Advertisement

Digitális ablak az építőiparban

|

A technológia rohamos fejlődése előmozdította a kkv-k modernizációját is.

Néhány évvel ezelőtt még komoly fejtörést okozott az építőiparban a munkafolyamatok átláthatósága és kezelhetősége a nyílászárók, árnyékolástechnika, solar-rendszerek és légkondicionálók értékesítésével foglalkozó magyar építőipari vállalkozásoknak. Mára azonban felismerték a változtatások szükségességét, és az IT-megoldások irányába fordultak.

Hirdetés
          

Tévedések a múltban
Számos esetben találkoztak korábban azokkal a problémákkal, hogy:

* Nem látták, kinek mikor mi a feladata, mert azokat a kollégák cetliken, naptárban és excel táblákban vezették.

* Az esetek 99 százalékában a kiküldött ajánlat után nem történt semmi, nem volt utánkövetés. Napok, hetek után jutottak oda, hogy reagáljanak, persze addigra már annyira kellemetlen lett volna felhívni az érdeklődőt, hogy inkább letettek róla.

* Az értékesítési folyamatban - megkeresés feldolgozása, helyszíni felmérés, ajánlatküldés, szerződéskötés és beszerelés - több kolléga dolgozott egyszerre, akár különböző helyszíneken is, ami gyakran vezetett káoszhoz, mert nem tudták pontosan, hogy ki mit beszélt meg az ügyféllel, mi a következő feladat. Előfordult, hogy elmaradtak, összekeveredtek információk, és feltartották egymást a munkában.     

Kulcsfontosságú teendők
Szerettek volna javítani cégük eredményességén és az ügyfél-elégedettségen, ezért változtatni akartak az alábbiakon:

* Legyen átlátható az információáramlás, az értékesítési folyamat, tervezhető és látható teendőkkel, kövessék nyomon az ajánlatadásokat és kiszállításokat. Ügyfelekhez, projektekhez kötődő minden dokumentum - ajánlat, tender, szerződés - és tudnivaló elérhető legyen egy helyen.

* A Construmán, kiállításokon ne csak gyűjtsék az érdeklődőket, hanem kezeljék, konvertálják is ügyféllé

* A beszerelés utáni - szerviz-, karbantartás, hibabejelentés, garanciális megkeresés - szolgáltatásokat kövessék, tudják, hogy ki, mikor és hogyan oldja meg.

* A vezetők delegálhassanak, közvetlenül rálássanak a kollégák munkájára, és azonnal elemezhessék a statisztikákat.           

Az eredmények
Ezek a vállalatok folyamatosan keresték a megoldást, melyet meg is találtak egy olyan CRM-rendszerben, amelyre úgy tekintenek, mint cégük digitális ablakára, amely hatékonyabb lehetőséget nyitott az ügyfelek kezeléséhez.

Az építőipari kkv-k többsége a magyar piacvezető (71 százalék piaci részesedés a CRM-et használó hazai kisvállalatok körében, MicraMR piackutatás, 2018. április), Deutsche Telekom- és MagyarBrands-díjas MiniCRM-et választotta egyszerű használhatósága, azonnali megtérülése, biztonságossága, testreszabhatósága és a magyar nyelvű háttértámogatása miatt.

- Napról napra egyre jobban kedveltem a MiniCRM használatát. Megszűnt a cetlihalom az asztalomon, ha egy értékesítési folyamattal kapcsolatban kérdés merült fel, azonnal tudtam a kollégáknak válaszolni, és nem maradt nyitott kérdés, ugyanis utánkövetjük az ajánlatokat! Az ügyfelek is értékelik, ha felhívjuk őket, nekünk pedig sikerélmény, hogy nem felejtkezünk el egy későbbi visszahívásról, tudjuk egy kattintással emlékeztetni az ügyfeleket egy esetleges áremelésről vagy akcióról. A legjobban azt szeretem benne, hogy nyomon követhető a folyamat, az ügyféltörténet, nem kell keresgélni az adatokat, minden információt egy helyen tárolunk, ezáltal rengeteg időt takarítunk meg. A legjobb döntés volt, hogy bevezettük a MiniCRM-et - mondta el megkeresésünkre Kerék Szilvia az Alfa Nyílászáró Kft.-től.

A rendszerben integrálhatóak az értékesítési, marketing-, ügyfélszolgálati tevékenységek, melyek összehangolt és egymásra épülő folyamatát automatizmusok segítségével optimalizálják. Vámos Katalinnal a Téglárium Kft.-től arról beszélgettünk, hogy is néz ki ez a gyakorlatban:

- Az érdeklődők az űrlapokon keresztül közvetlenül a MiniCRM rendszerbe kerülnek, felelős és a megfelelő teendő hozzárendelésével, így minden munkatárs tudja, hogy mikor, kivel, milyen feladata van, és egyúttal az egész értékesítési folyamat nyomon követhető. A sablonok segítségével igényes, mutatós és egyedi árajánlatokat, személyre szóló hírleveleket tudunk készíteni, amit beállítások segítségével automatikusan tudunk küldeni a megfelelő célközönségnek. A teendőkezeléssel kapcsolatos funkciók jelentős mértékben növelték a napi munka hatékonyságát. Különösen hasznosnak tartom a szűrőket, amelyekkel a saját igényeimnek megfelelően kereshetek rá az adatokra - mondta.

Ingyenes online konzultáció keretében szakértő tanácsadóink segítenek megtalálni a cégedre szabott legjobb megoldást!

Igényeld itt: minicrm.hu.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.