-

Facebook Workplace: Out of office

|

A nyári szabadságolások, az out-of-office üzenetek időszakában különösen időszerű a kérdés: hogyan lehet a lehető leghatékonyabban segíteni a cégen belüli kapcsolattartást úgy, hogy ne vesszenek el az információk.

Jóllehet, nem a Facebook találta fel a meleg vizet, hiszen számos hasonló rendszer létezik, a 2016-ban bevezetett Facebook Workplace mégis a legnagyobbak egyike: több mint harmincezer vállalat használja, köztük olyanok, mint a Heineken, a Spotify vagy a Starbucks. Vajon a hazai szereplők profitálhatnak-e a Facebook virtuális munkahelyi környezetéből? Ennek járt utána a keresőmarketing-megoldásokkal foglalkozó Intren csapata.

Hirdetés

Az ismerős környezet
Mivel a munkavállalók nagy részének van saját Facebook-fiókja, így a platform ereje az ismerős felületben rejlik.

- Ahogy nő a szervezet, egyre nagyobb kihívás megoldani, hogy minden kollégához eljusson az összes fontos információ. És ezt a nyári időszak csak tovább nehezíti - emeli ki Gandera Balázs, az Intren digitális ügynökség vezetője. - Ezért vezettük be a Workplace-t, amelyet nagyon sok folyamatba bevonunk a projektalapú csetszobák létrehozásától a dokumentumok megosztásán át a meetingek szervezéséig. A bevezetéskor szinte rögtön látszott, hogy a Facebook virtuális munkahelyi környezete nagyon könnyen használható, hiszen nem idegen a kollégáknak. Így rengeteg időt spóroltunk.

Gandera Balázs, az Intren digitális ügynökség vezetője

A nyári időszakban lehetetlen, hogy minden kolléga ott legyen a számára releváns összes meetingen, konferencián, workshopon. Ezért nagy segítség a cégek számára a live video funkció, amellyel megoldható az adott esemény online közvetítése. Később a videót el is menthetjük, mintegy virtuális memóként. Így a szabadságról visszatérő kollégák is megnézhetik a felvételt. A helyettesítés megszervezésében a keresőfunkciónak van nagy szerepe. Többé már nem kell a fájlszerverek erdejében tévelyegni; az adatok könnyen megoszthatóak a Workplace-en keresztül is.

- Személyes kedvencem a cégvezetők saját fóruma, ahol közvetlenül tudok szólni a kollégákhoz, ezzel kiváltva a kör-emaileket - teszi hozzá Gandera Balázs. - Munkatársainktól is pozitív visszajelzéseket kapunk: sokkal személyesebbnek érzik ezt a fajta online kommunikációt. További jó pont, hogy amikor a Facebook észrevette, hogy egy magyar digitális ügynökség használja a rendszerét, a legjobb felhasználót kereső háziversenyünket megnyerő munkatársunkat meghívták dublini központjukba.

Az adatok védelméről
Felmerülhet a kérdés, különösen a Facebook adatvédelmi botrányának kirobbanása óta, hogy a céges adatok megosztása milyen kockázati tényezőkkel járhat. A felhasználói feltételekben a Facebook kiemeli, hogy adatokat gyűjt a platformon megosztott anyagok alapján, és ezeket az adatokat fel is használja.

- Reklámok ugyan nincsenek a Workplace-en, de az biztos, hogy a Facebooknak megéri adatokat gyűjteni például arról, mennyien dolgoznak home office-ból, és hova szerveznek ki feladatokat a vállalatok. A kulcs abban rejlik, hogy tudatosan használjuk a Workplace-t. Ha CRM-rendszert szeretnénk belőle faragni, az nem fog menni, de ha hatékony belső kommunikációs platformra van szükségünk, akkor jó helyen járunk - véli Gandera Balázs.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.