Hirdetés
. Hirdetés

Az együttműködési eszközök segítik az informatikai komplexitást

|

Az együttműködési eszközök használata ma már a legtöbb vállalat számára normává vált.

Hirdetés

A Gartner adatai szerint 2019 óta 44 százalékkal nőtt az együttműködési eszközök használata a vállalatoknál. A cég ezt arra alapozza, hogy 10 080 teljes munkaidős alkalmazottal konzultált legalább 100 főt foglalkoztató cégeknél.

A vállalati megbeszéléseknek mindössze egyharmada zajlott személyesen 2021-ben, szemben a 2019-es 63 százalékkal, ami részben az otthonmaradás és az együttműködési eszközök térnyerésének köszönhető. A következő három évben a Gartner előrejelzése szerint a vállalati megbeszéléseknek mindössze egynegyede fog személyesen zajlani.

A valós idejű mobil üzenetküldő eszközök, valamint a tárolási és megosztási megoldások használata szintén nőtt az elmúlt három évben, míg a képzési és személyi fejlesztési eszközök elfogadása változatlan maradt.

Hirdetés

Az együttműködési eszközök használata ma már a legtöbb vállalat számára normává vált. A csevegőalkalmazásokon túl az integrációk és a funkciók összetettebbé tették a platformokat, és beágyazódtak a vállalati rendszerekbe.

A technológiai vezetők számára a megnövekedett elfogadás az együttműködési megoldásokat a technológiai stack központibb helyére helyezte. Hosszabb távon a technológia több koordinációt kíván majd az IT-menedzsment többi részével.

"Ahogy ezek az alkalmazások egyre jobban összefonódnak és interoperábilissá válnak, legalábbis szükség lesz valamilyen keresztfunkcionális csapatra, amely segít, hogy az irányítás és az adminisztráció az üzlet többi részével összhangban történjen" - mondta Christopher Trueman, a Gartner vezető elemzője.

A vállalati eszközválasztás befolyásolhatja a működést. A biztonságtól a digitális átalakításig a vállalat együttműködési képessége befolyásolja a teljesítményt. Naveen Chhabra, a Forrester vezető elemzője szerint az a tény, hogy az olyan alkalmazások, mint az együttműködés vagy az e-mail, többnyire felhőalapúak, megváltoztatta ezen alkalmazások kezelési módját. Chhabra szerint ez nem jelenti, hogy a cégeknek nem kell kezelniük ezeket az alkalmazásokat, de az, ahogyan korábban kezelték ezeket, az megváltozott és egy sokkal önfenntartóbb, automatizálással vezérelt munkamódszerre váltottak.

Mivel azonban további IT-támogatásra van szükség, egyes gyártók elkezdték a platformjuk kezelésére összpontosító adminok képzését. Ha a szervezetek ragaszkodnak ahhoz a modellhez, hogy platformspecifikus informatikai szakembereik legyenek, akkor a jövőben az ilyen típusú specialisták Trueman szerint sokkal szorosabban fognak együtt dolgozni a más szolgáltatásokért felelős kollégáikkal, mint a múltban.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.