Üzleti eredmények a hazai kis és középvállalatoknál HP technológiákkal

|

Három magyar kis és közepes vállalkozás mutatta be, milyen üzleti eredményeket értek el HP technológiák segítségével, illetve milyen technológiai kihívásokat oldottak meg. Noha három szervezet három különböző üzleti probléma megoldásához választotta a Hewlett-Packard megoldásait, mindannyian üzleti és működési sikereik alapjává tették azokat.

A Lufthansa Technik Budapest Kft, a Bács-Kiskun Megyei Kórház illetve a Borsod Volán Zrt. képviselői esettanulmányaikban részletesen bemutatták, milyen megoldásokkal reagálhatnak a hazai intézmények, kis és közepes vállalkozások a változó üzleti, gazdasági igényekre. Lufthansa Technik Budapest A Lufthansa Technik Budapest Kft. 2000-ben alakult meg a Lufthansa Technik 85% és a Malév 15 százalékos közös vállalkozásaként. A Lufthansa Technik ma a világ legnagyobb repülőgép üzemeltetésre és karbantartásra szakosodott vállalkozása. Ennek tagjaként hozták létre a budapesti társaságot, melynek fő profilja az Airbus 320 és a Boeing 737-es repülőgép család nagyjavítása. A cég 330 fős alkalmazotti létszámával és 7 milliárd Ft-os éves árbevételével európai léptékkel mérve a kis és közepes vállalkozások kategóriájába tartozik. Telephelye a Ferihegyi repülőtér, mely az európai és magyar légügyi hatóság, valamint a Lufthansa Technik szigorú minőségügyi előírásainak megfelelően működik. Majdnem századikként a napokban érkezett vissza Budapestre soron következő tervezett nagyjavításra az a Lufthansa repülőgép, mely öt évvel ezelőtt, 2002 január közepén elsőként gördült be a hangárba. A vállalkozás sikeres, s a cégcsoporton belül elismerő kitüntetésben részesült a németországi központ értékelése alapján úgy minőségi, mint üzleti szempontból egyaránt. Mint Kendelényi János, a Lufthansa Technik Budapest Kft. informatikai igazgatója elmondta, az üzleti folyamatok specialitását a repülőgép iparra jellemző szigorú minőségi előírások adják, melyek betartását a légügyi hatóságok folyamatosan ellenőrzik. Az áttekinthetőség és dokumentálás első számú követelmény. A folyamatoknak olyanoknak kell lenniük, melyek képesek folyamatosan együtt változni a piac igényeivel is. Három lábon álló informatikai struktúra támogatja az üzleti folyamatokat. Az első a homogén hardverkörnyezet, a második a homogén működési környezet, míg a harmadik a homogén alkalmazási környezet. Az első lábat alkotó hardverkörnyezetet a HP szerverei biztosítják, a másodikat a Microsoft alkalmazásai, a harmadikat pedig az SAP R/3 vállalatirányítási rendszer. Az üzleti folyamatok informatikai támogatásának túlnyomó részét ma lokálisan telepített informatikai rendszer biztosítja, melynek felügyelete és üzemeltetése részben helyileg történik, részben kiszerződött. Az informatikai költségek ésszerű szinten tartása nem egyszerű feladat, és mint a következő példa mutatja a hazai lehetőségek kiaknázása erre lehetőséget nyújt. A példát a vállalkozás külföldön host-olt a SAP rendszer üzemeltetésének átgondolása illusztrálja. Mi történt? A költségek és elvárások elemzése és a követelmények megfogalmazása után a Delta Elektronik Kft-t kérték fel a részletes technológiai változatok és a pénzügyi konstrukció kidolgozására. A Delta Elektronik Kft. a Lufthansa Technik Budapest Kft. meglévő szerverparkjának korábbi beszállítója és rendszermérnöki támogatója is egyben. A javaslatok alapján merész technológiai váltás mellett döntött a cég vezetése, melyhez az ajánlott rugalmas pénzügyi konstrukció jó fedezetet biztosított. Ennek eredményeként a SAP rendszer ma 64-bites HP Integrity szervereken fut, Microsoft alapú operációs