A folyton mobilozók többet vásárolnak

|

Egy kutatás szerint a vásárlás közben mobiljukat használók több nem tervezett cikket vesznek meg.

A Fairfield University kutatói az Egyesült Államokban 231 résztvevő bevonásával egy vásárlási szimulációt végeztek, melynek során az emberek first-person videóját nézték, miközben az illető egy szupermarket folyosóin mászkált, árucikkeket mustrálgatott, majd helyezett el a bevásárlókocsiban. A kutatásban résztvevők egy vásárlási listát is kaptak, és megkérték őket, hogy a kísérlet végén hasonlítsák össze a megvásárolt árucikkeket a listán szereplőkkel.

Hirdetés

Azok, akik használták a telefonjukat - a vásárláshoz nem kapcsolódó célokra, például hívásokat bonyolítottak le, sms-eket küldtek, ellenőrizték email-fiókjukat vagy zenét hallgattak - inkább eltértek a vásárlási tervtől, mint a többiek. Olyasmit is vettek, ami nem volt a listán, illetve elfelejtkeztek olyan árucikkekről, amelyeket eredetileg meg akartak vásárolni.

Még ha a telefont csak a vásárlás egy szakaszában használták, akkor is hasonló volt a hatás, ami arra utal, hogy az áruházon belüli mobilhasználat azt követően is elvonja az érintettek figyelmét, miután eltették a mobilt, állapították meg a kutatók. Ráadásul a felmérésben részt vevők tagadták, hogy a telefonjuk elvonta a figyemüket a vásárlástól.

- Az a megállapításunk, hogy a vásárláshoz nem kapcsolódó telefonhasználat negatívan befolyásolja a vásárlói viselkedést, éles ellentétben volt a résztvevők tapasztalatával. Nagy többségük állította azt, hogy mobilozásnak semmilyen zavaró hatása sem volt, nyilatkozta a kutatási jelentés vezető szerzője, dr. Michael Sciandra. A kutatók hangsúlyozták a jelentésben, hogy a megállapításaikat egy szimulált vásárlásra alapozták, így további kutatásra van szükség annak megerősítésére, hogy a konklúziók a való életben is érvényesek-e.

Az eredményekre ennek ellenére érdemes odafigyelniük mind a vásárlóknak, mind a kereskedőknek.

A mobiltelefonok az első számú zavaró tényezővé váltak szinte minden tevékenységben, így a vásárlásban is. Megállapításaink befolyásolhatják az emberek mobilokhoz való hozzáállását, amikor vásárolnak, és meggyőzhetik őket arról, hogy ezek az eszközök milyen jelentős mértékben befolyásolják az életünket mind pozitív, mind negatív értelemben, mondta Sciandra.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.