Hol találunk ügyfeleket 2012-ben?

|

2011 az IT ipar számára egy sajátos időszakot hozott, a piacon enyhe visszaesés, stagnálás volt tapasztalható. A viszonteladók számára minden eddiginél fontosabbá vált a már meglévő ügyfelek megtartása és újak felkutatása. A viszonteladók és a végfelhasználók óvatosan közelítenek az új fejlesztésekhez, ez a gyártók számára is új kihívást jelent – összegezte tapasztalatait Cseh Levente a ZyXEL Communications Magyarországi Fióktelepének ügyvezető igazgatója.

Mobil- és felhő technológia, virtualizáció A 2011-es év legnagyobb sikersztoriját a tabletek elterjedése és elképesztő növekedési üteme adta – de ez csupán a jéghegy csúcsa, ugyanis az egész mobiltechnológia piacot a rendkívül gyors fejlődés jellemezte – tájékoztatott Cseh Levente. Hozzátette: az okostelefonok egyre jobb adathasznosítást valósítanak meg, egyre szélesebb spektrumon. A felhő alapú technológia térhódítása, a témát övező óriási publicitás és a virtualizáció trendje szintén meghatározta a tavalyi évet és még most is jelentősen éreztetik hatásukat. Fókuszban a viszonteladók egyedi megoldásai Az új trendek a viszonteladói piacon is éreztetik hatásukat. A vásárlók új és gyorsabb technológiákat szeretnének a termelékenység növelése és a költségek csökkentése érdekében, de nem szeretnék feltétlenül lecserélni a meglévő infrastruktúrájukat. A potenciális vevők a megtakarításba fektetnek leginkább. Azonnali hasznok realizálására törekednek, ezért a viszonteladóknak alkalmazkodniuk kell ezen igényhez és konkrét egyedi megoldásokat kínálni. Az ügyfeleknek konkrét érvekre van szükségük arról, hogy az új technológia valóban hasznos számukra. A viszonteladók ezen folyamatoknak köszönhetően a végfelhasználóhoz hasonlóan óvatosan közelítenek az új fejlesztésekhez és ezt a gyártók is felismerték. „Tapasztalataim szerint a gyártók ennek ellenére bizakodva tekintenek a jövőbe és úgy vélik, hogy 2012 új lehetőségeket kínál a szélessávú hálózati technológia, a vezeték nélküli megoldások és a hálózati tárolás kihívásainak területén” – tájékoztatott a szakember. Visszafogott vállalati beruházások Az utóbbi években egyre természetesebb jelenséggé vált, hogy a vállalatok különösen visszafogták IT költéseiket és a megtakarításra törekszenek. A trendek azt mutatják, ez a hozzáállás egy darabig nagy valószínűséggel nem is fog változni. Erre a problémára az IT iparnak kell megoldást találni. Egyre jellemzőbb, hogy egyes viszonteladók a konvergens megközelítést alkalmazzák, amely egyetlen virtualizált egységben, vagy felhőben egyesíti a szervereket, hálózati technológiát és tárolóeszközöket – így küzdenek az új technológiába való beruházási hajlandóság visszaesése ellen – ismertetett egy egyre népszerűbb megoldást a ZyXEL Hungary ügyvezető igazgatója. Kiemelte: a végfelhasználó – ebben az összefüggésben főleg nagyobb méretű vállalatok vagy intézmények – mindenképpen valós költségcsökkenést, megtakarítást kell realizáljon. Ugyanakkor a cégek jól látják azt is, hogy ezen törekvés gyakran a meglévő infrastruktúra lecserélését kívánja meg. Ez valóban radikális megoldás, különösen ha az erőforrások korlátozottak. „A marketingmegoldások szintén egyénenként eltérő hatással lehetnek. Véleményem szerint tudni kell fókuszálni és egy különleges, testreszabott megközelítést találni az ügyfelekhez” – összegzett Cseh Levente.

Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.