rendszer és adatbázis-kezelő használatával. A SAN struktúrába szervezett EVA adattároló a meglévő szerverpark adattárolási kapacitását is rugalmasan bővíthetővé tette. Az új hardver teljesítménye és mérete miatt már elhelyezhetővé vált a helyi szerverszobában is. A 7x24 órás távoli rendszerfelügyelet az SAP alkalmazások felett továbbra is fennmaradt, de most egy hazai szolgáltatóval, az SAP rendszerek technológiai migrációját is irányító HostLogic-kal. Milyen előnyökkel járt még a váltás? A SAP rendszer üzemeltetése összességében 20 százalékkal kevesebbe kerül. A felhasználók számára riportok egy nagyságrenddel gyorsabban érhetők el, három évig garanciális a leszállított infrastruktúra, boldog IT személyzet, mert korszerű eszközöket üzemeltethet, több rendelkezésre álló szabadidő, mely az üzleti folyamatok hatékonyabb támogatására fordítható. (Azaz marad idő tanulni és tovább fejlődni, mert az élet nem áll meg...) Bács-Kiskun Megyei Kórház A Kórház Bács-Kiskun megye legnagyobb egészségügyi intézménye, s országos szinten is az első tízbe tartozik, közel 150 éves múltra tekint vissza. A 2006-ban még 1352 ágyas kórházban évente 60 ezer fekvőbeteget láttak el, míg a rendelőintézetben az éves betegforgalom megközelítette a másfél milliót. A betegek gyógyulásáért 1900 fő dolgozik az Intézményben. A Kórház a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar és a kecskeméti egészségügyi szakképzés oktatókórháza, a szegedi diplomás ápolóképzés gyakorlóhelye. 1994 óta az Egészségfejlesztő Kórház nemzetközi hálózatának tagja. Dinamikusan fejlődő egészségügyi intézmény, saját erőből, sikeres pályázatok, céltámogatások segítségével bővítette és bővíti diagnosztikai illetve terápiás lehetőségeit, fizetőképessége folyamatos megtartása mellett. A korszerű egészségügyi ellátást jól felszerelt diagnosztikai háttér, megújult műtők, számos csúcsminőségű berendezés segíti. A Megyei Kórház 2005 évben elnyerte a \"Kiváló Kórház\" címet az Egészségügyi Minisztériumtól, 2004-ben az Év Kórháza lett. Internetes lakossági szavazásokon az elmúlt években az orvos-szakmai és ápolási tevékenységben az elsők között végzett. A kecskeméti Megyei Kórház és a háziorvosok között több éve működik egy elektronikus kommunikációs kapcsolat. A rendszert 1998-ban helyezték üzembe, azóta teszi lehetővé a betegdokumentációk elektronikus letöltését telefonvonalon keresztül. A háziorvosok folyamatosan tájékozódnak betegeik az intézményben történő egészségügyi ellátásáról. A kor követelményeinek megfelelően 2007 évtől a telefonvonalon történő adattovábbítást felváltotta egy korszerű OTP (One Time Password) technológián alapuló rendszer, melyhez elengedhetetlen a felhasználói adatok biztonságos tárolása és a magas rendelkezésre állás. Mint Hegedűs Iván, a Bács-Kiskun Megyei Kórház gazdasági igazgatója és Fekete Béla informatikai osztályvezető előadásából megtudtuk, a kommunikációs rendszer megújításában nagy szerepet kapott a HP SAN EVA tároló. A kiépítésben a redundancia növelésével törekedtek a lehető legnagyobb rendelkezésre állásra, így a SAN minden eleme megkettőzött. A háziorvos és a kórház érdekei mellett a legfontosabb, hogy a betegek számára is kétségtelen előnyök jelentkeznek: - elkerülhetők a párhuzamos vizsgálatok - elkerülhetők a felesleges várakozások - a gyógyításuk a lehető legpontosabb és legteljesebb információk alapján történik. A digitális képalkotó rendszerekhez kapcsolódó PACS alkalmazások háttértár igényét ugyancsak a HP EVA fedezi. Terveik szerint az Intézményben az eddig használt hagyományos RTG leletezési technikákat felváltja egy új számítógéppel támogatott leletezési