknál hatszor nagyobb valószínűséggel hisznek abban, hogy az ügyfélélmény személyre szabásának és javításának képességét negatívan befolyásolta a világjárvány kezdete óta jellemző elégtelen adathozzáférés. A percepcióbeli eltérésre további bizonyítékot szolgáltat, hogy - az üzleti vezetők nyilvánvaló elégedetlenségével szemben - a digitális vezetők jóval optimistábbak az általuk szolgáltatott adatok biztonsága, láthatósága, formázása és naprakészsége felől.

Mivel a digitális vezetők (CTO-k, CIO-k és CDO-k) sok szervezetnél többféle szerepkört is betöltenek egyszerre, a kutatás hasznos iránymutatást kínál ahhoz, hogy össze tudják hangolni szerteágazó igényeiket az üzleti vezetőkével. 

Gyorsabb intézkedésre van szükség

A kutatási jelentés - A nagy adatgyorsulás: Napjaink adatokban rejlő lehetőségei és a jövő üzleti sikere (The great data acceleration: Today's data opportunities, tomorrow's business success) - több mint 500 felsővezető véleményét vizsgálja kilenc régióban,1 és három gyorsító tényezőt javasol a dolgozóknak, ügyfeleknek és állampolgároknak nyújtott élmény javítására.

A gyorsaságra valóban érdemes hangsúlyt fektetni. Az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos percepcióbeli különbség mellett a vállalatok számára a változás üteme is nehézséget jelent. A digitális vezetők 76%-a szerint a járvány miatt még sürgetőbbé vált az adatstratégia továbbfejlesztése, közel felük (46%) ugyanakkor úgy véli, hogy szervezete az adathozzáférés korlátozottsága miatt nem tudta elérni az előző évre kitűzött célokat. Ha pedig anélkül korrigálják az adatstratégiát, hogy egyértelműen összekapcsolnák az üzleti és működési modellel, a jelenlegi piaci feltételek között borítékolható a kudarc.

Az "alkalmazkodó szervezet" létrehozásának szükségessége

A Fujitsu véleménye szerint a dolog lényege, hogy összekapcsoljuk az adatokat az eredmények befolyásolásának képességével. Úgy tűnik, hogy sok szervezet előtt még hosszú út áll ezen a téren. A járvány továbbra is megmutatja a vállalatoknak, mennyire fontos a digitalizáció és a digitális átalakulást támogató adatvezérelt stratégiák megléte, hiszen ennek révén lesz képes az összes munkatárs feldolgozni az adatokat, és meghozni a szervezet gyors és intelligens alkalmazkodásához szükséges döntéseket.

Kiemelten fontos a csatlakozásra épülő alkalmazkodókészség. Az alkalmazkodó szervezetnek mindenekelőtt akadálytalan hozzáférést kell biztosítania a munkatársaknak az adatokhoz, és meg kell szereznie kell az információk elemzéséhez és gyakorlati hasznosításához szükséges eszközöket és kompetenciákat. Kutatásunk azonban azt mutatja, hogy a szervezetek még mindig nem képesek alkalmazkodni a változásokhoz és reagálni a felhasználók rugalmasság iránti igényére. Továbbra is megfogalmazódik az az elvárás, hogy az adatvezérelt döntéshozás támogatásához jobban összekapcsolt adatforrásokra van szükség. De valójában kevéssé valósul meg a hivatalos és az informális csatornákon keresztül érkező információk "kereszthasznosítása" az így elérhető nagyobb üzleti hatás érdekében.

A három gyorsító tényező

A jelentés három olyan tényezőt határoz meg, amelyek felgyorsítják az adatvezérelt szervezetté válás folyamatát és az üzleti stratégiák eredményes megvalósítását a vállalatoknál:

  • Robusztus és rugalmas adatstratégia
  • Reziliens adatellátási lánc
  • Megnövelt adatberuházások

Sok szervezet indokolatlanul visszariad a valóban alkalmazkodó szervezetté válás jelentette kihívástól. A Fujitsu tapasztalatai szerint azonban a szervezetek többsége már rendelkezik a szükséges előfeltételekkel. Egyáltalán nem arról van szó, hogy mindent ki kellene dobni, és a nulláról újra kezdeni. Információra és pragmatizmusra van szükség ahhoz, hogy lássák, hogyan állnak össze a részek, és alkotnak a korábbinál jobban működő egészet.

A robusztus adatkezelési stratégia és a reziliens adatellátási lánc kialakításához átgondolt szemléletre van szükség. Meggyőződésünk, hogy jobb eredményeket hoz, ha nagyobb átláthatóságot vezetünk be azzal kapcsolatban, hogy ki és mikor fér hozzá az adatokhoz - miközben a kiberbiztonsági intézkedéseket az új munkamódszerekhez igazítjuk.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.