Hirdetés

Idei IT-feladatok

|

Technológiai cégek vezetői nyilatkoznak arról, mire kell odafigyelniük a CIO-knak 2019-ben.

Általánosságban véve az idei év legfőbb küldetése az IT-részlegek számára az innováció ösztönzése, nem pedig annak akadályozása. Ennek érdekében gyorsabban kell reagálniuk a körülmények változására, okosabban kell felhasználniuk a rendelkezésre álló adatokat, végül pedig automatizálniuk kell az unalmas rutinfeladatokat. Az elkövetkező évben az informatikai vezetőknek célszerű gyakorlati tapasztalatokat szerezniük a mesterségesintelligencia-technológiákról, komolyan venni a kiberbiztonságot, diverzifikálni a személyzetüket, áttérni a többfelhős architektúrára, továbbá szorosan együttműködni a szervezet más egységeinél tevékenykedő kollégáikkal. Végül, de nem utolsósorban a folyamatok racionalizálásával fel kell készülniük a gazdasági helyzet kedvezőtlen alakulására.

Hirdetés

Az alábbiakban Dan Tynan, a CIO.com portál munkatársának cikke alapján összefoglaljuk, mire kell odafigyelniük az informatikai vezetőknek 2019-ben.

Kevesebb figyelem a csillogó dolgokra. Szinte minden CIO-t legalább egyszer az életében hatalmába keríti a "fényes, pattogó labda" szindróma, állítja Ingrid Lindberg, az ügyfélélmény-szakértő Chief Customer cég alapítója.

- Elmennek egy konferenciára, megtudják, hogy egy rivális cég telepítette az XYZ megoldást, amely a legjobb a világon. Teljesen elfeledkeznek vállalatuk többéves fejlesztési ütemtervéről, és elkezdik kergetni a pattogó labdát, teszi hozzá. Azzal Lindberg is egyetért, hogy a CIO-knak figyelniük kell arra, milyen innovációkat hajt végre a konkurencia, de nem célszerű ezek miatt semmibe venniük munkaadóik hosszú távú stratégiai terveit.

Szabadulás a rutinfeladatoktól. Az IT-részlegek túlságosan sok időt töltenek az üzemeltetéssel. Különösen igaz ez a kis- és középvállalatokra, amelyeknél a munkaidő közel 80 százaléka megy el karbantartásra és támogatásra. A CIO-knak fontolóra kell venniük a lehető legtöbb támogatási feladat kiszervezését, így több energiájuk jut az innovációra és a biztonsági kockázatok mérséklésére, tanácsolja Anurag Agrawal, a Techaisle vezérigazgatója.

Stratégiai gondolkodás fejlesztése. Az igazi vezetőnek fel kell tárnia azokat a problémákat, amelyeket még senki sem ismert fel, részben azért, mert nem tudják, hogy van rájuk megoldás, állítja Oli Thordarson, a teljesítménymonitorozással és biztonsági szolgáltatások nyújtásával foglalkozó Alvaka Networks vezérigazgatója.

- Tudjuk meg, mitől alszanak rosszul főnökeink, vizsgáljuk meg alaposan, miképpen jut bevételekhez a vállalat, és állapítsuk meg, hogy az IT hogyan teremt értéket, tanácsolja a szakember.

Személyzet diverzifikálása. Az IT-részlegeknek érdemes kibővíteniük szakértelmüket különféle képzettségű munkavállalók alkalmazásával, ajánlja Sandra Toms, az RSA Conference alelnöke és kurátora. Sok helyen nem fordítanak figyelmet arra, hogy többféle élettapasztalatú, hátterű, korú, származású, képzettségű emberekből állítsák össze a csapatot, márpedig kutatások szerint a diverzifikált részlegek jobban teljesítenek.

Adatok hatékony felhasználása. Valószínűleg rengeteg ügyféladatot gyűjtöttünk már össze, ezek nagy része azonban strukturálatlan, elszigetelt silókban található, és elérhetetlen azok számára, akiknek a leginkább szükségük lenne rájuk. Ahelyett, hogy egyszerűen még több adatot gyűjtenénk 2019-ben, összpontosítsunk a bennük rejlő összefüggések feltárására, tanácsolja Tasso Argyros, a vállalati ügyféladat-platformot kínáló ActionIQ vezérigazgatója.

- Idén az IT-részlegeknek ki kell terjeszteniük együttműködésüket más üzleti egységekkel annak érdekében, hogy a marketingesek, a termékfejlesztők és más részlegek felhasználhassák munkájukhoz a rendelkezésre álló adatokat, teszi hozzá a szakember.

Többfelhős architektúra kialakítása. A nagyvállalatoknak ritkán elég egyetlen felhőkörnyezet. Több felhőszolgáltató igénybe vétele lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy a legjobb alkalmazásokat futtassák, és növeljék az infrastruktúra rezilienciáját a kritikus appok esetében, miközben csökken a függés a szállítóktól, tudjuk meg Brian Johnsontól, a felhős biztonsággal és megfelelés-automatizálással foglalkozó DivvyCloud vezérigazgatójától.

