Csinos robot intézi a lakáskölcsönt

|

Rohamosan terjed a mesterséges intelligencia alkalmazása a fejlett országokban.

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására. A UBank nevű pénzintézetnél "dolgozó" Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel (amely nemrégiben 10 millió dollárnyi tőkét gyűjtött össze működése finanszírozásához ausztrál és új-zélandi befektetőktől) közösen fejlesztették ki.

A FaceMe az IBM Cloud és Watson segítségével hoz létre látni, hallani, beszélgetni és az ügyfelekre emlékezni képes "digitális embereket".

Hirdetés

A többmódú platform számítógépes látás, valamint beszéd- és szövegfelismerő technológiák révén jut információkhoz. A mesterséges intelligencia alapú tréningnek köszönhetően képes természetes nyelvet használni, továbbá megérteni a különféle szituációkat és megfelelően reagálni rájuk. Az eredmény a FaceMe fejlesztésű Mia avatar, ami szintetizált beszéddel kommunikál és arckifejezéseivel érzelmeket mutat. Kifejlesztése négy hónapot vett igénybe. Az ügyfelek asztali számítógép vagy mobiltelefon segítségével tehetnek fel kérdéseket a lakáskölcsön kérelmükkel kapcsolatban, ő pedig képes válaszolni több mint 300 kérdésre. A kommunikáció során vicces gifeket és animációkat jelenít meg.

Azzal, hogy életre hívtuk Miát, egy teljesen újfajta kommunikációs lehetőséget adtunk vásárlóinknak, amikor lakáshitel kérelmüket online intézik, és teljesen megváltoztattuk a digitális bankokról alkotott elképzeléseket, nyilatkozta Lee Hatton, a UBank vezérigazgatója.

Mia február végén kezdi meg munkáját egy kísérleti projekt keretében, amelybe az ügyfelek egy kiválasztott csoportját vonják be. A UBank lakáshitel chatbotját és a pénzintézet szakértői által kezelt élő chat szolgáltatást fogja kiegészíteni az ügyfelek sokoldalúbb kiszolgálálása érdekében.

Célunk, hogy képessé tegyük az olyan vállalatokat, mint a UBank arra, hogy hasznosabb és értékesebb élményt nyújthassanak ügyfeleiknek, mondta Danny Tomsett, a FaceMe vezérigazgatója.

Mia immár a harmadik mesterséges intelligencia alapú projektje a UBanknek a tavaly bevezetett RoboChat chatbot és RoboBrain információs portál után.

A FaceMe tavaly szeptemberben vezette be az új-zélandi Vodafone-nal együttműködésben a telekommunikációs óriásvállalat digitális asszisztensét.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.