Hirdetés
Hirdetés

Ismét növekszik a PC-piac

|

Véget ért a hét szűk esztendő a PC-gyártók számára.

Hosszú évek óta csak lehangoló híreket kaphattunk a PC-eladásokról, a forgalom folyamatosan csökkent. Most - lehet, hogy csak átmenetileg - véget ért az ínséges időszak: több évnyi zuhanást követően mindkét iparági elemző cég, a Gartner és az IDC is arról számolt be, 2019 utolsó negyedévében nőttek az eladások, méghozzá olyan mértékben, hogy az egész év pozitívan zárult.

Hirdetés

Ami a  konkrét számokat illeti, a Gartner szerint a PC-eladások 2,3 százalékkal 70,6 millióra nőttek a negyedik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg az IDC statisztikája 4,8 százalékos növekedést és 71,8 milliós forgalmat mutat. Az IDC szerint az év egészében mért növekedés 2,7 százalékos, és ezzel véget ért egy hét éves sötét időszak, melynek során minden egyes egyes évben csökkent a piac. Utoljára 2011-ben regisztráltak növekedést, ami 1,7 százalékos volt.

A Gartner szakértői szerint két, egymással ellentétes folyamat volt a legnagyobb hatással tavaly a PC-eladásokra. Egyrészt a Windows 7 operációs rendszer támogatásának közelgő megszűnése arra ösztönözte a vállalatokat, hogy új számítógépeket vásároljanak. Ugyanakkor ha az Intel képes lett volna elegendő processzort szállítani a gyártóknak, a forgalom még nagyobb lehetett volna. 

Ryan Reith, az IDC alelnöke közleményében arról ír, hogy a piac előtt még mindig komoly kihívások állnak, de a tavalyi eredmény világosan mutatja, hogy a más formátumú berendezések és a mobiltelefonok terjedése ellenére továbbra is nagy igény mutatkozik a személyi számítógépek iránt. 

Az IDC szerint a három legnagyobb gyártó - a Lenovo, a HP és a Dell - mindegyike megragadta a lehetőséget piaci részesedése konszolidálására: együtt a piac 65 százalékát uralják. Globálisan továbbra is Lenovo a piacvezető 24,8 százalékos részesedéssel, második a HP 23,9 százalékkal, harmadik a Dell 17,4 százalékkal. Mindhárom vállalat jelentősen növelte forgalmát a negyedik negyedévben, a Dell közel 11 százalékkal.

Érdekesség, hogy az Egyesült Államokban 31,2 százalékos részesedéssel a HP a piacvezető, második a Dell 26,8 százalékkal, míg a Lenovo 14,9 százalékkal büszkélkedhet. Itt a HP 4,4, a Dell 15,9, a Lenovo pedig 11,2 százalékkal növelte eladásait 2019 utolsó negyedévében.

A Gartner közzétette egész évre vonatkozó előrejelzését is. E szerint is a Lenovo a globális piacvezető gyártó 24,1 százalékos részesedéssel, második a HP 22,2 százalékkal, harmadik a Dell 16,78 százalékkal.

. Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.