Hirdetés
Hirdetés

A Felhő alapú szolgáltatás előnyei

|

A CRM rendszerek bevezetésének a legnagyobb előnye, hogy a cégen belül az összes alkalmazott átlátja, éppen mi történik egy-egy vevővel, hogy halad az értékesítés, és melyik kolléga éppen kivel foglalkozik. Ahhoz azonban, hogy valóban pontos, friss képet kapjunk, arra van szükség, hogy az információ folyamatosan frissüljön, amit a hagyományos szerver-kliens alapon működő szoftverek nem tudnak teljesíteni.

A felhő alapú applikációk megkönnyítik, hogy a munkatársaid valóban csapatként tudjanak együtt dolgozni, és, hogy mindenki tisztában legyen azzal, mik az éppen aktuális feladatok. Ha felhő alapú CRM rendszert választunk, mobilisabbá tesz, az adataink sokkal nagyobb biztonságban vannak mind külső tényezők, mind adatlopásokkal szemben – és nem mellesleg, a költségek sokkal inkább tervezhetőek.

A felhő alapú CRM rendszerek elősegítik a csapatmunkát
Az, hogy okostelefonról vagy tabletről meg tudjuk nézni, mit csinálnak éppen a kollégáink, ma már nem extra szolgáltatás, hanem alapelvárás. Míg egy szoftvernél ez nehezen megvalósítható, a felhő alapú applikációkba bárhonnan be lehet lépni, így könnyen elérhető minden, a cégünkkel kapcsolatos információ bárhonnan. Ez nagyban hozzásegít ahhoz, hogy az ügyfélszolgálati megkeresésekre mindig időben válaszoljunk, vagy az ajánlatkérésekre még a konkurencia előtt tudjunk reagálni.

Mivel az aktuális adatokat folyamatosan szinkronizálja az applikáció, ezért nincs adatveszteség, és nincs késés sem az adatok megjelenítésében a felhasználók számára. Ezzel szemben, ha mindenki külön letöltött, kvázi saját adatbázisból dolgozik, nem lehet átlátni a rendszer működését, hiszen mindenkinél más jelenik meg.

Hirdetés

A felhős megoldásokban rengeteg lehetőség van, amit az okos CRM rendszerek ki tudnak használni: például az űrlapok kitöltése, amiket azonnal integrálni lehet, táblázatok összefésülése nélkül. Lehetőséget adnak arra is, hogy automatikusan, emberi beavatkozás nélkül indítsunk kampányokat, segítsük az ügyfél előrehaladását – például ha rég nyitott hírlevelet, extra e-mailt lehet neki küldeni, vagy ha már vásárolt, egy hét múlva minden beavatkozás nélkül automatikusan lehet neki elégedettségmérő e-mailt küldeni, esetleg más terméket is ajánlani – valamint az összes, ehhez kapcsolódó riportot a CRM rendszerben megnézni. Ez akkor is nagyon jól jöhet, ha éppen „beesik” egy érdeklődő – egy kattintással az összes róla szóló adatot vissza lehet keresni.

Az okos, felhő alapú CRM-rendszerek arról is gondoskodnak, hogy akkor se feledkezzünk el a teendőinkről, ha éppen nem vagyunk a rendszerbe bejelentkezve: képesek máshová is beintegrálódni, mint például az Outlook vagy Google naptárakba, és emlékeztetőket küldeni.

A csapatmunka azonban nem csak az irodán belül lesz értendő. Felhős CRM rendszerekkel az ügyfelek is sokkal önállóbbak lehetnek – mivel az ügyfélkapu használatával, nem kell telefonálniuk, vagy e-mailezniük, ha ellenőrizni akarják a korábbi vagy folyamatban lévő ügyeiket. Ez a cég számára is könnyebbség, és a vevőinket is várakozástól kíméljük meg.

A felhő alapú CRM rendszerekkel az adataink mindig biztonságban vannak
Ha felhő alapú szolgáltatást választunk, az adatainkat nem helyben tároljuk, a számítógép memóriájában, hanem messzi, biztonságos szervereken. Így jöhet bármilyen, az irodánkat érintő bonyodalom (itt tűzkártól kezdve az ajtóba tört kulcsig mindenre gondolhatunk), a munka mehet tovább, és az adataink nem vesznek el.

Hirdetés

Fontos, hogy az adatok nemcsak a természeti csapásoktól vannak biztonságban, hanem a hekkerektől is. A legfrisebb tűzfalrendszerek és SSL-el titkosítás védik adatainkat mindenkitől. Az adatok védelemre szorulnak, de egy felhő alapú CRM rendszer sokkal jobban védett és monitorozott mint egy átlagos laptop. Az alkalmazottaknak külön hozzáférése van, amihez mi magunk állíthatunk be jogosultságokat, azaz tőlünk függ, hogy ki milyen adatot lát és milyen funkciót ér el a rendszerben.

Felhő alapú CRM rendszer választásakor érdemes azonban arra is figyelni, hogy olyan szolgáltatást válasszunk, ahol az adatok tulajdonosai mi magunk vagyunk – azaz, ha többé nem kívánjuk igénybe venni azt, akkor az adatokat visszaszolgáltassák nekünk. Azt is fontos tisztázni, hogy a szolgáltató munkatársainak ne legyen hozzáférésük az adatokhoz.

A felhő alapú CRM rendszerekkel a költségek tervezhetőek
A felhő alapú CRM rendszerekbe az ember interneten keresztül belép, és már dolgozhat is. Nem kell hozzá sem hardver, sem licensz; olyan verziófrissítések sem fognak kijönni, amire váratlanul költeni kell, mert különben bizonyos funkciók nem működnek. Így nem kell szervereket kialakítani, hogy adatokat tároljunk, vagy átképezni az informatikusokat.

Mivel a felhő alapú CRM rendszerek előfizetéses üzleti modellel dolgoznak, garantálható, hogy a rendszerben mindig újabb fejlesztés lesz, és folyamatos támogatással jár majd együtt, hiszen a szolgáltató érdeke az, hogy a vevő folyamatosan meghosszabbítsa az előfizetését.

Hirdetés

Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.

Hirdetés
. Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.