Új modellel lép az e-töltők hazai piacára a Siemens

|

A modern töltési infrastruktúra megerősítésében segít a német cég új eszköze.

Miközben az e-mobilitás témakörében rengeteg szó esik az elektromos járművekről - legyen szó autókról, kerékpárokról vagy akár rollerekről - az ezt lehetővé tevő töltő infrastruktúra ritkán kerül reflektorfénybe. Pedig ezen a sebesen fejlődő piacon akadnak olyan mérföldkövek, melyek legalább olyan fontossággal bírnak, mint egy-egy nagyobb hatótávú e-autó modell bemutatása. Ilyen mérföldkőnek számít a Siemens új töltője, a Sicharge D.

Sokat, gyorsan, kényelmesen

A német gyártó portfóliójába tartozó termékek mind műszaki tartalomban, mind dizájnban a piaci szegmens élvonalába tartoznak, és felölelik a váltó- és egyenáramú töltők teljes spektrumát, az otthoni, épületüzemeltetői és nyilvános szolgáltatói igényeket egyaránt kiszolgálva.

A Sicharge D-vel a Siemens az e-autó töltők dinamikusan növő piacából szeretne nagyobb szeletet kihasítani. Az új megoldást rendkívül magas, 95,5 százalékos folyamatos és 96 százalékos csúcs hatásfok, nagyfokú skálázhatóság, valamint olyan ipari dizájn jellemez, amely egyszerre biztosít egyszerű, kényelmes kezelést és letisztult megjelenést. A Sicharge D ötvözi az ún. standalone és outletes megoldásokat: rendelkezik két DC (egyenáram) és egy AC (váltóáram) töltési lehetőséggel, és további két DC outlet csatlakoztatásával ötre növelhető az egyidejűleg kiszolgálható töltőhelyek száma, összesen akár 300 KW teljesítmény mellett. Ez hatalmas előrelépésnek számít a jelenleg elterjedt, multi-sztenderd állomásokhoz képest, melyek jellemzően egy AC és egy DC töltésre képesek. A berendezés gyors, hatékony töltést biztosít a különböző energiaigényű autók együttes "e-tankolása" esetén is. Ez a dinamikus teljesítménymenedzsmentjének köszönhető, mely a pillanatnyi igényeknek megfelelően, a töltési ciklusok közben szabályozottan képes szétosztani a kimenetek között a rendelkezésre álló vagy éppen felszabaduló teljesítményt, a futó töltések megállítása nélkül.

Az új, robosztus kialakítású modell így is biztosítja az eszköz hosszú életciklusát és a befektetés pénzügyi megtérülését.

A Siemens kiemelt figyelmet fordított a dizájnra, melynek központi eleme a hatalmas, 24 colos kijelző, melyen saját tartalom jeleníthető meg. Így akár új üzleti modell valósulhat meg: töltés közben például megrendelhető a gyorséttermi menü, vagy elintézhető az online vásárlás. Az állítható magasságú kijelző megoldást jelenthet a sokszor problémás láthatóságra, továbbá jelentősen megkönnyítheti a töltő használatát mozgáskorlátozottak részére. A hazánkban debütáló új modellt főként autópályák, bevásárlóközpontok, üzletek, nagy forgalmú parkolók mellé szánja a cég.

Privát garázstól a buszpályaudvarokig

Ahogy egyéb területeken, a Siemens az elektromos töltőállomások piacán is a teljeskörű megoldások fejlesztésére és átfogó lefedettségre törekszik, így az otthoni fali töltőktől egészen az elektromos buszflották töltéséig kínál megoldást. Utóbbi nem csak a töltő berendezéseket jelenti, hanem egy saját fejlesztésű depo menedzsment szoftvert is, mely lehetőséget biztosít a telephelyek energiafelhasználásának optimalizálására.

A magyarországi elektromos buszos projekteknek a cég európai referenciákkal vág neki: Siemens technológiával töltődnek például londoni, berlini, stockholmi buszok, és jelenleg is zajlanak ilyen megoldások telepítése többek közt Nürnbergben, Lipcsében, Hamburgban- utóbbi a kontinens egyik legnagyobb e-buszgarázsa lesz.

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.