rendszer. A gyors adatelérés mellet gondoskodni kellett olyan technológiáról is, amely költséghatékonyan biztosítja az adatok tárolását és visszaállítását - akár 30 évre is. Ezt a problémát a virtualizációs technológiát kiegészítve a HP FSE megoldásával kezelik: a diszkpolcok tárkapacitását kiterjesztik a szalagos egységekre, melyekben WORM kazettákat helyeznek el. Sikeres szerverkonszolidáció és migráció a Borsod Volán Zrt-nél A Borsod Volán Zrt, az egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító vidéki Volán társaság járatai 356 települést kötnek össze. A vállalat 511 autóbusza 2006-ban 65.490.000 utast szállított. Ekkora forgalom mellett elengedhetetlen az üzleti folyamatok támogatása korszerű, gyors és megbízható informatikai rendszerekkel. Simkó Zoltán, a Borsod Volán ZRt. informatikai osztályvezetője elmondta: a cég 2000 óta használja az akkor még Volán Elektronika – jelenleg már LIBRA Szoftver Zrt. - ORACLE alapú LIBRA6i rendszerét. Az akkori hardvert, majd az azt követő bővítéseket is a HP üzleti partnere, a Profitexpert Kft. szállította. A 7.3 verziójú ORACLE alapú vállalatirányítási rendszer kezdetben 6 db ügyviteli (pénzügyi-, számviteli tevékenységet támogató) modullal indult, majd a szakma-specifikus szakértői rendszereivel fokozatosan a közlekedési cég majdnem minden üzleti területét lefedte. A feladatok bővülésével párhuzamosan nőtt a felhasználószám (jelenleg már 120), illetve ezzel párhuzamosan az informatikai rendszerrel kapcsolatos működési stabilitás és megbízhatósági elvárás is. Ezeknek az igényeknek megfelelően 2005 végére a vállalatirányítási rendszer már 14 modulból állt. A két, közel azonos kiépítésű szerver és a teljesen azonos tároló rendszerek egyrészt lehetővé tették a feladatok (tranzakciós szerver – lekérdező szerver) megosztását, másrészt egymás tartalékaként is funkcionáltak. A konfigurációk bővítése minden esetben tudatos mérlegelés után történt, a hosszú távú növekedést és alkalmazkodási igényeket szem előtt tartva. Így az utolsó tároló konszolidáció már olyan nyílt rendszerű tárolókkal történt, melyek a tervezett szerver cserét is lehetővé tették. A migrációs projekt során 2006 őszén a HP AlphaServerek helyére 64 bites, Itanium alapú HP Integrity szerverek kerültek, ezek vették át az adatbázis szerver és tartalék szerver szerepet. Simkó Zoltán hozzátette: a migrációval egy időben újabb géptermet alakítottak ki és a rendszer hibatűrését az éles és a tartalék rendszer, illetve a 2 db tároló fizikailag távoli elhelyezésével fokozták. Az egységes, megfelelő tartalékokkal és háttér kapacitásokkal rendelkező szerverpark alapvető célja a cég üzleti folyamatainak on-line kiszolgálása, mely magas rendelkezésre állást és egyszerű menedzselhetőséget is biztosít. HP Integrity szerverek az ELTE-n Az ELTE Szerves Kémiai Tanszékén folytatott egyes kutatások rendkívül sok számítás elvégzését teszik szükségessé. Az Egyetem az egyre növekvő igények folyamatos kielégítése érdekében folyamatosan bővíti a rendelkezésre álló kapacitást. Farkas Ödön, az Eötvös Lóránd Egyetem egyetemi docense szerint a beszerzések előtt a lehetséges jelöltek közül a legtöbbször használt alkalmazással, a Gaussian-nel végzett tesztelés eredményeinek figyelembevételével szoktak választani. A Gaussian ugyanis jól kihasználja a többprocesszoros gépekben rejlő teljesítményt. Teszteredményeik alapján az utóbbi években HP Integrity szerverekkel bővítették számítógépparkjukat. Méréseik azt is igazolták, hogy az Intel új (Montecito) Itanium 2-es processzora jelentősen javította a szerverek terhelhetőségét.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.