Hirdetés

Válságkezelési tanácsok CIO-knak

|

Milyen sürgős lépéseket kell tenniük az informatikai vezetőknek a jelenlegi krízis kezelésére? Miles F. Suer, az IDG amerikai munkatársa videókonferencia keretében kérdezett meg erről néhány főinformatikust, közöttük több felsőoktatási CIO-t. Rendhagyó helyzetkép a járvány új gócpontjából, az Egyesült Államokból.

Hirdetés

Hirdetés

Milyen stratégiai és prioritásbeli változtatásokra lesz szükség, amikor túljutottunk a nehezén? Hogyan kerülhetjük el, hogy rossz irányba menjünk a válság utáni felfokozott hangulatban? A University of Texas volt CIO-ja, Stephen diFilipo szerint az okos szervezetek gondos tervezéssel, proaktív elkötelezettséggel és sokoldalú kommunikációs tervvel próbálnak majd úrrá lenni a helyzeten.

Ugyanakkor David Seidl, a University of Miami CIO-ja állítja: egyetemén már azon gondolkodnak, mit fognak csinálni a válság lecsengése után. A jelenleg használt szolgáltatásokkal és folyamatokkal kapcsolatban dönteniük kell, melyiket tartják meg, és melyiktől szabadulnak meg végleg. Minthogy az oktatást felfüggesztették vagy az egész szemesztert törölték, az amerikai felsőoktatási intézményeket igencsak sújtják a válságintézkedések. Ez pedig később komoly pénzügyi következményekkel jár, nagy szükségük lesz állami támogatásra.

A felhő bevált
Ray Wang elemző és Brian Carberry, a UPMC Whitfield kórház CIO-ja szerint a felhős migráció csökkenti az üzleti kockázatokat, és nem öncélú megoldás, hanem a digitális átalakulás kulcsfontosságú tényezője. Az átállást a világjárvány is sürgeti. A videókonferenciák résztvevői az alábbiakat javasolták.

· Biztosítsuk az alkalmazottak munkavégzését az új helyzetben. Leállások? Vizsgáljuk meg újra a szervezet felépítését, és finomhangoljunk mindent, mondja Paige Francis, a Tulsa University CIO-ja.

· Viselkedjünk nyugodtan, irányítsunk megfontoltan. Koncentráljunk a megoldásra, legyünk türelmesek; az elvárások változni fognak. A munkavállalóknak és az ügyfeleknek azonos pályán kell mozogniuk, mondja az Oakland University korábbi főinformatikusa.

· A CIO-knak egy képzeletbeli időgép segítségével 12 hónappal korábbra kell visszamenniük, és el kell kezdeniük méretezhető és távolról használható irodai szoftver - az Office 365 vagy a GSuite - bevezetését. Megerősíthetem, hogy ez mentett meg minket. Ettől erősebbek lettünk a koronavírus okozta válsághelyzetben, állítja Jonathan Feldman, Asheville város CIO-ja. - Tartsuk be a hatósági előírásokat. Legyünk résztvevői a helyzet megoldásának, és ne pánikoljunk. Vegyünk egy mély lélegzetet! Gratuláljunk magunknak, hogy

felkészültünk a rendkívüli helyzetre ahelyett, hogy aggódnánk azért, amivel nem rendelkezünk. Ne felejtsük el, hogy a szappan és a víz hatékonyabb a kézfertőtlenítőnél.

· Informáljuk a vezetőséget a technológiai megoldások előnyeiről és a távmunka-lehetőségekről. Rémtörténeteket hallani olyan vezetőkről, akik nem hajlandók bevezetni az otthoni munkavégzést, így Stephen diFilipo, a University of Texas korábbi CIO-ja.

· Használjuk projekt- és változásmenedzselési tapasztalatainkat a válságkezelési erőfeszítések támogatására és irányítására. Figyeljünk oda az alapvető fontosságú üzleti folyamatokra, és tartsuk fent ezeket a legegyszerűbb módon távolról. Ne feledjük, hogy az elég jó most megfelelő lesz, tanácsolja Raechelle Clemmons, korábbi CIO, Texas Women's University.

