Hirdetés

Megrogyasztotta a koronavírus a mobilpiacot

|

Nagyot zuhantak a globális okostelefon-eladások 2020 első három hónapjában a járvány miatt.

Hirdetés

A Canalys piackutató cég adatai szerint az első negyedévben az előző évhez képest 13 százalékkal 272 millióra esett vissza az eladott okostelefonok száma. Ez a csökkenés első látásra nem tűnik tragikusnak, elemzők szerint azonban nagy a baj, mert ebben az évben mindenki fellendülésre számított az 5G-képes eszközök megjelenésének köszönhetően.

Az első helyen továbbra is a Samsung áll, annak ellenére, hogy a koreai óriás 17 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni 60 milliós eladott darabszámmal. A második az amerikai szankciók által sújtott Huawei 49 millió leszállított mobillal, ami ugyancsak 17 százalékos visszaesést jelent. A 2019 negyedik negyedévében még parádézó Apple a harmadik helyre csúszott vissza 37 millió eladott készülékkel.

Csak két gyártó szárnyalt az időszakban: a Xiaomi 9 százalékos növekedéssel és 30 millió eladott mobillal büszkélkedhet, míg a Vivo 24 millió leszállított okostelefonja 3 százalékos növekedésnek felel meg.

A Canalys vezető elemzője, Ben Stanton szerint a piac most elpártolt az okostelefon-gyártóktól, amelynek következménye alkalmazottak elbocsátása és nagy bizonytalanság lehet. 

Februárban, amikor a koronavírus Kínára mérte a legnagyobb csapást, a gyártók elsősorban amiatt aggódtak, hogy miképpen tudnak kellő mennyiségű okostelefont készíteni a globális kereslet kielégítéséhez. 

Márciusban azonban gyökeresen megváltozott a helyzet: az okostelefon-gyártás helyreállt, viszont a fél világban szigorú korlátozásokat vezettek be, és az eladások zuhantak.

Shengtao Jin, a Canalys elemzője megerősítette, hogy az okostelefon-gyártók többsége nem tudta kivonni magát a járvány hatása alól. A Samsung előnyére vált, hogy gyártási tevékenysége főként Koreában és Vietnamban történik. Az Apple-t érintette a legkevésbé érzékenyen a pandémia, mivel az iPhone 11-ből nagyon sok fogyott a negyedév elején.

A Huawei-t nem csak a járvány, hanem a közel egy éve fennálló amerikai korlátozó intézkedések is sújtották. Ennek következtében a vállalat Kínán kívüli eladásai 35 százalékkal csökkentek az első negyedévben. 

Ami a második negyedévet illeti, a kutatók szerint a helyzet tovább fog rosszabbodni, mielőtt javulás áll be. Ez az időszak erősen tesztelni fogja az iparágat, és néhány vállalat, különösen az offline kiskereskedők kormányzati támogatás nélkül nagyon nehéz helyzetbe kerülhetnek. És ahogy világszerte fokozatosan enyhítenek majd a korlátozásokon, úgy lesz egyre teljesebb képünk a pandémia által okozott gazdasági károkról.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.