Jól teljesített élesben a Siemens Sicharge UC az elektromos busznál

|

Egy érdekes, hasznos tapasztalatokkal kecsegtető hazai együttműködés részese lett a Siemens a Zöld Busz Programon keresztül.

A projekt célja az elektromos buszok tesztelése és annak nyomon követése, hogyan teljesítenek a mindennapi közlekedés során. Magyarország több nagyvárosában egy hónapon keresztül élesben üzemelnek ezek az elektromos buszok, melyek közül az egyiket, egy Mercedes-Benz eCitarót április 12. és május 9. között a Siemens Sicharge UC töltötte.

A program demonstrációs fázisa hónapok óta tart, és az év második felében fejeződik be. A buszgyártók ennek során lehetőséget kapnak arra, hogy bemutathassák járműveiket és azok műszaki tartalmát. Ez idő alatt a töltőgyártók is demonstrálhatják berendezéseiket, az MVM Mobiliti Kft. pedig monitorozza a tesztüzemben részt vevő buszok fogyasztási adatait, többek között azok teljesítményfelvételét. A kinyert adatokból kiszámolható, hogy különböző időjárási, természeti, domborzati viszonyok, illetve útvonal mellett milyen a buszok fogyasztása. A projektnek köszönhetően gyakorlati oldalról szereznek tapasztalatokat a szakértők, ami rendkívül hasznos hosszabb távon. Az MVM Mobiliti Kft. ajánlotta fel a Siemens Zrt.-nek, hogy töltőberendezést bérelne tőle azzal a céllal, hogy minél több tesztet végezhessen a hatékony működtetés és felhasználás érdekében.  

"A telepítés és a majdnem egy hónapos tesztüzem során minden zökkenőmentesen, vagyis az elvárások szerint zajlott" - jelezte Szilágyi Norbert.  a A Siemens Zrt. szakértője elmondta, hogy a projektben használt, 100 kW-os teljesítményű töltőberendezés a Siemens Sicharge UC család tagjaként tehergépjárművek és autóbuszok töltésére alkalmas; a legnagyobb berendezés akár 800 kW teljesítmény leadására is képes.

Érdekesség, hogy a Siemens Sicharge UC által töltött busz az egyik tesztnapon 22 Celsius-fok mellett teljes feltöltéssel 213 km-es útvonalat teljesített úgy, hogy még kb. 20-30 kilométeres hatótáv volt a gépjárműben. A busz töltési görbéje kiegyensúlyozott, ami igen pozitív hír a későbbi tervezések során. A jármű 240 kWh-os akkumulátorral rendelkezik, ez azt jelenti, hogy nulláról alig több mint négy óra alatt töltődik fel. A tapasztalatok szerint a busz jellemzően 20-30%-os kapacitással érkezett vissza töltésre, ennek megfelelően az idő lerövidült, előfordult, hogy elég volt másfél órányi töltés.

A Siemens Sicharge UC termékcsalád két éve van a piacon, szép eredményeket ért el, és számos referenciával rendelkezik a világ számos pontján. A Sicharge töltőt kiegészíti az EWC3 depómenedzsment-szoftver, mely egyrészt monitoringra szolgál, másrészt busz- és teljesítménymenedzsmenttel is támogatja a depók üzemeltetését.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.