· Legyünk elérhetők, rugalmasak és támogatók. Ebben a helyzetben a vezetés minősége fontosabb, mint valaha. A technológia csak az egyik tényezője a válság kezelésének. Legyünk láthatóak nemcsak a csapatunk, hanem az egész szervezet számára, int Jason James, a Net Health CIO-ja.

· Ne befolyásoljon minket a hisztériakeltés. Legyen világos stratégiánk a vállalat és az IT-részleg támogatására. Ne feledjük, van technológiánk a távoli munkavégzéshez, véli Ben Haines CIO, Verizon Media.

· Tegyünk fel átfogó kérdéseket, és gondoljuk át, mivel segíthetjük munkatársainkat az egész szervezetnél, szól David Seidl, a University of Miami főinformatikusának intelme.

· Munkatársai és a vállalat védelme a CIO elsődleges prioritása.Válsághelyzetben a CIO-k virtuális vezetővé válhatnak, akik a félelem és bizonytalanság időszakában hoznak meg kulcsfontosságú döntéseket. Ehhez új elvárásokat kell felállítaniuk. Amikor a fontos alkalmazottak önkéntes karanténban vannak, és otthonról dolgoznak, a vezetőnek kell biztosítania, hogy az emberek elkötelezettek és produktívak maradjanak, emlékeztet Ryan Fay, a Gartner csúcstechnológiás vállaltokért felelő részlegvezetője.

· Ideje felgyorsítani a digitális stratégia végrehajtását a versenytársak megelőzése érdekében, pénzt kérni a jobb technológiai képességek kifejlesztéséhez. Értékelni technológiai partnereinket, és eldönteni, hogy még mindig ők jelentik-e számunkra a legjobb megoldást; bevezetni adatvezérelt modelleket a digitális bevételek növelése érdekében, fokozni digitális szolgáltatásaink használhatóságát; üzleti szemlélettel tanulmányozni a koronavírus-járvány miatt potenciálisan bevezetendő változtatásokat, többek között a folyamatautomatizálást, valamint a digitális termékek és szolgáltatások számának növelését, folytatja Ryan Fay.

· Tegyük félre a jelentősebb szervezeti változtatásokat, erősítsük az oktatást és a kísérletezést. Fogalmazzunk meg új prioritásokat és elvárásokat a csúcsvezetéssel együttműködve, ajánlja Isaac Sacolick, a Business Week korábbi CIO-ja. Igazítsuk hozzá stratégiánkat az új pénzügyi realitásokhoz és vásárlói igényekhez. Óvjuk az egészségünket és ösztönözzük kollégáinkat, hogy ugyanezt tegyék.

· Maradjunk nyugodtak, visszafogottak és kedvesek, rangsoroljuk az ügyfelek, alkalmazottak és partnerek számára nyújtani szükséges szolgáltatásokat! Vegyük figyelembe, hogy fennakadások lesznek az ellátási lánc és az alkalmazottak munkájához szükséges erőforrásokban. Óvatosan és gyakran kommunikáljunk! Gondosan mérjük fel a 2020-as terveinkre gyakorolt hatásokat, nézzük át, hogyan változik a vertikális piac, és miképpen érinti ez a szervezetünket. Tervezzünk előre annak alapján, amit tudunk, és ami a legfontosabb, emlékeztet Joanna Young, az MSU volt főinformatikusa.

· Készítsük fel csapatunkat a kapcsolatok nyomon követésére, ha erre szükség van. A hálózati adminisztrátorokra és a biztonsági szakemberekre hárul a hozzáférési pontok gyors telepítése és az ügyféladatok védelmének biztosítása. Késedelem nélkül fel kell építeni a szoftveres telefonszolgáltatást használó call centert. Most, hogy a legtöbben otthonról érik el a hálózatunkat, érdekes lesz megtapasztalnunk, miképpen működik a felhőstratégiánk, mérlegel Sharon Pitt, a University of Delaware CIO-ja.

A jelenlegi helyzet mindenki számára merőben új. A józan tanácsok azonban reménnyel tölthetnek el minket. Hatékonyan kezelhetjük a válságot, ha nyugodtak maradunk, és megosztjuk tapasztalatainkat.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.