Szoftver mint szolgáltatás: BTO-újdonságok a HP-tól

|

A HP bemutatta új, az üzleti technológiát optimalizáló (BTO) szoftverportfoliójához tartozó, szolgáltatásként is nyújtott szoftvereinek (Software-as-a-Service) körét.

A HP bemutatta új, az üzleti technológiát optimalizáló (Business Technology Optimization – BTO) szoftverportfoliójához tartozó, szolgáltatásként is nyújtott szoftvereinek (Software-as-a-Service) körét. Ezek a termékek a vállalatok változáskezelésében, illetve az üzleti szolgáltatások és alkalmazások terén felmerülő problémák megoldásában nyújtanak segítséget, így számottevően csökkentik az üzletmenetet megszakító állásidőt. A BTO-megoldásokkal az ügyfelek átfogóan automatizálhatják a teljes változási életciklust a folyamat és a változások végrehajtásának az egyesítésével, többek között az alkalmazások frissítése és az infrastrukturális módosítások terén. Az üzemeltetésben fellépő változások kezelése nemcsak összetett folyamat, de számos buktatót is rejt magában. Az Economist Intelligence Unit (EIU) közelmúltban végzett felmérése szerint világszerte több mint 1125 informatikai vezető, azaz a megkérdezettek negyede úgy nyilatkozott, hogy a rendszerleállások mintegy feléért valamilyen változás volt a felelős. Az EIU tanulmányából az is kiderült, hogy az automatizálással sokkal kiszámíthatóbb és következetesebb lett az informatikai változáskezelés. Új megoldások az életciklus-változások automatizálására A HP Release Control változatkezelő szoftver a HP Business Service Automation üzleti szolgáltatás-automatizálási megoldás-portfolióval számos ponton együttműködve jobb döntések meghozatalát teszi lehetővé a változások jóváhagyásában, és valós időben nyomon követhetővé teszi a változásokat. Ezzel az ügyfelek már a változások végrehajtása során azonnal beazonosíthatják az esetleges problémákat. A szoftver a változási folyamat felügyeletét kapcsolja össze a változatok futtatásával, ezáltal gondoskodva arról, hogy a szolgáltatásokban a lehető legkevesebb megszakítás legyen érzékelhető, illetve minél kevesebb kockázatot kelljen vállalni a változások miatt. A HP Consulting and Integration szolgáltatásaival az ügyfelek automatizálhatják a változások és a konfigurációk, valamint a szolgáltatási eszközök és a szoftverváltozatok kezelését. Ezek a szolgáltatások a HP Service Management Reference Model szolgáltatáskezelési referenciamodellt használják, amely az ITIL V3 tudásbázisra, illetve a cég több mint másfél évtizedes ügyféltapasztalatára épül. Új megoldások a problémaizoláció és problémamegoldás automatizálására A Business Availability Center 7.5-ös verziójával a HP olyan integrált üzleti tranzakciókezelési és fejlett probléma-izolációs megoldást kínál, amellyel az IT-részlegek jobban igazodhatnak vállalatuk üzleti prioritásaihoz. A gyorsabb problémamegoldást és a proaktívabb problémakezelést szolgálja, hogy a végfelhasználói élményt közvetlenül összekapcsolják a hálózati elérési út teljesítményével, így az ügyfelek proaktívan felügyelhetik és biztosíthatják a szolgáltatások állandó minőségét. Az első ITIL V3-alapú konfigurációfelügyeleti rendszermegoldás Az IT üzleti szolgáltatásainak konszolidált megjelenítéséhez használt hagyományos módszerek elégtelennek bizonyultak. A statikus konfigurációfelügyeleti adatbázisok nem támogatják a korszerű, összetett technológiai környezetek valós idejű szolgáltatási igényeit. Ezen korlátokat felismerve a HP aktív közreműködésével született meg az ITIL V3 tudásbázis, amely szövetségi, azaz