- A vállalatok teljesen eltérő alkalmazásokhoz használják a felhőt, ezért érdemes utánanézni, hogy az egyes appok mely szolgáltatónál futtathatók a leghatékonyabban. Egy .NET fejlesztői csapat a Microsoft Azure-t választhatja, míg a TensorFlow SDK-t használó adattudósok a Google Cloud Platformot részesíthetik előnyben, vélekedik Johnson.

A felhőhasználat hatékony felügyelete érdekében Johnson olyan többfelhős stratégia kialakítását javasolja, amely az összes szolgáltatónál működik. Így könnyebben megtalálhatók és eltávolíthatók a nem használt erőforrások, amelyek növelhetik a támadási felületet és a kiadásokat.

Kapcsolatépítés. Az informatikai vezetők manapság már nem rejtőzködhetnek adatközpontjukban, 2019-ben kulcsfontosságú lesz számukra a kapcsolati háló építése. A technológiai vezetőknek képeseknek kell lenniük egy csapatokon, partnereken, sőt korlátozott mértékben a riválisokon átívelő dinamikus kapcsolati háló létrehozására, állítja Karen Wickre, a Taking the Work Out of Networking című könyv szerzője.

- A legjobb idő a kapcsolatépítésre, amikor éppen nincs más dolgunk. Például egy konferencia szünetében ragadjuk meg az alkalmat, és beszélgessünk más résztvevőkkel! Érdemes "miért" és "hogyan" kezdetű kérdéseket feltennünk, mert ezek részletesebb, hosszabb válaszokat igényelnek, teszi hozzá a szakember.

Botokkal könnyebb. Használjunk robotalapú folyamatautomatizálást az unalmas, ismétlődő feladatokhoz, ami időt szabadít fel a stratégiai fontosságú projektekhez, tanácsolja Graeme Provan, az ügyfélkapcsolati és kapcsolattartó központi megoldásokat szállító Genesys üzleti automatizálásért felelő globális igazgatója.

- A mesterségesintelligencia-alapú botok felismerik az ismétlődő műveleteket, megtanulják az alkalmazottak munkafolyamatait, meghatározzák, mely műveletek végrehajtása igényli a legtöbb időt, és megállapítják, hol keletkezik a legnagyobb haszon a műveletek automatizálásából, teszi hozzá Provan. Ugyanakkor figyelmeztet annak fontosságára, hogy a megfelelő helyen használjuk a robotokat. Egyes nem hatékony üzleti folyamatok esetében ugyanis célszerű az automatizálás előtt átalakítani azokat.

Igen az innovációra. Sajnos túlságosan gyakran fordul elő, hogy az új ötletek az IT-részlegnél halnak el. Ennek 2019-ben meg kell szűnnie, vélekedik Thomas Phelps, a vállalati tartalomkezelő szoftvert fejlesztő Laserfiche vállalati stratégiáért felelő alelnöke és CIO-ja.

- Az IT-nek nem lehet mentsége az elmulasztott lehetőségekre. Az IT-nek kell a változás motorjaként működnie. A CIO-knak nem attól kell hírhedtekké válniuk, hogy mindenre nemet mondanak, hanem mindent meg kell tenniük az új bevételi források felkutatása, a költségek csökkentése és az innováció ösztönzése érdekében, teszi hozzá Phelps.

Fontos a végfelhasználók biztonsága. A felhasználók továbbra is a vállalati biztonsági lánc leggyengébb elemei. A PolicyPak Software felmérése szerint a cégek 57 százaléka még mindig helyi adminisztrációs jogokat ad az átlagfelhasználóknak, és minél nagyobb egy szervezet, annál valószínűbb, hogy ez megtörténik.

A Proofpoint felhasználói kockázatról szóló 2018-as jelentése szerint a válaszadók 33 százaléka nem tudta, mit takar az adathalászat kifejezés, 64 százalékuk pedig nem hallott a zsarolóprogramokról.

- Még a legjobb biztonsági eszközök sem tudnak minden támadást elhárítani. A nagyvállalatoknak a felhasználók szükséges mértékű elszigetelésével kell kizárniuk a kártékony kódokat, és hatékonyabban kell betartatniuk alkalmazottaikkal a kiberbiztonsági óvintézkedéseket, tanácsolja Jeff Bittner, az informatikai eszközök leselejtezésére szakosodtt exIT Technologies alapítója és elnöke.

Felkészülés a rosszabb időkre. A recesszió elkerülhetetlen, a kérdés csupán az, mikor következik be. A BlackRock vagyonkezelő cég becslése szerint 54 százalék az esélye annak, hogy 2021-ig gazdasági visszaesést leszünk kénytelenek átélni. Ezért kifizetődhet a munkafolyamatok idei racionalizálása, amint beüt a krach, állítja az adatbázis-kiadás automatizálásával foglalkozó Datical társalapítója és technológiai vezetője.

Az IT-részlegeknek rugalmassá és gyorssá kell tenniük szoftverszállítási folyamataikat, amíg még van rá pénzük, így könnyebben átvészelhetik a recessziót, teszi hozzá a szakember.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.