Hirdetés

Marketing területen szövetkezik a Microsoft és az Adobe

|

A két technológiai óriás partnerkapcsolatra lép egymás értékesítési és marketing szoftvereinek erősítése érdekében a közös rivális Salesforce ellen.

Az Adobe és a Microsoft reményei szerint egyszerűbbé válik majd az Adobe marketingszoftverének használói számára az üzleti szolgáltatások potenciális vásárlóinak megtalálása a Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn közösségi hálózatban, hangzott el egy Las Vegas-i konferencián.

Például egy, a kórházak számára gyógyászati berendezéseket kínáló Adobe-ügyfél az új partnerkapcsolatnak köszönhetően egyszerűbben célozhat meg testre szabott hirdetésekkel a vásárlási döntésekért felelős személyeket, esetünkben orvosokat, technológiai vezetőket és pénzügyi igazgatókat. És ha a marketingkampány működik, az üzletkötők a Microsoft értékesítési szoftverét használhatják az üzlet lezárásához.

Hirdetés

A LinkedIn hálózat egyfajta Szent Grál az üzleti marketingesek számára, nyilatkozta Steve Lucas, az Adobe digitális élményért felelős alelnöke, az Adobe által 4,75 milliárd dollárért tavaly megvásárolt business-to-business (b2b) marketingszoftvert fejlesztő Marketo cég korábbi vezérigazgatója. Olyan jelentős eszközévé vált a b2b marketingesek számára, hogy lehetetlenség nem számolni vele, tette hozzá.

A hosszú ideje a Photoshophoz hasonló csúcsminőségű tartalomkészítő eszközök szállítójaként ismert Adobe az elmúlt években kezdett bele a markatingkampányokhoz használható szoftver fejlesztésébe. Az Adobe marketingtámogató eszközeinek a legtöbbje a fogyasztói kampányokhoz készült, azonban a Marketo felvásárlásával kiterjedt a szolgáltatások köre a céges vásárlókra.  

Bár a Microsoft leginkább Windows operációs rendszeréről és Office irodai programcsomagjáról ismert, Dynamics 365 nevű szoftverét értékesítők használják üzletkötések menedzselésére. A szoftvergyártó óriás 2016-ban 26 milliárd dollárért vásárolta meg a LinkedInt, az értékesítők által széles körűen használt közösségi platformot.

Megállapítható tehát, hogy mindkét vállalat az értékesítési és marketingszoftvert kínáló, felhős Salesforce babérjaira tör, miközben mindkettő csak egyféle szoftvert kínál. Azonban rendszereik integrálásával, az Adobe és a Microsoft egy szélesebb fókuszú szolgáltatást tud nyújtani, mivel az Adobe szoftvere rendelkezik a marketingtartalmak készítésének a képességével, vélekedik Melissa Webster, az IDC tartalomkészítő és digitális média technológiákkal foglalkozó alelnöke. Nem kérdés, hogy mind a Microsoft, mind az Adobe sokat nyerhet a Salesforce ellen irányuló együttműködés révén, tette hozzá a szakember.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.