Hirdetés

Új márka, új cég, meglévő szolgáltató

|

Egy nagyvállalatnak más infokommunikációs szolgáltatásokra van szüksége, mint egy kisvállalatnak vagy egy magánembernek. Az Invitel Csoport átalakult, hogy az eltérő igényeket szakosodott, professzionális csapatokkal tudja még jobban kielégíteni.

Júliustól az Invitel Csoport vállalati és nagykereskedelmi üzletága Invitech Solutions márkanév alatt, külön gazdasági társaságban folytatja tevékenységét. Az Invitech Megoldások Zrt. a közép- és nagyvállalatokat, az intézményeket és a nagykereskedelmi partnereket szolgálja ki. Magáról a változásról, annak okairól, valamint az ügyfeleket érintő hatásairól Javorniczky Áron, az Invitel Csoport vállalati és nagykereskedelmi üzletágának vezetője nyilatkozik.

COMPUTERWORLD: Mi tette időszerűvé az átalakítást?

JAVORNICZKY ÁRON: Az infokommunikációs piac rendkívül gyorsan változik, és az egyes ügyfélszegmensek igényei és lehetőségei eltérőek. A magánszemélyeknek és a kisvállalatoknak másra van szükségük, mint a nagy szervezeteknek. Az otthoni felhasználók például jellemzően tévé-, telefon- és internetszolgáltatást vásárolnak, a nagyvállalatoknál viszont egyre gyakrabban merül fel például a komplex adatközponti megoldások vagy az IT-kiszervezés iránti igény. A piac változásaihoz a szolgáltatónak is igazodnia kell, mára érett meg a helyzet a két üzletág különválasztására. Változatlan menedzsmenttel és tulajdonosi háttérrel működik a továbbiakban a vállalati és nagykereskedelmi üzletág (Invitech Megoldások Zrt.), valamint a lakossági és kisvállalati üzletág (Invitel Távközlési Zrt.). Emellett - szintén önálló jogi személyként - létrehoztunk egy harmadik társaságot (Invitel Központi Szolgáltatások Zrt.) a belső jogi, HR-, pénzügyi stb. funkciók ellátására. Így összességében sokkal hatékonyabban tudunk az egyes ügyfélszegmensek igényeire fókuszálni - egy mondatban: ez az átalakulás lényege.

CW: Mekkora az a meglévő ügyfélkör, amely a jövőben az Invitech Solutions márkanévvel találkozhat, és milyen főbb jellemzőkkel indul az új cég?

JÁ: A száz legnagyobb hazai település mindegyikét, a legnagyobb ötszáz hazai vállalat négyötödét érjük el saját hálózattal. Országos lefedettségű optikai gerinchálózatunk hossza meghaladja a 9000 kilométert, nemzetközi határkeresztező összeköttetéseink száma tizenegy. Adatközponti infrastruktúránk négy, budapesti telephelyű létesítményre épül, ezek összterülete több mint 3000 négyzetméter. Összességében mintegy ötszáz szakemberünk szolgálja ki a hatezer közép- és nagyvállalati, intézményi és nagykereskedelmi ügyfelet.

 

CW: Mekkora a súlya az informatikai szolgáltatásoknak az Invitel Csoporton belül?

JÁ: Míg pár éve az informatikai szolgáltatások árbevételünknek csupán néhány százalékát tették ki, addig ma már közel a negyedét adják. Az Invitech Solutions már most, indulásakor a hazai integrált üzleti telekommunikációs és informatikai piac második legnagyobb szereplője, több mint 20 milliárd forint éves árbevétellel. A változtatástól hatékonyságnövekedést is várunk, de ami az ügyfeleink szempontjából a legfontosabb: jobban tudunk majd fókuszálni az érintett vállalati kör igényeire. Valódi infokommunikációs szakértőként új típusú partnerséget, közös gondolkodást kínálunk ügyfeleinknek.

CW: A cégcsoport tagjainak működése hogyan kapcsolódik össze?

JÁ: Tulajdonosi hátterünk változatlan és egységes, a csoport egységes menedzsmenttel működik tovább. A tagvállalatok operatív szakmai irányításáért az eddigi üzletágakat vezető menedzserek a felelősek. Nagyon fontos továbbá, hogy az ügyfélfókuszú szemléletet az Invitech Solutions belső szervezeti felépítése is tükrözi. Ennek megfelelően van középvállalati, nagyvállalati és kormányzati, valamint belföldi és nemzetközi nagykereskedelmi igazgatóságunk. Az ügyfelekre szabott működés azonban ezen belül is egészen az egyes kollégák szintjéig érvényesül.

CW: Hogyan oszlik meg a lakosságot kiszolgáló Invitel és a nagyvállalatokra összpontosító Invitech létszáma?

JÁ: Jelenleg a két társaság közel fele-fele arányban osztozik meg a kollégákon. Mindkét cégnek ötszáz-hatszáz munkatársa van. Ez egészül ki a belső szolgáltató társaság mintegy százfős csapatával, amely nagymértékben hozzájárul, hogy a két üzletágat képviselő társaságok fő tevékenységükre, azaz az ügyfelek magas szintű kiszolgálására koncentrálhassanak.

CW: Milyen pluszt kínál az Invitech Solutions a közép- és nagyvállalati ügyfeleinek, az intézményeknek, valamint a nagykereskedelmi partnereinek?

JÁ: A professzionális kiszolgáláson van a hangsúly. Csapatunk kifejezetten az egyedi igények rugalmas és átfogó megoldására specializálódott. Nemcsak a műszaki részfeladatokra kínálunk szolgáltatásokat, hanem az összetett üzleti problémákra is komplex informatikai megoldásokat nyújtunk. Termékpalettánkba beletartoznak a legkorszerűbb IT-, adatátviteli, adatközponti és felhőszolgáltatások. Ezzel ügyfeleink informatikai és telekommunikációs igényeit teljes körűen ki tudjuk elégíteni az ország egész területén, legyen szó államigazgatási intézményről, nagybankról vagy ipari termelőüzemről, de egy közepes méretű, a szolgáltatói szektorban tevékenykedő vállalkozás is megtalálja nálunk a számítását.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.