Hirdetés
Hirdetés

Mobilpiac: a szankciók ellenére tovább nő a Huawei

|

Második negyedévi statisztika: a Samsung a piacvezető, második a Huawei, harmadik az Apple.

A Gartner piackutató cég adatai szerint a globális okostelefon-eladások tovább csökkentek az idei év második negyedévében. Az időszakban 1,7 százalékos volt a visszaesés az előző év azonos időszakához képest, és 368 millió mobil talált gazdára.

Hirdetés

A csúcskategóriájú modellek iránti kereslet gyorsabb ütemben mérséklődött, mint a középkategóriájú és olcsó mobilok iránti igény, nyilatkozta Anshul Gupta, a Gartner kutatási igazgatója. A telefonok cseréjének ösztönzésére a gyártók prémium funkciókkal - például többoptikás előlapi/hátoldali kamerákkal és nagykapacitású akkumulátorokkal - látták el a kedvezőbb árú modelleiket.

Az öt vezető gyártó közül a Huawei és a Samsung produkálta a legnagyobb növekedést az előző év azonos időszakához képest 16,5, illetve 3,8 százalékkal. Ennek köszönhetően mindkét cég növelte piaci részesedését a második negyedévben. A Huawei elleni amerikai szankciók bejelentése azonnali visszaesést okozott az eladásokban, ám valamelyest nőtt a forgalom a tilalom halasztásának hírére. Bár a kínai gyártó okostelefon eladásai világszerte visszaestek, az erős promóciónak és márkapozícionálásnak köszönhetően a Huawei rekordszámú okostelefont értékesített Kínában a második negyedévben, 31 százalékos növekedést érve el a régióban.

A Samsung több mint 75 millió okostelefont adott el 2019 második negyedévében, melynek eredményeképpen 1,1 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest. A jó eredményhez hozzájárult az új Galaxy A sorozati iránt megnyilvánuló nagy kereslet, valamint a teljes belépő szintű és középkategóriás kínálat átalakítása, mondta Gupta. Ugyanakkor a Galaxy S10 csúcsmodell iránti igény gyengülni kezdett az időszakban, ami azt jelzi, hogy az év egészét tekintve nehéz lesz növekedést elérnie a koreai gyártónak.

Az iPhone-eladások tovább csökkentek, igaz mérsékeltebb ütemben, mint az első negyedévben. Az Apple valamivel több, mint 38 millió iPhone-t értékesített az időszakban, ez 13,8 százalékos csökkenésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. Gupta szerint a túlságosan kevés járulékos előny visszatartotta az iPhone-tulajdonosokat attól, hogy újra cseréljék mobiljukat.  

Az idei év második negyedévében továbbra is a Samsung a legnagyobb okostelefon-gyártó 20,4 százalékos részesedéssel, második a Huawei 15,8 százalékkal, harmadik az Apple 10,5 százalékkal, negyedik a Xiaomi 9,0 százalékkal, ötödik az Oppo 7,6 százalékkal.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.