Hirdetés
. Hirdetés

Naptárral és e-maillel bővülhet a Zoom

|

Az eddig leginkább videókonferenciákkal foglalkozó cég most elindul egy olyan irányba, melynek végén akár egy teljes irodai termékcsomagot is kínálhat, ezzel belépve egy még nagyobb piacra.

Hirdetés

A koronavírus miatt sok helyen vezették be a home office-t melynek köszönhetően nem csak a nemzetközi megbeszélések, de a korábban akár irodán belül is lebonyolítható meetingek is az online térbe kerültek. Hasonlóan nagy teret kapott a távoktatás, amelyhez szintén szükséges valamilyen, sok embert egyszerre kezelni képes kommunikációs szoftver. Ennek a folyamatnak az egyik nagy nyertese a Zoom, mely egy közepesen ismert vállalatból a világ egyik legismertebb videokonferencia cégévé nőtte ki magát. Az cég viszont nem áll meg itt: jelenleg állítólag olyan szolgáltatásokkal fejlesztésével van elfoglalva, mellyel a Cisco, a Google és a Microsoft sarkára léphetnek.

Hirdetés

Egy belső informátor szerint hamarosan saját naptár és levelezőrendszer kerülhet a Zoom alkalmazásba, melynek köszönhetően a megbeszélések sokkal könnyebben lebonyolíthatóvá válnak, hiszen nem kell külsős szolgáltatásokat bevonni a szervezéshez. A meetingen szó esik valamilyen határidőről, esetleg a következő videós konferencia időpontjáról? A legegyszerűbb, ha "csomagon belül" azonnal bekerül az időpont a naptárba. Ugyanígy, ha elhangzik a "küldd már át azt a diasort, amit az előbb mutattál meg képernyőmegosztással" kérés, ezt is az appból kilépve egy jövőbeni új gomb megnyomásával lehetne megoldani.

A számok most azt mutatják, hogy a Zoom sikere töretlen, lévén idáig 3,5 billió percnyi meetinget folytattak le ezen keresztül (a Google Meet csak 1 billiónál jár), és 300 millió meeting résztvevőt kezelnek naponta. A vállalatnak azonban gondolnia kell arra is, hogy mi lesz, ha véget ér a járványhelyzet, márpedig ekkor a céges felhasználókat kell igazán megtartaniuk.

Ez pedig úgy megy, ha a puszta videokonferenciák helyett az irodai szoftverek teljes rendszerét képesek felkínálni a cégeknek, ahogy teszi azt a Slack, a Cisco WebEx, a Microsoft Teams vagy a Google G Suite és a Meet. Erre a vonatra jelenleg sokan szeretnének felülni, tehát a Zoomnak nem lesz könnyű dolga, még úgy sem, hogy a meetingek terén sok céggel szemben van lépéselőnyük.

Ha a Zoom vezetése úgy is dönt, hogy megmaradnak a lakossági, illetve kisebb vállalkozások szintjén, a naptár és az e-mail akkor is nagyon hasznos lehet, hiszen mindig könnyebbség, ha minél több feladatot tudunk lebonyolítani egy adott ökoszisztémán belül.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.