A sereghajtók között a magyar kkv-k

|

Továbbra is döbbenetesen kicsi azon hazai cégvezetők száma, akik az úgynevezett CRMentality szerint irányítják vállalatukat, vagyis a napi operatív működésüket ügyfélmenedzsment-szoftverrel (Customer Relationship Management, CRM) támogatják. Holott a CRM használata bizonyítottan javítja a cégek hatékonyságát.

Minthogy friss CRM-témájú felmérés nem áll rendelkezésünkre, annyit tudunk, hogy az Eurostat adatai szerint 2010-ben a magyarországi kkv-k mindössze 9 százaléka használt CRM-et a 23 százalékos EU-átlaggal szemben. 2015-re az EU-s átlag 31 százalékra nőtt, míg Magyarországon továbbra is csak 13 százalékot ért el. Ezt egyébként alátámasztja a 2017-es Távközlés, televízió- és internetszolgáltatás - IKT-eszközök és használatuk a háztartásokban, a vállalkozásoknál és a közigazgatásban című KSH-jelentés is, amely 2015-ről 2017-re átlagosan 3-4 százalék csökkenést mutat a legalább tíz főt foglalkoztató hazai cégek CRM-használatában (http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/ikt/ikt17.pdf).

Hirdetés

2018 novemberében a magyar kis- és középvállalati CRM-piac elsőszámú szereplője, a MiniCRM végzett egy nem reprezentatív online felmérést, amelynek keretén belül 300 kis- és közepes vállalkozás válaszolt, milyen témában kellene fejlődniük, miben vannak hiányosságaik. Az eredmény alapján a magyarországi kkv-cégvezetők három legnagyobb problémája, kihívása: 


- A kutatás - számunkra is legérdekesebb - konzekvenciája az volt, hogy nem a nemzetközi trendek jelentek meg az eredményben, nem a mesterséges intelligencia, nem is az alig ismert új technológiák foglalkoztatják a kis- és középvállalkozások cégvezetőit. A napi működést elősegítő dolgok érdeklik őket - fejtette ki Egerszegi Krisztián, a CRM Nap 2019 rendezvény megálmodója és főszervezője. - Számítottunk rá, hogy a legnagyobb probléma az értékesítéssel kapcsolatos lesz (utánkövetés), ami logikus, hiszen ebből származik a cég bevétele - teszi hozzá Egerszegi.           

Nincsenek egyedül
M
indenki úgy hiszi, egyedi problémái vannak, pedig ezekre léteznek azonnal használható megoldások. Felsorolunk néhány mindennapi példát szemléltetésként:          

- tudják, hogy értékesíteni kell, de nem egy megtervezett, jól megkomponált folyamat szerint cselekszenek;

- legtöbbször a kiadott ajánlatok utánkövetése sem történik meg;

- elfelejtik, hogy kivel, mikor, mit kell csinálniuk, mert nem látják egy helyen a fontos információkat és semmi nem figyelmezteti őket;

- elvesznek olyan információk, amelyeket annak a kollégának kellett volna egy éve rögzítenie, aki már nem dolgozik a cégnél;

- csodálkoznak, hogy egy félresikerült hírlevél vagy instagram oldal csak időpocsékolás, és semmit sem hoz;

- egy csak jutalékért dolgozó kereskedő a saját excel tábláit dédelgetve nem eredményt hoz, hanem viszi magával az ügyféladatokat;

- a cégvezetők napi 8-10 órányi tűzoltás után a cégük rabszolgájának érzik magukat ahelyett, hogy élveznék a munkájuk gyümölcsét. |

Egerszegi Krisztián

A kutatásból kiderül, hogy az értékesítésen túl a cégvezetők a hatékonyságot helyezik előtérbe, és arra törekszenek, hogy egyszerűbb, gyorsabb, automatizáltabb legyen a munka, és hogy a felesleges tevékenységeket ki tudják iktatni a cég operatív működéséből.           

Jó hír, hogy a magyar kis- és középvállalkozások felismerték, miben kell fejlődniük, de egyértelműen látszik, hogy az üzleti támogató rendszerek hiánya komoly hátrányt jelent. Ez összhangban van a CRM-rendszerek elterjedésével is, mert ennek a szoftvernek a legfőbb előnye a hatékony működés megalapozása és az eredményesebb értékesítés stabilizálása, folyamatos növelése.           

- Az emberi hibázást minimalizálni lehet, a feladatok delegációja gyerekjáték, a beérkező megkeresések és ajánlatkérések utánkövetése ellenőrzött, sőt sok esetben automatizált lehet, nincs elveszett ügyfél - a cég kívülről-belülről jobbá válik - vallja a MiniCRM Zrt. cégvezetője.           

A CRM elterjedése a sok pozitívum ellenére mégsem az elvárt ütemben zajlik, hiszen bár a problématudat megvan a cégeknél, de nem kapcsolódik össze a CRM-rendszerek nyújtotta megoldásokkal. Ennek az a vége, hogy az egyszerűnek tűnő, hirtelen, tűzoltó technikákat próbálják alkalmazni a cégvezetők, ami hosszabb távon komoly károkat okoz.           

- A CRM Nap 2019 szakmai konferenciát és kiállítást éppen e rossz gyakorlat megváltoztatása érdekében hoztuk létre. A cég méretétől és típusától függetlenül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy aktív CRM-használó és CRM-et egyáltalán nem ismerő cégvezetőket ismertetünk meg olyan értékesítési és CRMentality technikákkal, amelyekkel a cégük értékesítése, hatékonysága, az értékesítéshez kapcsolódó performanciája új dimenzióba kerül - nyilatkozta a főszervező.

A hiánypótló rendezvényt a szervezők 2019. szeptember 26-án rendezik meg Budapesten, ahol 1000 kis- és középvállalati cégvezető és értékesítési vezető kapja meg a legújabb, gyakorlati tudást, amely megadja az esélyt arra, hogy felzárkózzunk a nyugat-európai szintű CRM-használathoz és értékesítési hatékonysághoz.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.