adatmegosztáson alapuló együttműködést javasol a teljes körű konfigurációs felügyeleti rendszerek megvalósítására. A HP új Configuration Management System nevű konfigurációfelügyeleti megoldásával megszüntethetők a szervezeti egységek közötti információs határok, így az információ mindig a megfelelő kontextusban éri el a megfelelő embert. A HP BTO szolgáltatásként nyújtott szoftverportfoliójaA HP szolgáltatásként nyújtott szoftverportfoliója (Software-as-a-Service) segítségével az ügyfelek gyorsan és költséghatékonyan aknázhatják ki a HP BTO szoftvereiben rejlő lehetőségeket. A HP SaaS rendszer az interneten keresztül felügyelt szolgáltatás, amely a leginkább bevált gyakorlatokat felhasználva, továbbá a HP folyamatos támogatása mellett teszi lehetővé az ügyfelek számára, hogy a maximumot hozzák ki HP szoftvertermékeikből. Júliusban a HP Business Availability Center 7.5, a Release Control 4.0, valamint az UCMDB 7.5 válik elérhetővé a HP SaaS rendszerén keresztül. Új termékfejlesztések és integrációk A HP Release Control 4.0 olyan döntéstámogató megoldás, amely automatikusan elvégzi a változások hatáselemzését, észleli a változás eredményeként fellépő esetleges ütközéseket, és koordinálja a csapaton belüli munkát. Az ügyfelek a változás-felülvizsgálati folyamat során így pontosabb és hatékonyabb tervezési, illetve jóváhagyási döntéseket hozhatnak. A Release Control az implementációt végző munkacsoportok számára valós idejű monitorozást tesz lehetővé, ezáltal pedig megelőzhetők a nem tervezett módosítások, ütemezési csúszások, futás idejű ütközések vagy a változások végrehajtása során jelentkező hibák miatt fellépő szolgáltatáskiesések. A HP Server Automation és a HP Network Automation szoftverekkel is együttműködő HP Release Control egységes, valós idejű képet közöl minden változással kapcsolatos tevékenységről. Ilyen tevékenységek lehetnek az ITIL tudásbázisban a szolgáltatástámogatási osztály által végrehajtott változások vagy azok az ideiglenes változások is, amelyek nem a lefektetett folyamatokat követik. A HP Client Automation 7.2-es változata már támogatja a HP Remote Client Solutions rendszerét, és új funkciókkal erősíti a sebezhető biztonsági pontok felügyeletét. A HP Service Automation Visualizer, a HP Operations Orchestration és a HP Live Network termékekkel együttműködve az ügyfelek eszközei egy adatközponton keresztül az üzleti szolgáltatások teljes körű változáskezelését valósítják meg. A HP Storage Essentials 6.0 a szolgáltatás elindításától a tárolásig teljes átláthatóságot biztosít. A program a HP Universal CMDB konfigurációfelügyeleti adatbázissal együttműködve nagyban leegyszerűsíti a tárolóinfrastruktúra változáskezelését. Az új termékintegrációkkal az ügyfelek megtervezhetik az adattárolással kapcsolatos döntéseket, és még a végrehajtás előtt megvizsgálhatják azok üzletmenetre gyakorolt hatásait. Az új Report Optimizer modullal az ügyfelek továbbá gyorsan készíthetnek és oszthatnak meg egyedi riportokat a tárolóinfrastruktúráról, illetve annak felhasználásáról. A HP Service Automation Reporter 7.0 integrációs lehetőségeket teremt a HP Universal CMDB adatbázishoz. A HP Server Automation és a HP Network Automation szoftverektől érkező konfigurációs és megfelelőségi adatokat a rendszer automatikusan feltölti az Universal CMDB adatbázisba. Mindez a Service Automation Reporteren keresztül történik, így az ügyfelek pontosabb képet kaphatnak üzleti szolgáltatásaik alakulásáról.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.